header 2

יום ראשון, 15 באוגוסט 2021

פרויקטי גמר של בוגרי הנדסאים באריאל - המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים

 

מלון בוטיק בערבה, שוק מקומי בעמק האלה, מתחם אופנה בנחלת בנימין בת"א, מרכז לתרבות קוריאה, ספריה אורבנית ומוזיאון לשפה העברית בירושלים

 

קישור לתמונות הפרויקטים - המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל

 

  

פרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה לאדריכלות ועיצוב פנים במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, עוסקים במגוון נושאים ביניהם: מרכזי בריאות, שיקום,  אמנות רחוב, חקלאות, תרבות, מלונות בוטיק, מוזיאונים, מתחמי עבודה למעצבים, מלונות בוטיק, מרכזים מסחריים, מוזיאונים וספרייה. במסגרת הפרויקט הסטודנטים/ות חקרו את הנושא והסביבה, ניתחו את האתר ובנו תוכנית לתכנון. מהרעיון ועד התכנון המפורט לביצוע, כולל עיצוב פנים, הדמיות תלת ממדיות וריהוט ייחודי. זאת, תוך תיאום ותכנון קונסטרוקציית המבנה עם מהנדס אזרחי (בניין).

"אנו גאים מאוד בתוצרי הסטודנטים שלנו, אומרת ד"ר יוכבד פנחסי- אדיב, ראש המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, בוגרינו משלבים יצירתיות ומקצועיות, ואנו רואים בכך הוכחה ללימוד נכון והכשרה מדויקת לשוק העבודה בתחום. הסטודנטים לומדים מאדריכלים פעילים המביאים למהלך הלמידה את הרעיונות והכלים החדשניים ביותר".

פרויקטי הגמר:

מלון בוטיק וספא בריאות בלב הערבה הדרומית - בקעת תמנע: עבודתה של זוהר פורטל בהנחיית אדריכל דויד נח: הבקעה היא מקום מבודד ופסטורלי המעניק לאורחים רוגע, שלווה. בבקעת תמנע נמצאו מכרות הנחושת העתיקים בעולם ולכן הפרויקט משלב מתכת נחושת באלמנטים שונים, בפנים ובחוץ, להנצחת היסטוריית המקום. המלון והספא מתוכננים בבניינים נפרדים המדברים שפה זהה. הפרויקט בנוי כמו אדמת המדבר, בצורה טבעית.

"כנען" - מלון בוטיק: עבודתו של חן סבג בהנחיית האדריכלית אתי ססובר. "הרעיון שהנחה אותי מתבסס על יופיו של אגם תמנע. הקונספט הוא פתיחת המבנה לעבר האגם כדי לאפשר לטבע להציג את יופיו. בחרתי במגרש זה בעקבות תחקיר היסטורי ואווירת הפרטיות שהמדבר מספק ויופי האגם, המגרש משקיף אל אגם אותו סובב מדבר רחב ידיים תוך טיפול בטופוגרפיה ואקלים קיצוני".

הספרייה האורבנית לילדים/ות: עבודתה של טוהר תדהר בהנחיית אדריכל מושון לוי. זהו מבנה ציבור חינוכי בלתי פורמלי, המדגיש איזון בריא, מפגש חברתי וקהילתי וישיבה בגינה אורבנית. בזכות הספרים והתוכן במבנה, ניתן ליצור קהילה המושתת על ערכי עזרה לזולת. בספרייה ספרי לימוד ועיון, ספרים קוליים ודיגיטליים לילדים/ות ונוער, חללי לימוד, חוגים וסדנאות, הרצאות וחללי מפגש עם אפשרויות ישיבה שונות ולא פורמליות, כך שכולם/ן יוכלו למצוא את מקומם ולחוות הצלחה בכל תחום.

 

 

 

 

 

מתחם שוק איכרים ותוצרת מקומית: עבודתו של ניר כהן בהנחיית אדריכל דויד נח. הפרויקט ממקום באזור עמק האלה בו עוסקים רבים בחקלאות. "מטרת הפרויקט הייתה לחבר בין המבקרים במתחם לחקלאים וליהנות מחוויית החיבור בין האדם לטבע, במתחם גידולי קרקע, גבינות בוטיק, אלכוהול מקומי וכדומה. האזור מוקף נוף פסטורלי וחקלאי להעצמת החוויה במתחם.

המרכז לתרבות קוריאה: עבודתה של ספיר אסרף בהנחיית האדריכלית גל צור כרמלי. המרכז ממוקם בת"א פינת פרישמן נועד לחשוף כמה שיותר א-נשים לתרבות הקוריאנית שאינה מוכרת בארץ, ולקידום יחסי קוריאה ישראל. המרכז יהווה חלק מהפרויקט הגלובלי - ישנם מספר רב של מרכזים מסוג זה בעולם. הקונספט לאפשר חיבור בין הפנים לחוץ וזאת ע"י חיבור קומת הקרקע לרחוב, כניסה משתי חזיתות עם גישה לנכים, וחיבור קומת הקרקע לקומה א' במדרגות המגיעות מכיוון הרחוב בו חולפים אלפי א-נשים ביום. בעליה במדרגות נחשפת חצר פנימית המחברת את גושי המבנה למרכז, ונפרס נוף מדהים לכיוון הים. במקום חוויות תרבותיות מגוונות ביניהם: מסעדה, חנות קוסמטיקה, תצוגת אמנות ותלבושות מסורתיות, חדרי סדנאות, קולנוע, ספרייה, כיתות ללימוד השפה ועוד.

מתחם עבודה למעצבי אופנה: עבודתה של עדן דגה בהנחיית אדריכל אסף אביאל.  מיקומו בלב תל אביב, בנחלת בנימין, הידוע כ"רחוב האופנה הרשמי״. המתחם מעניק למשתמשים חוויה מיוחדת של יצירה במקום חדיש, הכולל אזורי עבודה ומשרדים מרווחים המשמשים בפן היצירתי והעסקי - מתפירת הבגד עד למכירתו. הוא מחולק לשלושה גושים שביניהם יצרתי ״מעבר חדש״ המדמה כמעין ״מסלול תצוגה״, המשמש כיריד מעצבים ומעניק למעצבים אפשרות למכור את יצירותיהם לקהל הרחב.

מוזיאון העברית ובית האקדמיה ללשון בירושלים: עבודתה של תכלת שהינו בהנחיית אדריכל דויד נח. היענות להכרזת עיריית ירושלים בשיתוף האקדמיה העברית ללשון על תחרות אדריכלית להקמת מוזיאון העברית ובית האקדמיה ללשון. השטח ממוקם בחורשה מול מוזיאון ישראל, ליד מבני ציבור חשובים נוספים. "בתכנון המבנה ניסיתי לשמר את אופי הפארק ע"י פתיחת קומת הקרקע למעבר ציבורי שישתלב עם שבילי הפארק הקיימים. ושמתי דגש על חמשת שלבי התפתחות השפה -כל אולם מייצג שלב. עיקרון נוסף הוא יצירת קשר עין עם המבנים מסביב, ולכן פתחתי את חזיתות קומה 1 ויצרתי מערכת הצללה שתגן מפני השמש, ותיתן למוזיאון אסתטיקה ייחודית שתאפיין אותו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.