header 2

יום רביעי, 13 ביולי 2016

תביעה: הרופאים הבטיחו לחטב את רגלי הצעירה - ועיוותו אותן לגמריי‏


התוצאה: סובלת מעיוותים והיפרפיגמנטציה. תובעת מאות אלפי שקלים

על פי התביעה – הצעירה תושבת אחד המושבים בדרום הארץ, בשנות העשרים לחייה ביקשה לשפר את מראה ירכיה, ששיוו לגופה מראה עגלגל בחלק התחתון. היא פנתה לרופא מומחה ידוע לכירורגיה פלסטית, שטען, לדבריה, כי מדובר בתיקון יחסית קטן, וקבע לה ניתוח שאיבת שומן מהירכיים.
אך לדבריה, התוצאות לא היו משביעות רצון כלל. בביקורות שלאחר הניתוח נמצא כי
נותרו בירכיה מצבורי שומן ועודפי עור.

לדברי עו"ד לביא-צוקרמן, המייצגת את הצעירה - הרופא הציע לצעירה ניתוח מתקן, אך היא העדיפה להמתין שנה להחלמה ספונטנית. אלא שלא עבר זמן רב, והרופא פנה לצעירה שוב, והציע לה, לדבריה, שאיבת שומן בשיטה חדשנית, שכוללת המסת שומן באמצעות אולטראסאונד שמסייע לעור להתכווץ.

הרופא הציע לצעירה את הטיפול בשיתוף מומחה ידוע נוסף לכירורגיה פלסטית, אשר לדבריו הינו בין שני המומחים היחידים בארץ המבצעים שאיבת שומן בשיטה ייחודית זו.

הצעירה הגיעה עם אמה למרפאה על מנת לשמוע על הניתוח – ולדבריהן, תיאר הרופא את הטיפול כקל ופשוט, כמעט קוסמטי, ובעל תוצאות מובטחות. כמו כן הובטח להן שהניתוח ייעשה בהרדמה מקומית, ילווה בהחלמה קלה ופשוטה – וכי אין סיכוי שתוצאותיו יחמירו את מצבה של הצעירה – אלא רק ישפרו אותו.

הצעירה השתכנעה, והגיעה לניתוח המתקן, אלא שלאחר הניתוח היא חשה כאבים עזים, חזקים בהרבה מהניתוח הראשון, ולאחר שהסירה את המחטבים נחרדה לגלות שאזור הניתוח נפוח, אדום ומלא נוזלים הזעים למגע ידה. בביקורת שאליה זומן גם מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים ברזילי באשקלון, נאמר לצעירה כי מדובר בכוויות ובצלקות קשות - שככל הנראה לא יחלימו.

פרופ' רפאל שפיר, רופא מומחה לכירורגיה פלסטית, אשר בדק את הצעירה - העריך את נכותה הצמיתה בשיעור של -20-30% על פי תקנות המוסד לביטוח לאומי.

 

פרופ' שפיר כתב בחוות דעתו: "ניתן להניח שהשקעים (בירכיה של התובעת) הם תוצאה של המסה ושאיבה יתרים וקרובים מדי לפני השטח באזורים השקועים - אם בשל קביעה לקויה של פרמטרים של המכשיר או בשל טכניקה לקויה בעת הפעולה".

פרופ' שפיר הוסיף כי כל מה שנכתב באתר של הרופא שהתבקש לערוך ניתוח מתקן לא התקיים אצל הצעירה: לא חיטוב, ולא פיסול. "ההבטחה כי לא יהיה גרוע יותר מאשר אחרי הניתוח הראשון התבדתה, והמצב גרוע פי כמה", קבע פרופ' שפיר. "הצעירה אינה יכולה להתהלך בבגד קצר, אינה יכולה להיחשף בים ובבריכה וגם לא ביחסים אינטימיים".

הצעירה הגישה באמצעות עו"ד אסי לביא צוקרמן תביעת לפיצויים במאות אלפי שקלים נגד שני הרופאים. התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בהרצליה.

עורכת הדין אסי לביא צוקרמן, עוסקת בתביעות רשלנות רפואית, דיני נזיקין ותביעות להכרה בנכות מול קצין התגמולים במשרד הביטחון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.