header 2

יום שלישי, 11 ביולי 2017

BNP Paribas מואשם באנטישמיות, הפרת החוקים נגד טרור של ישראל וביצוע זיופים

תל אביב, 11 ביולי 2017, ( GLOBENEWS WIRE):
רות אגם, אזרחית ישראלית, הגישה היום בבוקר (11.7) תביעה נגד BNP Paribas, הבנק הגדול ביותר בצרפת, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, והוסיפה טענות של תרמית והונאה להרבה האשמות פליליות אחרות נגד החברה וגם התנהגות אנטישמית. בתביעה שלה הגברת אגם מאשימה את BNP בהפיכתה לקורבן של התנהגות לא הוגנת של הבנק כולל מעשים פליליים כגון זיוף, הונאה ופעילות בישראל ללא רישיון בנקאות ישראלי תקף.
בתביעה BNP מואשם בזיוף ומניפולציה של מסמכים וגם בבידוי מסמכים "חתומים" כביכול שגברת אגם מצהירה שמעולם לא ראתה אותם ולא חתמה עליהם. בתביעה הבנק מואשם שייצר מסמכים ולאחר מכן השתמש במסמכים האלה לביצוע פעולות ללא הסכמתה, וכתוצאה מכך נגרמו לגברת אגם הפסדים כספיים ניכרים. בתביעה BNP מואשם בהפרת חובות חקוקות ברורות ומפורשות בהתאם לחוקי הבנקאות של ישראל וגם בביצוע כמה עבירות פליליות אחרות.
בתביעה נטענת התנהגות אנטישמית חמורה מצד הבנק ועובדיו, ויש הפניה ליישוב תביעה שעליו דווח לאחרונה בסך 40 מיליון דולר על ידי הבנק עם עובד יהודי שהביע דאגה לגבי חומרי הדרכה שכללו תוכן אנטישמי.
המחלוקות שבהן הבנק הצרפתי מעורב בזמן האחרון כוללות הרשעה בהאשמות פליליות ב-2014 בארה"ב בקשר לעסקאות כספיות לא חוקיות וספיגת קנס של 8.9 מיליארד דולר. בתביעתה הגברת אגם גם מביאה סדרה של דוגמאות שקשורות להתנהגות לא הוגנת של BNP בכל העולם נגד העם היהודי באופן כללי, ונגד מדינת ישראל. יתר על כן, בתלונה שהוגשה לאחרונה בצרפת נגד BNP על ידי שלוש קבוצות שעוסקות בזכויות אדם, הבנק מואשם בפשעי מלחמה ושותפות לעבירה ברצח העם ברואנדה ב-1994, בכך שסיפק מימון למיליציות חמושות.
אדם לוויט, שותף בחברת עורכי הדין האמריקנית DiCello Levitt & Casey, שמייצג את משפחת אגם, אמר: "התביעה של מרשתי היא נגד ארגון שמפגין דפוס מקיף של התנהגות לא חוקית של BNP ורשימה ארוכה ומתמשכת של בחירות גרועות, שבכולן BNP מצדד ותומך בתנועות טרור וקבוצות שנאה ברחבי העולם. הקבוצות והמדינות האלה תומכות ומקדמות את השמדת ארצות הברית ומדינת ישראל גם יחד".
ד"ר יוסי כהן, שותף במשרד עורכי הדין התל אביבי ועורך הדין הישראלי של הגברת אגם אמר: "בניסיון רב השנים שלי, המקרה הזה בולט בגלל ההאשמות בפשעים ועוולות יוצאי הדופן שביצע BNP. על סמך ההוכחות והעדויות שיש לנו, שיוצגו בבית המשפט, BNP לא חסך במאמצים כדי להונות את מרשתי ולגרום לה נזק משמעותי -- בחלקו בגלל הדת שלה ובחלקו בגלל תאוות הבצע שלו".
הגברת אגם קיבלה מכתבים רבים שתומכים בפעולות שלה נגד BNP מחברי הכנסת יהודה גליק, עליזה לביא ומרדכי יוגב ומסגן שר הביטחון. התקבלה תמיכה גם מחבר הפרלמנט האירופי לורד וויליאם דרטמות. ארגון נפגעי טרור אלמגור, בגלל הודאות באשמה והרשעות של טרוריסטים בארה"ב, גינה לאחרונה את BNP ודורש לכן מהיועץ המשפטי לממשלה לאכוף את החוק הפלילי והחוקים נגד טרור של ישראל על הבנק.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.