header 2

יום רביעי, 25 בינואר 2017

קואליציה בינ"ל מגישה תביעה משפטית בבית המשפט המחוזי של רוטרדם, הולנד, על נזקים שנגרמו על ידי שחיתות והונאה לכאורה שבוצעו על ידי Petroleo Brasiliero, חברות קשורות מסוימות והמנהלים הבכירים שלה


רוטרדם, הולנד, 24 בינואר 2017, (BUSINESS WIRE):

קואליציה בינ"ל הודיעה היום שהוגשה תביעה בבית משפט הולנדי אתמול בשם משקיעים מוסדיים שהפסידו מיליארדי דולרים בהשקעות שלהם בחברת  Petroleo Brasiliero SA ("פטרובראס"). הקואליציה, שמבקשת סעד הצהרתי כתוצאה מהשחיתות לכאורה של החברה ובכיריה, מייצגת משקיעים שרכשו ני"ע של פטרובראס בבורסת BM&FBOVESPA בברזיל וני"ע אחרים שרכשו דרך עסקאות מחוץ לארצות הברית ואינם מכוסים ע"י תביעות משפטיות בארה"ב. המשקיעים שניזוקו מאמינים שהולנד היא הסמכות השיפוטית האופטימלית לניהול הליכים משפטיים, כי שם הכתובת הרשומה של Petrobras Global Finance B.V. וכמה ישויות וחטיבות אחרות של פטרובראס. בנוסף, למערכת המשפט ההולנדית יש תקדים גלובלי מבוסס לגבי פשרות עבור משקיעים שמבקשים פיצויים בעקבות נזקים שנגרמו בגלל הונאה והפרה של חוקי ני"ע בינ"ל.

בצו שכולל 172 עמודים נטען שכאשר שנים של תוכניות מורכבות של הונאה ושוחד שבוצעו על ידי ההנהלה ובעלי תפקידים של פטרובראס נחשפו לבסוף לציבור ב-2014, משקיעים הפסידו מיליארדי דולרים, אירו וריאלים ברזילאים בגלל הפחתות ערך משמעותית של נכסים וירידות תלולות במחירי המניות של פטרובראס.

הצו הוגש על ידי Stichting Petrobras Compensation Foundation ("הקרן") ההולנדית שמיוצגת על ידי קואליציה של חברות עורכי דין הולנדיות, אמריקניות, ברזילאיות ובריטיות ונתמכת על ידי קבוצה גדולה של משקיעים בינ"ל ו-International Securities Associations and Foundations Management Company Ltd. ("ISAF"). הקרן היא גוף שלא למטרת רווח שפועל בשם קבוצה של משקיעי פטרובראס שניזוקו. בראש הקרן עומדים חברי ועד מאוד מנוסים ועצמאיים, ביניהם: מר ה. ת. בומה (יו"ר), לשעבר שותף משפטי ב-Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn ולשעבר שופט זוטר בבית המשפט לערעורים בהאג; מר א.ה. קורתלס, לשעבר מזכיר ההגנה של ממשלת הולנד ולשעבר מזכיר המשפטים של ממשלת הולנד; מר ס.י. פריסמן, לשעבר ראש העיר בפועל של עיריית דן הלדר ולשעבר המנהל הכללי של שירות היערות הלאומי והמשרד לשיכון, תכנון מרחבי והסביבה. מידע נוסף על הוועד המנהל ועל הוועד המפקח של הקרן אפשר למצוא באתר של הקרן בכתובת http://www.pbcompensation.com/.

מטרות התביעה המשפטית וכיצד להשיב הפסדים

התביעה המשפטית בהולנד נתמכת וממומנת על ידי ISAF ומספקת למשקיעים שניזוקו אמצעי לתבוע פיצויים ולקבוע פשרה מחייבת לגבי ניירות הערך שמעורבים בתביעה. משקיעי פטרובראס כשירים משתתפים על בסיס "דמי הצלחה בלבד", ללא סיכון או תשלום מראש.

הקרן הזמינה את פטרובראס והאחרים לדון על פתרון הוגן לגבי הנזק שנגרם למשקיעים שמייצגת הקרן. עד היום, ההזמנה הזאת לא נענתה, לכן התביעה התחילה עכשיו.

