header 2

יום רביעי, 27 ביולי 2016

איביי ודואר ישראל במהלך משותף - פלטפורמת משלוחים לישראלים‏

צמיחת הקניות ברשת: הישראלים לא רק קונים אלא גם מוכרים
 
eBay ודואר ישראל במהלך משותף
ישיקו פלטפורמת משלוחים חדשנית לישראלים המוכרים לחו"ל
 
·        דואר ישראל: בישראל כ-200 אלף עסקים קטנים ובינוניים המוכרים לחו"ל
·        המדינות הפופולאריות למשלוח מוצרים מישראל: ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה
·        הקטגוריות המרכזיות הן: אופנה, יודאיקה וקוסמטיקה אך גם מוצרי אילוף כלבים, נרתיקי נשק ועוד.
·        צפי: תוך ארבע שנים 35% מהכנסות דואר ישראל יגיעו ממסחר מקוון (נכנס ויוצא)
·        מנתוני eBay כל 5 שניות נמכר מוצר של מוכר ישראלי ב-eBay
 
על  רקע פריחתו של המסחר המקוון בשנים האחרונות והצמיחה במספר העסקים הישראליים המוכרים מוצרים ברשת, דואר ישראל ו- eBayישראל משיקים לראשונה בישראל פלטפורמת משלוחים משותפת, במיוחד עבור המוכרים ובעלי העסקים הישראלים, המנהלים חנות מקוונת באתר eBay, ומוכרים באמצעותה מוצרים לחו"ל. הפלטפורמה אשר פותחה בשנה וחצי האחרונות במשותף על ידי החברות, תוצג בכנס2016"  "Go-ecommerce שיערך ב28/7 בתל אביב, על ידי מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין ואלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של  eBayישראל.
 
בדואר ישראל מעריכים, כי בישראל יש כיום כ-200 אלף עסקים קטנים ובינוניים שמוכרים פריטים לחו"ל. האסטרטגיה העומדת בבסיס הפלטפורמה החדשנית היא הרחבת מגמת הפרסונליזציה, והעצמאות המתאפשרת במסחר המקוון, תוך העברת השליטה של תהליכי וזמני המסחר לידי המוכרים עצמם. הפלטפורמה נבנתה כך שתתממשק בין דואר ישראל לבין eBay, ובכך תאפשר למוכרים הישראלים ב- eBayלקבוע לעצמם, את תהליך השילוח של המוצרים, לרבות בחירת סוג המשלוח, שקילתו, בחירת מדינת היעד ועד התשלום מראש עבור החבילות, באמצעי תשלום שונים והדפסת תעודות המשלוח.
 
הפלטפורמה החדשה תאפשר למוכרים לשלם עבור המשלוחים ולהדפיס בביתם או בבית העסק שלהם את תעודות המשלוח בזמנם החופשי, ואף לשלוח את המוצרים באמצעות שליח דואר שיגיע לאסוף אותם מביתם או מבית העסק. התהליך יחסוך למוכרים זמן יקר, יקל על קליטת המשלוחים ויאפשר תהליך ניטור של הפריטים כבר משלב המשלוח. הפלטפורמה הינה חינמית ואינה כרוכה בתוספת תשלום מעבר לעלויות השילוח, וזמינה למוכרים בשפה העברית, כך שכל שעליהם לעשות הוא להירשם לפלטפורמה בפורטל המוכרים באתר sell.ebay.co.il
 
דואר ישראל: בין הפריטים שנמכרים לחו"ל: אופנה, יודאיקה, פריטי אספנות אך גם ציוד לאילוף כלבים, נרתיקי נשק ורכיבים אלקטרוניים שונים
 
בשנתיים האחרונות דואר ישראל רואה גידול משמעותי ביצוא מוצרים של מוכרי e-commerce קטנים ובינוניים למדינות העולם, בעיקר לקראת תקופת הכריסמס, בחודשים נובמבר ודצמבר, וכן לקראת הוולנטיין, בפברואר. המדינות הפופולאריות אליהן ישראלים מוכרים: ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה. הקטגוריות המרכזיות הן: אופנה, יודאיקה וקוסמטיקה אך גם מוצרי אילוף כלבים, נרתיקי נשק ועוד. בשנת  2016 צפוי גידול של למעלה מ30% בפעילות סחר החוץ של הדואר הן בפרטי הסחר המקוון הנכנס והן בפרטי הסחר המקוון היוצאים מישראל.
 
לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "שיתוף הפעולה עםeBay  הוא שיתוף פעולה אסטרטגי והכרחי, שיאפשר לנו להציע לקהל הסוחרים המקוון ההולך וגדל בישראל, מגוון כלים, באמצעותם ימכרו את המוצרים שלהם בכל העולם בפשטות ובנוחות. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם  eBayורואים בפלטפורמה החדשה צעד נוסף בהתאמתנו לשוק הסחר המקוון ולצרכי היצואנים הישראלים. אנו מעריכים שעד שנת 2020 35% מהכנסות דואר ישראל יגיעו ממסחר מקוון נכנס ויוצא".
 
לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "סקר מוכרים שביצענו  אשתקד עבור eBay ישראל[1], מצא כי ל62% מכלל העסקים הקטנים והבינוניים בארץ יש פעילות מכירות גם באינטרנט. 16% מתוכם העידו כי הם משתמשים ב-eBay כפלטפורמת המכירות המקוונת העיקרית שלהם, כאשר 50% מהיקף המכירות שלהם מגיע מסחר מקוון. מרבית סוחרי eBay ישראל מבצעים שילוח באמצעות דואר ישראל, ולכן חשוב לנו להעמיק את שיתוף הפעולה ולאפשר למוכרים ליהנות מחוויה פרסונלית ונוחה עם שליטה מרבית בתזמון השילוח ובניטורו, בהתאם לצרכיהם ולפעילותם העסקית. אנו בוחנים אפשרויות נוספות להרחבת שיתוף הפעולה עם דואר ישראל גם בעתיד".
 
בתוך כך, הודיעה דואר ישראל על הוזלה משמעותית בשירות השילוח מהארץ לחו"ל "אקו פוסט", המאפשר לבצע מעקב וניטור של החבילה משלב המשלוח ועד הגעתה לחו"ל ומאפשר אף איסוף חינם מבית העסק. המחירון האטרקטיבי נבנה לטובת בעלי העסקים הקטנים והבינוניים הנשענים על שירות זה.  כך למשל מוכר השולח לחו"ל מעל 100 פריטים בחודש ישלם סך של 21.9 שקל לפריט במשקל של עד 250 גר' לארה"ב וקנדה.  לקוחות השולחים כמויות גדולות יותר, ייהנו ממחירים אטרקטיביים אף יותר.
 
לפרטים נוספים:
נוי קדם, מנהלת מערך התקשורת וההסברה, דואר ישראל – 050-5200509
נטלי זיו, דוברת, מנהלת תקשורת וקשרי ממשל,  ebayישראל – 054-7886196
 
להלן צילומי מסך מתוך פלטפורמת המכירה ללקוח
 
 
1.     מסך הניהול של המוכר בפורטל המוכרים בebay- לפי חודשים והזמנות (שקף 3)
 
 

 
2.     מסך המוכר בפורטל המוכרים בebay (שקף 4)
 
 
3.     המוכר נכנס לפלטפורמת המשלוחים בebay ומוצגים לו סוגי השילוח בדואר ישראל לפי מדינת היעד והמשקל (שקף 5)
 

 
4.     המוכר שילם אונליין את עלות השילוח בפלטפורמת המשלוחים (שקף 1)
 
 
5.     המוכר מדפיס את התעודות לאחר התשלום (שקף 6)
 



[1] הסקר נעשה באמצעות מכון ASKEM Know בשיתוף TNS - מחקר ואסטרטגיה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.