header 2

יום חמישי, 2 בפברואר 2017

וויטסמוק הישראלית רוכשת בכ-5.3 מיליון דולר חברה טכנולוגית ישראלית לפרסום בוידאו: הוקמה ע"י מנכ"ל אידאולוג'יק וסאצ'י אינטראקטיב לשעבר

וויטסמוק (ת"א: וסמק) משפרת את מיצובה בתחום הפרסום בוידיאו:
רוכשת את פעילות חברת 'ווייז דאטה מדיה' הישראלית בסכום של כ-5.3 מיליון דולר

סכום של 750 אלף דולר יועבר במזומן עם השלמת העסקה, ויתרת הסכום תועבר בהתאם לעמידה ביעדים ב-3 השנים הקרובות, עד סכום של 5.3 מיליון דולר, אך עשוי להיות גבוה יותר. פעילות החברה הנרכשת היא רווחית, ורשמה הכנסות של כ-19 מיליון שקל ב-2016, המשקפות צמיחה של מעל ל-170% לעומת 2015. החברה פיתחה פתרון טכנולוגי למסחר במדיה באופן פרוגרמטי אוטומטי, שצפוי לשפר גם את פעילות רכישת המדיה שמבצעת וויטסמוק. על פי תחזיות 'ווייז דאטה', הכנסותיה המצרפיות ל-3 השנים הקרובות יסתכמו בכ-63.5 מיליון דולר

וויטסמוק, חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העוסקת בשיווק ופרסום באינטרנט ובמובייל – מודיעה על רכישת פעילות חברת הטכנולוגיה 'ווייז דאטה מדיה' (Wise Data Media) הישראלית בסכום של 5.3 מיליון דולר, וזאת כחלק מאסטרטגיית וויטסמוק להעמקת פעילותה בתחום הפרסום בוידאו בפרט ולהשגת צמיחה מהירה בכלל. הרכישה תבוצע על ידי חברה בת של וויטסמוק, שנמצאת בבעלותה המלאה.

במועד רכישת פעילות החברה תשלם חברת-הבת של וויטסמוק סכום של 750 אלף דולר במזומן תמורת 100% מפעילות החברה, כאשר תשלומים נוספים יועברו בכפוף לעמידה בתוצאות בשנים הקרובות. הסך המוערך של העסקה, בהתבסס על תחזיות התוצאות של 'וויז דאטה מדיה', הוא 5.3 מיליון דולר, אך עשוי להיות גבוה או נמוך יותר כתלות בביצועים ב-3 השנים הקרובות.

'ווייז דאטה מדיה' פיתחה פתרון טכנולוגי המאפשר לבצע תהליכי רכישת מדיה פרסומית, בדגש על פרסום בוידאו – באופן אוטומטי ללא מגע יד אדם. החברה הציגה רווח בשנת 2016, ורשמה הכנסות שנתיות של 18.8 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של יותר מ-170% לעומת הכנסות 2015. לחברה עשרות לקוחות פעילים, כמו גם שיתופי פעולה עם עשרות סוכנויות פרסום ובורסות פרסום דיגיטליות. על פי תחזיותיה של 'ווייז דאטה מדיה' עם השלמת הרכישה, הכנסותיה המצרפיות ל-3 השנים הקרובות, שתחילתן ב- 1 בפברואר 2017, צפויות להסתכם בכ-63.5 מיליון דולר. הפתרון הטכנולוגי שפיתחה 'ווייז דאטה מדיה' מאפשר לייעל את תהליך רכישת המדיה הידני הקיים כיום, ובפרט את ההתאמה בין צד המפרסמים (Advertisers) לצד מדיות הפרסום (Publishers). מערכת ה- Bidder שפיתחה החברה מאפשרת מסחר פרוגרמטי אוטומטי בשטחי פרסום ובפרסומות, ומערכת ה- Wise Air שפיתחה מאפשרת איסוף וניתוח מידע ממערכות שונות בתחום הפעילות (ואף חתמה על הסכם SaaS ראשון). ווייז דאטה מדיה' מציעה למפרסמים גם פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, בדסקטופ ובמובייל. על פי נתוני 'ווייז דאטה מדיה', כ-80% מהכנסותיה בשנת 2016 נבעו מפעילות פרוגרמטית.

איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק: "רכישת פעילות 'ווייז דאטה מדיה' מהווה מימוש האסטרטגיה העיסקית לצמיחה מהירה בהכנסות, שיפור הרווחיות וגיוון מקורות ההכנסה של וויטסמוק. לפעילות הנרכשת, המשפרת באופן משמעותי את המיצוב התחרותי שלנו, מאפיינים טכנולוגיים בולטים כגון יכולת ביצוע רכישת מדיה פרוגרמטית שצפויה לשפר את רווחיות תחום הוידיאו שלנו לצד יכולת חזקה להגיע במהירות להיקפי פעילות גדולים. הפעילות של 'ווייז דאטה מדיה' מצטרפת לרכישת פעילות חברת GMS שהובילה אותנו להציג הכנסות שיא בשנים האחרונות עם צמיחה חזקה של תחום הוידיאו ברבעון השלישי של 2016. אנו מעריכים כי תיווצר סינרגיה בין שתי הפעילויות כך שנוכל לצמוח במהירות במטרה לייצר ערך רב לבעלי המניות של החברה."

במסגרת העסקה, הפעילות הנרכשת כוללת תשלום ראשוני של 750 אלף דולר שישולמו במזומן במועד השלמת העסקה ממקורותיה העצמיים של וויטסמוק (כאמור, על ידי חברת-הבת בבעלותה המלאה של וויטסמוק). בנוסף, וויטסמוק תהא זכאית לכל הרווח הנקי המתואם אשר ינבע מהפעילות החל ממועד חתימת העסקה ועד לסך של 500 אלף דולר. במידה והסתכם הרווח הנקי המתואם לשנת 2017 בסכום העולה על הרווח הבסיסי, תהיה החברה הנרכשת זכאית לקבל את כל הרווח הנקי המתואם מעל סכום הרווח הבסיסי ועד לסך של 500 אלף דולר. במידה ויעלה הרווח הנקי המתואם המצטבר לשנת 2017 על 1 מיליון דולר ארה"ב, תהיה זכאית החברה הנרכשת לקבל מוויטסמוק סכום השווה ל-50% מהרווח הנקי המתואם שלה בגין תקופה זו, סך נוסף בשיעור של 50% מהרווח הנקי המתואם, אשר ינבע מהפעילות הנרכשת במהלך התקופה אשר תחילתה ביום 1 בינואר 2018 וסיומה ביום 31 בינואר 2020, וכן סך נוסף של עד 450 אלף דולר, שישולם במזומן לאחר יום 31 בינואר 2020 - באופן יחסי בכפוף לעמידה ביעדי רווח תפעולי מתואם כפי שנקבעו בהסכם. סך שווי העסקה, בהתאם לתחזיות 'ווייז דאטה מדיה', מסתכם ל-5.3 מיליון דולר, אך עשוי להיות גבוה יותר במידה והרווח הנקי המתואם של הפעילות המועברת יהיה גבוה יותר מהתחזיות.

חברת 'ווייז דאטה מדיה' הוקמה בשנת 2012 על ידי היזם תומר שדה, לשעבר מנכ"ל משרד הפרסום אידיאולוגי'ק מקבוצת פובליסיס ומנכ"ל משרד הפרסום סאצ'י אינטראקטיב, המשמש היום כמנכ"ל החברה. במסגרת הרכישה יעברו 16 עובדי 'ווייז דאטה מדיה' ומר שדה להיות מועסקים על ידי החברה הבת של וויטסמוק במשרדיה.

וויטסמוק היא חברה ישראלית גלובלית העוסקת בשיווק ופרסום באינטרנט ובמובייל. החברה מספקת שירותי פרסום דיגיטלי בוידאו בערוצי מדיה דיגיטלית, הכוללים אפליקציות מובייל ואתרי אינטרנט. הפעילות כוללת רכישת שטחי פרסום באמצעי מדיה דיגיטלית שונים, תוך טיוב מקסימלי שלהם להשגת אפקטיביות ומיקוד של הפרסום. פעילות וויטסמוק בתחום השיווק והפרסום באינטרנט כוללת הפניית משתמשים לתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים בעולם, באמצעות הסכמים אסטרטגיים עם שותפים מובילים בתחום. עוד עוסקת וויטסמוק בפיתוח, שיווק והפצת תוכנות ואפליקציות לתיקון ושדרוג הכתיבה בשפה האנגלית, תחת מותג וויטסמוק. החברה נוסדה בשנת 2002, והיא מנוהלת כיום על ידי איתי מרוז. משרדי וויטסמוק נמצאים ברמת החייל, תל-אביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.