header 2

יום ראשון, 2 ביולי 2017

ראש העין: חברת בנייה שאיחרה במסירת דירות לדיירים נתבעת בכחצי מיליון שקלים

 זוגות ומשפרי דיור שרכשו דירות בפרוייקט 'פלסים על הפארק' בראש העין, וסבלו מאיחור ממוצע במסירת דירותיהם של 4.5 חודשים, הגישו בימים אלה תביעה נגד חברת הבנייה שהקימה את הפרויקט, בסכום כולל של 471 אלף שקלים.
לדברי עוה"ד עמנואל יוזוק, המייצג את רוכשי הדירות  החברה הקבלנית פעלה בניגוד לחוק המכר, הקובע מנגנון פיצוי רטרואקטיבי על כל איחור במסירת דירה העולה על 60 יום  וזאת בגובה של 150% מדמי השכירות הממוצעים הנהוגים באזור לדירות שמסירתן התעכבה  החל מהמועד המוסכם בחוזה על מסירת הדירות.
עוה"ד יוזוק פנה לחברת הבנייה עוד בטרם הגשת התביעה  במכתב דרישה לפיצוי הדיירים במטרה לחסוך את ההליך המשפטי  אך החברה סירבה לבקשתו, ואף האשימה גורמים שונים בעיכוב  וביניהם משרד אדריכלי הפרויקט שעמו היא בחרה לעבוד, ומשרדי הרשויות השונים.
לנוכח כך, נאלצו בעלי הדירות להגיש תביעה נגד חברת הבנייה, באמצעות עו"ד יוזוק, בדרישה לפצותם על פי חוק בגין האיחור הרב במסירת דירותיהם, בסכום כולל של 471,935 שקלים.
התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.
23 התובעים  רובם ככולם זוגות צעירים או משפרי דיור - רכשו מחברת הבנייה "פלסים חברה לפיתוח ובניין בע"מ" דירות בנות 4-5 חדרים, בפרויקט "פלסים על הפארק" אותו היא משווקת. בפרויקט 57 יחידות דירות שהוצעו למכירה, ברחוב נדיר גורדימן בראש העין.
על פי התביעה, החברה כשלה במילוי הוראות הסכם המכר, ולא סיפקה לתובעים את הדירה במועד שנקבע בהסכם  31.12.15. תחת זאת, מסרה החברה את דירות המגורים לתובעים באיחור של כ-4.5 חודשים בממוצע, תוך שהיא מסרבת לפצות אותם עבור איחור זה.
את התביעה הגישו הדיירים לאחר שפנייתם לקבלת פיצוי ללא הליך משפטי נתקלה בסירוב מצד החברה. החברה שלחה לדיירים תגובה רשמית ארוכה ומפורטת ובה סירבה להצעת התובעים להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט.
על פי התביעה, בחרה החברה להצביע בתגובתה על גורמים שונים כאשמים בעיכוב המסירה, החל במשרד האדריכלים שאיתו בחרה החברה לעבוד, וכלה ברשויות הכבאות, החשמל, וועדות התכנון והבנייה.
"ככל הנראה פרח מזכרונה של הנתבעת כי התובעים, בלי יוצא מהכלל, התקשרו בחוזה המכר עם הנתבעת ואיתה בלבד", טוען עו"ד יוזוק. "הם לא התקשרו עם משרד האדריכלות שאותו בחרה הנתבעת, ואף לא היו אלה שדאגו להוצאת היתר הבנייה מהרשויות השונות. לכן מובן מאליו כי התובעים יראו בנתבעת כמען היחידי לקבלת פיצוי בגין נזקיהם".
לדבריו, סעיף 5א' לחוק המכר (דירות) קובע מנגנון פיצוי בשל איחור במסירת דירה. "החוק נהיר, ובמקום בו הקבלן אינו מוסר את הדירה מעבר למועד הקבוע בהסכם ומעבר ל-60 ימי האיחור הנוספים, עליו לשאת בפיצוי רטרואקטיבי מיום המועד הקבוע בהסכם ועד ליום המסירה בפועל", טוען עו"ד יוזוק.
לדבריו, סוגיה זו הגיעה בשנת 2016 לפתחו של בית המשפט העליון  אשר דן בשאלת הפיצויים להם זכאים רוכשי דירות חדשות בעת עיכוב במסירה, ועמד על החשיבות היתרה במסירת הדירה בזמן.
עוה"ד מפרט את הפיצוי הנדרש לכל רוכש, באמצעות עו"ד יוזוק, הוא 150% מדמי השכירות הראויים של דירתם, וסך הכל: 471,935 שקלים. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.
עו"ד עמנואל יוזוק ממשרד עורכי הדין יוזוק-מלכין-אשל http://www.yme-law.co.il/ מתמחה בעסקאות מקרקעין וייצוג חברות ובודדים בתביעות אזרחיות ומקרקעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.