header 2

יום שני, 5 ביוני 2017

סומוטו רוכשת חברה בתחום הפרסום בוידאו ב-14.5 מיליון דולר

סומוטו הישראלית חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת חברה מצפון אמריקה בתחום הפרסום בוידאו ב-14.5 מיליון דולר במזומן ובמניות
החברה הנרכשת היא בעלת משרדים בישראל ועוסקת בפרסום בוידיאו, עם הכנסות של כ-4 מיליון דולר ב-4 החודשים הראשונים של 2017 ו-EBITDA של 900 אלף דולר. תנאי הרכישה מציבים לחברה הנרכשת יעד הכנסות מצטבר של כ-80 מיליון דולר עם EBITDA של כ-16.5 מיליון דולר לשלוש שנים. הרכישה תתרום באופן מיידי לתוצאותיה הכספיות של סומוטו, ומהווה חלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של ההנהלה

"הרכישה תספק לנו גישה למפרסמים ושטחי פרסום מהשורה הראשונה, אשר עד כה לא היתה לנו גישה אליהם. חברת המטרה הינה חברה צעירה אולם מנהליה מביאים איתם ניסיון של שנים רבות בתחום הפרסום בוידיאו ובשוק הבינלאומי. להערכתנו הרכישה תיצור סינרגיה רבה לפעילות סומוטו בתחום הוידאו, שהיוותה כ- 63% מסך הכנסות החברה ברבעון הראשון 2017", אמר בן גירון, מנכ"ל סומוטו

סומוטו מדווחת על חתימה על מזכר הבנות בלתי מחייב לרכישת 100% מהון המניות של חברה מצפון אמריקה הפועלת בתחום הוידאו, עם משרדים בישראל, תמורת סך של עד כ-3.5 מיליון דולר ארה"ב במזומן ומניות במועד השלמת העסקה ועוד תשלומים מבוססי עמידה ביעדים של עד כ- 11 מיליון דולר. סומוטו היא חברה תוכנה ישראלית, העוסקת בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבתPC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שפיתחה החברה.

החברה הנרכשת עוסקת בפרסום באינטרנט וייצרה הכנסות של כ-4 מיליון דולר בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2017, עם רווחיות תפעולית לפני הפחתות (EBITDA) של כ-900 אלף דולר. על פי מחקרים, שוק הפרסום בווידיאו מקוון צפוי להגיע ל- 25 מיליארד דולר בשנת 2017, היקף פרסום במובייל בארצות הברית צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 ל- 2020, המהווה קצב גידול של כ- 40% בשנה.

על פי תנאי ההסכם, בעת השלמת העסקה תעביר סומוטו לבעלי המניות של חברת המטרה תמורה כוללת של כ- 3.5 מיליון דולר במניות ומזומן, וכן תעביר תשלומים נוספים התלויים בעמידה באבני דרך על פני תקופה של 3 שנים, של עד כ- 11 מיליון דולר, כך שסך התשלומים בגין העסקה צפוי להסתכם לסכום כולל של עד כ- 14.5 מיליון דולר. יעדים אלה משקפים הכנסות מצטברות של כ- 80 מיליון דולר ויעד EBITDA  מצטבר של כ- 16.5 מיליון דולר עבור התקופה. במידה והביצועים יעלו על היעדים התשלום לחברה הנרכשת אף עשוי לגדול מעבר לסכום התמורה הכוללת האמור.

סומוטו שמה לה למטרה להעמיק את פעילותה בתחומים שהיא מזהה כמנועי צמיחה איתנים לשנים הקרובות, שהם סינרגטיים לפעילותה הקיימת. בהתאם לאסטרטגיה זו רכשה החברה ב2014 את חברת ג'ניו, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש באינטרנט לסביבת Mac ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. עוד ב2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו, הפועלת בתחום המובייל, ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים. ב2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד, המציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. עוד ב2016 רכשה החברה את Meme Video שעוסקת בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.