header 2

יום שלישי, 6 ביוני 2017

קריאה לעורכים בתקשורת להתערב בקידום חוק לפיקוח על המזון במוסדות החינוך, התקוע בגלל לחץ חרדי

גיא סודרי (חדשות 2), סמי פרץ (דה מרקר), גלית חמי (כלכליסט), אלי ציפורי (גלובס), אמנון מרנדה (ווינט), ירון דקל (גל"צ) ואחרים, קיבלו מכתב מפתיע מפרופ' איתמר רז

האם לתקשורת, יש יכולת השפעה אמתית על סוגיות חברתיות?
בימים האחרונים, נשלח מכתב לא שיגרתי, מפרופ' איתמר רז, נשיא עמותת 'מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא', חבר 'האחודה לאורח חיים בריא' ויו"ר 'המועצה הלאומית לסוכרת', לעורכים בכירים ולמנהלים בתקשורת, בבקשה להתגייס לשמירה על בריאות כ-2 מיליון ילדים עד גיל 18, במוסדות החינוך בארץ.
במכתבו כתב פרופ' רז: "תאר לעצמך שתחנת טלוויזיה מקומית קטנה (או תחנת רדיו, או עיתון מקומי קטן), יתנגדו לחוק איסור עישון במקומות ציבוריים, ויצליחו, לאורך זמן, לעצור את החקיקה בנושא במדינת ישראל. נשמע לא מציאותי בשנת 2017 -  נכון?
קשה להאמין, אבל תרחיש דומה מתרחש בשנים האחרונות, מתחת לרדאר.
התקשורת מתעלמת; והציבור לא שומע! לא יודע! מחריש.
מדובר בקבוצת לחץ של איגוד מנהלי הישיבות הקטנות (ובהן 30,000 תלמידים), החוסם,  בוועדת החינוך של הכנסת, את אישור תקנות החוק לפיקוח על איכות המזון במוסדות החינוך בישראל, כך שכשני מיליון תלמידים בארץ בחזקת שבויים ובני ערובה ע"י אותן ישיבות קטנות.
החוק החשוב והמתבקש הזה נועד להביא לכך, שלראשונה, מזון שמוגש או נמכר בכל מוסדות החינוך לילדים עד גיל 18, יהיה מזין, מאוזן, ובעיקר מפוקח". 
עוד מצוין במכתב, כי למרות שני מכתבים, שנשלחו לשר החינוך, נפתלי בנט, בכדי שיתערב בעניין, עד כה לא התקבלה ממנו שום תגובה.
פרופ' רז כותב לעורכים: "זה אולי לא נושא דרמטי, עם רייטינג גבוה, כמו: השיחות עם הפלסטינים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, מצב שערי המטבע, או יחסינו עם האמריקאים. ואולי, משום כך, אצלכם, ובכלי תקשורת אחרים, מתעלמים מהעניין. 
אבל, ו"האבל" הזה הניע אותי לפנות אליך אישית, זהו חוק חשוב מאוד לכ-2 מיליון

תלמידים, והוא תקוע בגלל קבוצת לחץ קטנה, שמעדיפה להמשיך ולהגיש מזון לא בריא (ככל הנראה, משיקולי עלות כלכלית), ולא להיות מפוקחת.
בלי מטריה תקשורתית הולמת, ובהיעדר תקציבים שלנו לארטילריה בתקשורת, בטח ישבו על כיסא שר החינוך, עוד כמה פוליטיקאים בממשלות הבאות, לפני שייחלץ הפקק  הזה, שנראה כרגע בלתי עביר, בוועדת החינוך של הכנסת. 
בינתיים, במערכת החינוך ינכחו הבורקס, הצ'יפס, הנקניקיות, השתייה הממותקת וכיו"ב". 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.