header 2

יום ראשון, 29 בינואר 2017

האחוזה של פיקאסו נמכרה ליו"ר ספטר ראיו וויתאנייג'


מוז'ן, צרפת, 27 בינואר 2017, (BUSINESS WIRE):

האחוזה רחבת הידיים שהייתה ביתו האחרון של פבלו פיקאסו במוז'ן (Mougins), צרפת, נמכרה תמורת סכום שלא פורסם לבעל ההון מברוניי ראיו וויתאנייג'. ראש העיר של מוז'ן אישר את המכירה בהודעה רשמית לעיתונות כפי שדיווח הוול סטריט ג'ורנל.

מר וויתאנייג', תושב ברמודה ולונדון, הוא המייסד והיו"ר של ספטר פרטנרס, בנק מסחרי ולהשקעות ישירות עבור משקיעים ממשלתיים. הוא גם המייסד של קבוצת BMB יחד עם הנסיך עבדול עלי ייל קבייר מהמשפחה המלכותית של ברוניי.

האחוזה המפורסמת L’Antre du Minotaure (מאורת המינוטאור) נחשבת על ידי רבים כאחד הנכסים הטובים ביותר בדרום צרפת.

הנכס, שלאחרונה שופץ ביד רחבה בניהולו של האדריכל הידוע אקסל ורוורט, משתרע על יותר משלושה הקטארים, עם מטעי זיתים שהם בני יותר מ-500 שנה. האחוזה היא הנכס הגדול ביותר מסוגו באזור.

פיקאסו החזיק בבניין הראשי סטודיו מהפוריים ביותר שלו, כשגר שם עם אשתו ז'קלין ובתה קתרין. הבית והגנים תוכננו אישית על ידי פיקאסו ושמורים בהם יצירות אומנות ורהיטים מקוריים. כשמת היו בנכס יצירות אומנות בשווי של יותר ממיליארד דולר.

לפני פיקאסו, הבית היה בבעלות משפחת גינס והתפרסם בהיותו בית קבוע לחופשות הקיץ של ווינסטון צ'רצ'יל, שצייר כמה יצירות בנכס. המקור של הבית הוא מנזר מלפני יותר מאלף שנה שהוא כיום סמוך ל-Notre-Dame-De-Vie שהיא אחת מהכנסיות העתיקות ביותר באזור. הגנים מפורסמים בכל צרפת עם כמה מעצי הוויסטריה הכי גדולים באירופה וזן של ורד שטיפח פיקאסו עצמו וגדל רק בנכס.

בבעלות החדשה, הנכס ישמש למטרות צדקה על ידי קרנות מקומיות ולקידום האומנות באמצעות אירועים שההכנסות מהם ייתרמו למטרות שתומכות ביוזמות לפיתוח בר קיימא שהמטה שלהן במונקו.

הבעלים האחרונים של הנכס היו יזם הנדלן ההולנדי טום מואסקופס ו-BMB Alliance. המכירה הייתה חלק מארגון מחדש של קבוצת MBM שפיצלה את נכסיה להקמת ספטר פרטנרס, ונחתמה בסוף השנה הקודמת.

אודות ראיו וויתאנייג'

ראיו וויתאנייג' הוא המייסד והיו"ר הפעיל של ספטר פרטנרס. הוא בהכשרתו עו"ד של מיזוגים ורכישות עם תואר שני מבית הספר לכלכלה של לונדון, והוביל את הפיתוח של הבנק המסחרי ועסקי ההשקעות העיקריים של ספטר פרטנרס שהיא סינדיקט הון של משקיעים משפחתיים וממשלתיים. ההנהלה הבכירה של ספטר התפצלה מקבוצת בלקסטון בהנהגת אנטוני סטאניס ב-2015. ספטר, עם מטה בברמודה ומשרדים בני יורק ובהונג קונג, נתמכת על ידי נכסים לפי שיקול דעת של יותר מ-14 מיליארד דולר והוקמה כדי לרכוש נכסים עם שווי גדול תוך התמקדות במשאבי טבע, תשתיות, נדלן ומדיה ותקשורת. מר ויתאנייג' הוא ממוצא סרי לנקי ופורטוגזי. הוא נולד באיי פיג'י וגדל בעיקר בברמודה, ניו זילנד וברוניי.


צפו בהודעה הזאת ובמולטימדיה במקור בשפה האנגלית באינטרנט בכתובת:







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.