header 2

יום ראשון, 7 בינואר 2018

פרופ' רשף טנא יבקר באוני' אריאל במסגרת הדרכות ברשות המחקר ננוטכנולוגיה- מחזון למציאות


הרצאתו תתקיים ב 10/01/18 ותכלול רקע היסטורי החל מהמצרים הקדמונים דרך כלים טכנולוגיים שפותחו בשנות השבעים והשמונים וכלה בפריצות דרך של העשורים האחרונים כולל יישומיים בשוק הבינלאומי

  

"ננוטכנולוגיה הינו שטח מדעי-טכנולוגי חוצה גבולות אמנם חדש יחסית אך בעל היסטוריה מעניינת, מספר רשף טנא, פרופסור אמריטוס מהמחלקה לחומרים ופני שטח במכון ויצמן, הרומאים ויתכן שאף קודם לכן המצרים הקדמונים ידעו לצבוע כלי זכוכית בצבעים (בעיקר ננו חלקיקי זהב) המבוססים על טכנולוגיה זו – וזאת כמובן מבלי לדעת את העקרונות המדעיים שעליהם מבוססת הטכנולוגיה. בהמשך נעשה שימוש נרחב בננוטכנולוגיות בתחום האומנות וביצור כלי מלחמה- שוב ללא ידע מדעי כלשהו בנושא. התבססות תורת הקוואנטיים מחד גיסא וכימיה קולואידית מאידך גיסא בראשית המאה העשרים, בשרה את הניצנים להבנתה של הננוטכנולוגיה. ריצ'ארד פיינמן, פיזיקאי תיאורטי, אשר זכה בפרס נובל על תרומתו לתורת החלקיקים האלמנטריים, היה גם המדען שפיתח את חזון הננוטכנולוגיה בהרצאתו המפורסמת ב-   1959 , ובה טבע את המושג:

“There is a plenty of space in the bottom” (יש שפע מקום בתחתית).



 "הכלים הטכנולוגיים שפותחו עבור מיקרואלקטרוניקה, וכן פיתוח המיקרוסקופ האלקטרוני  אפשרו לחזון הננוטכנולוגיה לרקום עור וגידים. גילוי מבנים מולקולריים וחומרי ננו חדשים שחררו אנרגיה מדעית אצורה יוצאת דופן שיצרה בעשרים-שלושים השנים האחרונות מדע וטכנולוגיה חדשים לחלוטין, עם אפשרויות יישומיות פורצות דרך במגוון רחב של תחומים".

בחלקה האחרון של ההרצאה יתמקד, פרופ' רשף טנא, בננו חומרים שהתגלו במעבדתו (דמויי-פולרנים וננוצינוריות איאורגניות) ובמגוון היישומים הרבים שפותחו. יודגמו מספר יישומים שהגיעו להבשלה ונמכרים בשוק הבינלאומי- בעיקר לצורך סיכה, עיבוד שבבי ועוד. יודגמו כמו כן גם מספר יישומים הנמצאים בשלבי פיתוח, כמו שיריון פולימרים וטכנולוגיות המבוססות על ננוחומרים שונים.



פרופ' טנא יגיע לאוניברסיטת אריאל ביום ד' ה 10.1.18, הרצאתו במסגרת הדרכות רשות המחקר, תתקיים בבניין הנהלה (3א), חדר ישיבות עליון בשעה 09:00. הרשות למחקר ופיתוח של אוני' אריאל מזמנת מומחים בעלי שם בתחומים שונים, על מנת להעביר הדרכות מקצועיות בפני חברי הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.