header 2

יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

חדש: מהפכה במטבח ובסלון - מערכת ביתית לגידול ירקות אורגניים וצמחי נוי



הידרופוניקה גידול צמחים במצע מנותק, ללא כל שימוש בהזנה דרך אדמה דשנהמסתמנת כלהיט החקלאי הבא. בניגוד לשיטות גידול מסורתיות, המצע בגידול הידרופוני ביתי מבוסס על חומרים כמו טוף, הידרוטון, פרלייט ואחרים - כלומר ללא אדמה, ומוזן באופן קבוע על ידי מים רוויים בחמצן ודשן ייעודי.
בשיטה זו נהנים המגדלים מאוטומציה כמעט מלאה של הגידול, כמעט ללא הדברה, מזיקים ולכלוך או השקיה מתוזמנת - וכל זאת בניצול אופטימלי ופונקציונלי של המרחב הזמין. את עקרונות השיטה ניתן ליישם הן מחוץ לבית והן בתוכו, באמצעות עזרים כגון תאורת לד ייעודית לצמיחה.
חיסכון משמעותי במים, תנובה עשירה, צמיחה מהירה וגידול נקי
לדברי רונן צור, מדובר בפרקטיקה חקלאית שמאפשרת ייבול מוגבר מאד. היא מאפשרת יתרונות ברורים של חסכון משמעותי במים, תנובה עשירה, צמיחה מהירה וגידול נקי. "כך, מאות אלפים מחובבי הגינון הביתי בעולם - עברו לגידול הידרופוני ביתי, באמצעות רכישת מערכות הידרופוניות מתאימות" מוסיף צור.
עם זאת, לדבריו, יש לעבור הדרכה פשוטה למדי על ידי החברה שממנה רוכשים את המערכת, על מנת להבין את עקרונות תפעולה.
כל אחד יכול ליהנות ממזון אורגני טרי ובריא על ידי ייצור עצמי
חברת אורבנייצ'ר היא אולי החברה היחידה בישראל שמנגישה פרקטיקות חקלאיות חדשניות של הידרופוניקה ישירות למגזר הביתי. לחברה מספר דגמי מערכות לגידול הידרופוני ביתי, כאשר כל מערכת ניתנת להתאמה אישית על פי צרכי הלקוח.
כך למשל, מערכת ה- urban wall  - הינה קיר מניב פרי, המייצר שפע של יבול גם בתוך חללי פנים, ומוסיף סטייל ורעננות למרחב;
 urban cultureהיא מערכת אקוופונית מתקדמת, המייצרת מעגל צמיחה מלא באמצעות תוצרת של דגים המדשנת את מערכת הצמיחה באופן טבעי, וכן מטהרת את המים באופן עקבי באמצעות שורשי הצמחים. המערכת מאפשרת מחזור גידול שלם, משלב הזרע ועד שלב הפרי, וכוללת תאי אחסון פונקציונליים לציוד משרדי, לספרים וכיו"ב;
 urbankitהיא מערכת הידרופונית ניידת, המאפשרת לגדל עשרות צמחים, אותה ניתן לנייד בקלות במידה שמעוניינים להזיז את המערכת מחלל אחד בבית לאחר, או בעת מעברי דירה.

"גם בדירת חדר ניתן לגדל"
מה שהתחיל אצל רונן צור ברצון להתחדש באדניות לסלון, התפתח למחקר מעמיק של התחום במטרה למצוא את הפתרון הביתי האופטימלי לגידול הידרופוני, והתקדם למיזם החדשני אורבנייצ'ר. כיום לחברה שיתוף פעולה אסטרטגי עם המותג californialightworks, מהמובילים בעולם בתחום תאורת הלד לצמיחה.
לדברי צור, ניתן לגדל בבית כמעט כל צמח ומזון, ולשדרג פלאים את איכות החיים במרחב הביתי. בין הגידולים שהוא מציין נמנים נענע, קייל וזעתר  המעשירים כמעט כל מנה, אך אנשים מגדלים בביתם בשיטת גידול זו גם חסה, שום, כרישה, סלק, מלפפון, ואפילו כרובית וארטישוק.
"בהתקנת מערכת לגידול הידרופוני ביתי ניתן להשתמש כמעט בכל מרחב, עירוני וכפרי", אומר צור. "אם נאס"א הצליחו לגדל כך בתנאי החלל החיצון, אנחנו בוודאות יכולים לעשות זאת בתנאי פתיחה טובים יותר, כמו למשל בדירת חדר".
* ליצירת קשר עם אורבנייצ'ר: אתר האינטרנט של החברה,
עמוד הפייסבוק של החברה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.