header 2

יום חמישי, 26 באוגוסט 2021

צ'קראטק מודיעה כי משרד הפטנטים האירופי הודיע לחברה על כוונתו לאשר לה פטנט בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה

 

פטנט זה ופטנט נוסף שאושר לאחרונה ע"י משרד הפטנטים האמריקאי, הינם נדבך נוסף ביצירת ובשימור המובילות הטכנולוגית של צ'קראטק באגירת אנרגיה חשמלית בגלגלי תנופה וניהול אופטימלי של ההספק המופק מהם, כנדרש ביישומה של הטכנולוגיה כתשתית לטעינה מהירה של רכבים חשמליים.

 

 

לדברי בועז וייזר, מנכ״ל צ'קראטק: "אנחנו עדים בחודשים האחרונים להאצת מהפכת המעבר לרכבים חשמליים, כמגמה עולמית. מרכיב חשוב למימוש מהפיכה זו הינה יצירת התשתית שתאפשר טעינה מהירה של רכבים חשמליים. הפתרון שלנו מאפשר הקמת תשתית טעינה מהירה בכל מקום, גם במקומות בהם תשתית החשמל הינה מוגבלת בהספק. אנחנו הראשונים להציע פתרון המבוסס על גלגלי תנופה, שביישום זה הינו בעל יתרונות משמעותיים על טכנולוגיית סוללות הליתיום  הנפוצה, כפתרון "ירוק" ובטוח המשמר ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה על אף מספר רב ותדיר של מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה.
 

גלגל התנופה מהווה את ליבת טכנולוגית אגירת האנרגיה הייחודית שפיתחנו ועל כן אישור פטנטים אלו מהווה נדבך נוסף ביצירת ושימור היתרון הטכנולוגי שלנו על פני מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה, והצהירו לאחרונה על כוונתם לעשות שימוש בטכנולוגיה זו בשוק המטרה שלנו, תשתית הטעינה לרכבים חשמליים.

 

אישור פטנטים אלו הינו הוכחה נוספת לחדשנות של צ'קראטק, ואנו צופים שישמשו ככלי נוסף ליצירת הבידול והמיצוב שלנו ויחזקו את תהליכי החדירה שלנו לשווקים במדינות היעד, באירופה ובארה"ב.״

 

 

ישראל, 25 לאוגוסט 2021 - (ת״א:צקרט) חברת צ׳קראטק הודיעה היום כי משרד הפטנטים האירופי הודיע לחברה על כוונתו לאשר לחברה פטנט אירופי בתחום טכנולוגיית גלגלי התנופה (Magnetically coupled flywheel). הפטנט החדש מתייחס למבנה הייחודי של המנוע של גלגל התנופה של החברה, המאפשר פעולה רצופה בהספק גבוה של המנוע החשמלי ע"י קירור פשוט וזול של הסטאטור תוך שימוש במאוורר סטנדרטי.

 

המבנה הייחודי של גלגל התנופה הינו בעל יתרונות בעת יישום הטכנולוגיה במוצר סדרתי ובפרט בשוק המטרה העיקרי אליו מכוונת החברה - תשתית הטעינה המהירה לרכב חשמלי. תשתית הטעינה נדרשת לשמר ביצועים גבוהים ואמינות גבוהה על אף מספר רב ותדיר של מחזורי טעינה/פריקה בהספק גבוה. לפיכך, החברה רואה באישור הפטנט נדבך נוסף ביצירת ושימור יתרון טכנולוגי על מתחרים המבססים את הפתרונות שלהם על גלגלי תנופה.

 

לאחר אישור הפטנט על ידי משרד הפטנטים האירופי תוכל החברה לאשרר אותו במדינות שונות באירופה.

 

 

אודות צ׳קראטק:


צ׳קראטק (Chakratec), מפתחת ומשווקת מערכות אגירת אנרגיה קינטית המאפשרות הטענה אולטרה-מהירה של רכב חשמלי, ללא תלות בהספק החשמל של תשתית הרשת המקומית. המוצר שפיתחה החברה מבוסס על טכנולוגיה ייחודית ומוגנת בפטנטים, לאגירת אנרגיה קינטית בגלגלי תנופה, והוא ניתן לשילוב בכל אתר שבו תשתית החשמל חלשה ומוגבלת בהספק.
הטכנולוגיה שפיתחה צ׳קראטק, פותרת את החסם המרכזי לתפוצת הרכבים החשמליים – חסם "חרדת הטווח" - בכך שהיא מאפשרת תפוצה רחבה של נקודות טעינה מהירה (פחות מ-15 דקות לטעינה). מערכת אגירת האנרגיה של צ׳קראטק מביאה בשורה חדשה לשוק, כפתרון "ירוק", אמין ובטוח, שהינו בעל עלות כוללת נמוכה משמעותית מפתרונות מתחרים, מבוססי סוללות.

הטכנולוגיה של צ'קראטק מאפשרת פתרון אגירת אנרגיה יעיל כלכלי ו"ירוק", המתאים ליישום הדורשני של טעינת רכבים חשמליים, תוך שימור הביצועים הגבוהים של המערכת לאורך חיים ארוך (למעלה מ-15 שנים) ועל אף תדירות גבוהה של מחזורי טעינה ופריקה בהספקים גבוהים (200,000 מחזורים לאורך חיי המוצר). יתרונות אלו מאפשרים הקמת תשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים  בעלות כוללת נמוכה ותוך ודאות גבוהה לתחשיב עלות זו. זאת בניגוד לפתרון מבוסס סוללות כימיות (בדר"כ ליתיום-יון), שאינו "ירוק" והינו מוגבל ביישום דורשני שכזה לכ-4000 מחזורי טעינה-פריקה בלבד. לפיכך, ביישום כתשתית טעינה מהירה לרכבים חשמליים, מתחייבת החלפת הסוללות בתדירות הולכת וגדלה, וככל שגדל הביקוש לטעינות (עם הגידול בתפוצת הרכבים החשמליים), כך צפויה לגדול גם העלות הכוללת הנדרשת להפעלת תשתית הטעינה לרכב החשמלי.
צ'קראטק הוקמה ב-2013 ומשרדיה ממוקמים בלוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.