סמכות שיפוטית

הולנד היא הסמכות השיפוטית האופטימלית לתבוע את פטרובראס במקרה הזה

באמצעות הקרן, משקיעים הולנדיים ובינ"ל מנהלים הליכים משפטיים בהולנד, שם הכתובת הרשומה של Petrobras Global Finance B.V. וכמה ישויות וחטיבות אחרות של פטרובראס. יתר על כן, ההשפעות של ההונאה לכאורה התרחבו להולנד. פעילות התביעה וההסדר של הקרן כוללים את המניות העיקריות של פטרובראס שנסחרו בבורסת BM&FBOVESPA בסאו פאולו ודרך שווקים קשורים כגון לטיבקס ב-Bolsa De Madrid, יחד עם אג"ח מסוימות שנקובות באירו, ליש"ט ודולרים אמריקנים שהונפקו דרך Petrobras Global Finance B.V.. ההחלטה של הקואליציה לנהל את התביעה בהולנד מביאה בחשבון גם את העובדה שאם הצדדים יחליטו להתפשר במהלך התביעה, למערכת המשפט ההולנדית יש תקדים גלובלי מבוסס לגבי פשרות עבור משקיעים בינ"ל שמבקשים פיצויים שנגרמו בגלל הונאה והפרה של חוקי ני"ע בינ"ל.

תביעות משפטיות בעניין ניירות ערך בארצות הברית

התביעות משפטיות שהוגשו בארצות הברית בשם משקיעים מכסות הפסדים בתעודות פיקדון אמריקניות שנסחרו בבורסה של ניו יורק ואג"ח מסוימות נקובות בדולרים אמריקנים. זה אומר שהפסדים של משקיעים שנובעים ממניות שנסחרו בבורסת BM&FBOVESPA ואג"ח מסוימות, כולל אג"ח נקובות באירו, לא כלולים בתביעה הייצוגית האמריקנית ובתביעות הסתלקות.

בוררות בברזיל

ISAF, יחד עם קואליציה של חברות עורכי דין ממדינות וסמכויות שיפוטיות שונות, חקרו באופן נרחב את הסיכויים של פתיחת בוררות בין משקיעים שניזוקו ופטרובראס בפני לשכת הבוררות של השוק של בורסת BM&FBOVESPA בברזיל. הניתוח הזה, יחד עם ניתוח שבוצע על ידי משקיעים מוסדיים באופן בלתי תלוי מ-ISAF, מובילים למסקנה שהאסטרטגיה של תביעה בהולנד שאורגנה על ידי הקרן ו-ISAF היא האופטימלית והמסלול עם הסיכוי הגדול ביותר להשבה משמעותית עבור המשקיעים שניזוקו.

אודות קרן בעלי המניות

מארגני הקרן Stichting Petrobras Compensation Foundation, קרן הולנדית שפועלת בשם משקיעי פטרובראס שניזוקו, מינתה את ISAF כדי לנהל את הקשרים עם משקיעים, חברות עורכי דין, ספקי שירותים והמדיה ולבצע את כל המטלות המנהליות, כולל איסוף נתוני המסחר של הלקוחות, חישובי הפסדים, אישורים על ההפסדים וכל ההיבטים של טיפול במסמכים. בנוסף, ISAF תממן את כל עלויות התביעה, כולל שכ"ט עורכי דין, שכ"ט מומחים, עיבוד, איסוף נתונים, מנהלה וניהול תביעות, כולל ניהול תשלומים פוטנציאליים.

חברות עורכי הדין. Lemstra Van der Korst N.V., חברת עורכי דין הולנדית מובילה בליטיגציה ותביעות ייצוגיות פועלת בשם הקרן ומתייעצת עם החברות שעוסקות בליטיגציה של ני"ע Motley Rice ו-Lowey Dannenberg Cohen & Hart ו-Withers LLP וחברות עורכי דין ברזילאיות.

ניתוח תביעות ועיבוד. Battea Class Action Services, LLC, מובילה בינ"ל בתחום ההגשה של תביעות ייצוגיות בני"ע, נשכרה כדי לאסוף נתונים של לקוחות ולעבד ולאמת את חישובי ההפסדים של המשקיעים.

צפו בגרסת המקור באתר www.businesswire.com: 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.