header 2

יום שישי, 3 בפברואר 2017

GSMA קורא לקובעי המדיניות לבחון את הניסיון של קניה במעבר הדיגיטלי


לונדון, 2 בפברואר 2017, (BUSINESS WIRE):

GSMA פרסם היום דוח חדש, "תהליך המעבר הדיגיטלי בקניה", כדי להדגיש את הלקחים החשובים שאפשר להפיק מהניסיון של המדינה במעבר הדיגיטלי שביצעה בעשר השנים האחרונות. הדוח מספק מידע שימושי והנחיה לרגולטורים וקובעי מדיניות ממדינות אחרות שבהן תהליכי מעבר דומים מתרחשים או מתוכננים.

"במדינות שרוצות לחבר יותר אזרחים לכוח המאפשר של טכנולוגיית המובייל, הפיכת הספקטרום המכונה "הדיבידנד הדיגיטלי" (הרצועה 700/800 MHz) לזמין חשובה להרחבת הכיסוי", אמר ג'ון ג'יוסטי, מנהל רגולציה ראשי, GSMA. "כאחת הכלכלות הכי גדולות ומגוונות במזרח אפריקה, קניה היא מרכז של טכנולוגיה וחדשנות באזור. אחד הדברים שהמעבר של המדינה לטלוויזיה דיגיטלית מוכיח הוא שבלי קשר לאתגרים שבהם נתקלים, אפשר להתגבר עליהם".

התכנון של המעבר מטלוויזיה אנלוגית לדיגיטלית בקניה התחיל ב-2006. לממשלה היה חזון עוצמתי שהמעבר יהיה לא רק אמצעי להספקת תוכן אודיו ויזואלי משופר לצרכנים בקניה, אלא גם ינצל ספקטרום באופן יותר יעיל ומועיל ויפנה את רצועת ספקטרום הדיבידנד הדיגיטלי למובייל.

למה הדיבידנד הדיגיטלי כל כך חשוב?

הספקטרום של הדיבידנד הדיגיטלי אידיאלי כדי להגיע ליותר אנשים באמצעות פס רחב סלולרי, כי רצועות התדרים הנמוכים האלה יכולות לכסות אזורים יותר רחבים עם פחות תחנות בסיס מאשר תדרים גבוהים יותר. זה מפחית את עלויות הפריסה ומאפשר למפעילים לספק כיסוי יותר רחב ויותר נגיש מבחינה כספית, במיוחד באזורים כפריים שבהם החיבוריות יכולה להיות בעייתית. אבל מדובר ביותר מרק אזורים כפריים: ספקטרום הדיבידנד הדיגיטלי מועיל גם באזורים עירוניים ומספק כיסוי משופר בתוך בניינים כי התדרים האלה יכולים לחדור לתוכם ביתר קלות.

להבטיח מעבר דיגיטלי מוצלח

בקניה, כמו במדינות אחרות, תהליך המעבר הדיגיטלי הצריך הבאה בחשבון ויישום של תחום רחב של עניינים, ביניהם מדיניות, המצב של שוק השידורים, מימון המעבר, פעילות ציבורית, זמינות של ציוד אצל הצרכנים וכלילת בעלי העניין בתהליך התכנון. להלן כמה לקחים חשובים מהניסיון של קניה במעבר:

·        הכל מתחיל במפת דרכים מתוכננת היטב: ממשלות יכולות לבצע תהליך מעבר דיגיטלי חלק ומוצלח על ידי יצירת מפת דרכים מתוכננת היטב למעבר והשגת המעורבות של בעלי העניין.

·        שקיפות מגבירה אמינות: מפת הדרכים צריכה לכלול כמה שאפשר יותר פרטים לגבי שינוי הייעוד של ספקטרום הדיבידנד הדיגיטלי, כולל לוחות זמנים ספציפיים לפינוי הרצועה והענקת הספקטרום. בנוסף, התוכנית צריכה לפרט את התהליך שבו הממשלה תשתמש כדי להעניק את הספקטרום למפעילים חדשים.

·        צריך תגובות מהענף כדי להצליח: הממשלות צריכות לבקש תגובות מהענף ולהביא אותן בחשבון לאורך כל תהליך המעבר, כולל התכנון שמקדים שינויים טכניים ממשיים כלשהם. זה יעודד מחויבות מצד בעלי העניין, ויפחית את האפשרות של קשיים משפטיים ועיכובים.

·        עיכובים בתהליך ייעשו רק כשהם הכרחיים בהחלט: בפיתוח לוחות זמנים לתהליך, כל בעלי העניין צריכים להבין שסביר שיהיה צורך בהתאמות כדי לטפל בקשיים ובהתפתחויות לא צפויות. בה בעת, שינויים רבים בלוחות הזמנים יוצרים בלבול והיעדר ודאות אצל הצרכנים לגבי תהליך המעבר הדיגיטלי. שינויים אלה יבוצעו רק כשהם נחוצים מבחינה אובייקטיבית וכשהתועלת שלהם עולה על הגדלת אי הוודאות.

·        לבחור בתקנים טכניים עם גיבוי בינ"ל: חשוב ליצור תיאום בינ"ל כדי לרתום את היתרונות שמגיעים עם היתרון לגודל. בצד הצרכן, ההספקה של ממירים חשובה, כולל מחיר בהישג יד וזמינות שלהם. מבחינת הרשתות והצרכנים גם יחד, יש להביא בחשבון את יכולת הפריסה של הטלוויזיה הדיגיטלית באזורים שונים של המדינה.

·        להבטיח שיהיו קמפיינים מנוהלים היטב של מודעות צרכנים: הממשלות צריכות לפעול כדי להשיג שיתוף פעולה מערוצי מדיה ולהתכונן למאבק בדיס-אינפורמציה לצרכנים. יש לשים דגש על ערוצי המדיה עם טווח ההגעה הכי גדול, שיכולים לכלול ערוצים יותר מסורתיים, כמו עיתונים ורדיו.

"לתועלת האזרחים ברחבי העולם, יש להקצות את הדיבידנד הדיגיטלי לשימוש של פס רחב סלולרי ובהתאם לתוכניות רצועות תדרים מתואמות באופן אזורי מוקדם ככל האפשר. מעבר דיגיטלי חלק ויעיל הוא גורם מאפשר חשוב במימוש התועלת האמיתית של הדיבידנד הדיגיטלי", הוסיף ג'יוסטי.

אפשר למצוא את תהליך המעבר הדיגיטלי בקניה" כאן: http://www.gsma.com/spectrum/wp-content/uploads/2017/01/spec_kenya_migration_web_12_16.pdf

אודות GSMA



GSMA מייצג את האינטרסים של מפעילי המובייל בכל העולם, ומאחד קרוב ל-800 מפעילים עם יותר מ-300 חברות בסביבת המובייל הרחבה, כולל יצרני טלפונים ומכשירים, חברות תוכנה, ספקי ציוד וחברות אינטרנט, וגם ארגונים במגזרי תעשייה משיקים. GSMA גם מפיק אירועים מובילים בענף כמו כנס המובייל העולמי, כנס המובייל העולמי שנגחאי כנס המובייל העולמי של האמריקות וסדרת הכנסים מובייל 360.



למידע נוסף, בקרו בבקשה האתר התאגידי של GSMA בכתובת www.gsma.com. עקבו אחרי GSMA בטוויטר: @GSMA.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.