header 2

יום שלישי, 31 באוקטובר 2017

86% מהציבור סבורים שרפורמת סימון המזון חשובה!

שר הבריאות, יעקב ליצמן ישמח לשמוע; מתברר שהציבור בארץ מצפה ממשרדי הממשלה ומהשרים למנהיגות ולרגולציה מחמירה בתחום הבריאות.
בסקר טלפוני, שנערך בימים האחרונים עבור עמותת מהיום - הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, על-ידי ד"ר אורלי טמיר, מנהלת מיזם עוצמ"ה ומנהלת התוכנית הלאומית לסוכרת, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, התגלתה תמיכה גבוהה במיוחד ברפורמה, שמוביל שר הבריאות, יעקב ליצמן, יחד עם מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, לסימון מוצרי המזון בירוק (מזון בריא) ובאדום (מזון שאינו בריא). 
הסקר בוצע בקרב 
גברים ונשים בגילאי 18 +, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.
מהסקר עולה כי: 86% מהציבור בארץ סבורים שהרפורמה, אשר נתקלת בימים אלו בקשיים ומתעכבת, חשובה (הסקר). 
כשני שליש מהם (57% מכלל הציבור), אף סבורים שהרפורמה חשובה מאוד!
82% מהציבור תומכים ברפורמה. 60% מהם (50% מכלל הציבור), ציינו בסקר כי הם תומכים מאוד ברפורמה.
37% מהציבור מעריכים כי לסימון מוצרי המזון תהיה השפעה רבה עד רבה מאוד על הרגלי קניית המזון בארץ וצריכתו. 44% מהציבור סבורים כי ההשפעה תהיה במידה בינונית, ואילו 5% מעריכים כי לרפורמה כלל לא תהיה השפעה.
66% מהציבור מעריכים, כי עם כניסת הרפורמה לתוקף וסימון המזון, הם ירכשו יותר מוצרי מזון המסומנים בירוק. מעניין לציין כי בקרב המרואיינים, אשר שמעו עוד לפני הסקר על הרפורמה, 74% מעריכים שהם יושפעו ממנה.
תוצאות הסקר מתפרסמות לקראת הכנס השנתי של עמותת 'מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא', שייערך מחר (יום ד') במלון דניאל בהרצליה, לרגל פתיחת אירועי חודש הסוכרת הבינ"ל. 
הכנס יתרכז במימוש הרפורמות בתחום המזון והתזונה, וישתתפו בו, בין היתר: שר הבריאות, יעקב ליצמן, מנכ"ל משרדו, בר סימן טוב, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת וחבר השדולה לאורח חיים בריא – ח"כ איתן כבל, נשיא התאחדות התעשיינים – שרגא ברוש, נשיא איגוד לשכות המסחר – עו"ד אוריאל לין.
לדברי פרופ. איתמר רז, נשיא עמותת מהיום – הפורום הישראלי לאורח חיים בריא,  יו"ר המועצה הלאומית לסוכרת ומי שהיה חבר ועדת אסדרת המזון במשרד הבריאות:             "ממדי מגפת ההשמנה ומחלת הסוכרת מתעצמים. אנו בפתח משבר, שלא ידענו כמותו במערכת הבריאות, מבחינת תחלואה ועלויות כספיות. רפורמת סימון המזון היא מהלך מעשי וחשוב לשינוי הרגלי האכילה של הציבור הישראלי, בדרך לבלימת היקפי ההשמנה והתחלואה. כצפוי, שר הבריאות וצמרת המשרד נתונים בימים אלו תחת מתקפה ולחצים  ישירים ועקיפים מצד חברות המזון ושליחיהן, משרדי ממשלה שונים (משפטים, כלכלה ואוצר), וגורמים בעלי עניין בשוק המזון הישראלי, במטרה לצמצם משמעותית את מסקנות ועדת אסדרת המזון ולפגום בהן. תוצאות הסקר מוכיחות מעבר לכל ספק כי הציבור מצפה לסימון המזון ומבין את יתרונותיו".

מוסיפה ד"ר אורלי טמיר, מנהלת מיזם עוצמ"ה (היענות והיצמדות לטיפול בסוכרת בישראל) ומנהלת התוכנית הלאומית לסוכרת: "הממצאים דומים לממצאי סקר אחר, שערכנו, בקרב האוכלוסייה הכללית בארץ, בנוגע לעמדה ביחס למיסוי שתייה ממותקת (מה שמכונה לעיתים: "מס סוכר"). גם בסקר ההוא גילינו תמיכה בציבור. מעל מחצית המרואיינים ציינו כי התמודדות עם הרגלי תזונה, ותוצאותיהם, היא אחריות של המדינה, יחד עם האחריות של הפרט. משני הסקרים עולה כי, למעשה, ישראל אינה שונה ממדינות אחרות בעולם, בציפיה של הציבור להתערבות רגולטורית בתחום המזון והתזונה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.