header 2

יום רביעי, 10 בינואר 2018

חברת Barcom - יבואנית הטכנולוגיה הבינלאומית מציגה DOD RC500S WiFi - מצלמת רכב משוכללת עם צילום פנימי וחיצוני שמתעדת את כל הזוויות בתוך הרכב וסביבו. תיעודי המצלמה החכמה יתמודדו מול מצלמות המשטרה בבית המשפט

נוכח התקנות המחמירות ושיטת ניקוד מוכפלת שיכנסו לתוקפם החל מה - 10 בינואר 2018, חברת Barcom - יבואנית הטכנולוגיה הבינלאומית מציגה DOD RC500S WiFi - מצלמת רכב משוכללת עם צילום פנימי וחיצוני שמתעדת את כל הזוויות בתוך הרכב וסביבו. תיעודי המצלמה החכמה יתמודדו מול מצלמות המשטרה בבית המשפט

התקנות המחמירות בתעבורה ובפרט נוכח שיטת הניקוד שהולכת להכפיל את עצמה החל מ-10 בינואר 2018 נדרשת היערכות מצד האזרח הקטן שברוב המקרים עומד חסר אונים מול מערכת חזקה עם "הוכחות חותכות" ו"מילה של שוטר". חברת Barcom - יבואנית הטכנולוגיה הבינלאומית מציגה מצלמת רכב משוכללת שתתמודד מול מצלמות המשטרה ותזכה נהגים שהורשעו על לא עוול בכפם

מצלמת DOD RC500S WiFi המיובאת על ידי Barcom תתעד כל רגע במהלך הנסיעה כדי שלא תקבלו שלילת רישיון על לא עוול בכפכם נוכח התקנות המחמירות בתעבורה ובפרט אל מול שיטת הניקוד שהולכת להכפיל את עצמה החל מ-10 בינואר 2018. יותר ויותר מקרים בהם מחולקים דוחות לנהגים חפים מפשע, מגיעים לפתחם של בתי המשפט בישראל. נהגים מוצאים את עצמם מתגוננים בפני עדויות מטעם גורמי האכיפה שרושמים קנסות על עבירות שלא היו ולא נבראו. ואולם, אם עד לפני כמה שנים קו ההגנה היחיד נשען על מילה מול מילה, היום מצויד האזרח הקטן בנשק אלקטרוני שקשה לערער עליו: מצלמה, קופסא קטנה שמצלמת ומתעדת את כל זמן הנסיעה מהרגע שנכנסתם לרכב ועד לכיבויו. דינו של סרטון שצילם החשוד בעבירה כדינו של כל סרטון אחר. לא ניתן לחייב אדם לומר דברים העלולים לשמש כראיה נגדו. ואולם אם בחר מרצונו החופשי לספק את הראיה, היא כשירה.

מפרט טכני

DOD RC500S היא מערכת צילום כפולה באיכות Full HD ובעלת איכות זהה בשתי המצלמות המשולבות - האחורית והקדמית. המערכת כוללת את מגוון התכונות הטכנולוגיות המתקדמות מבית DOD כגון צילום בתנאי תאורה נמוכה, חיישן כבידה אוטומטי, איכוןGPS סופר מהיר, הקלטה מחזורית והגנה על הקבצים במקרה התנגשות. מצלמת הדרך הקדמית מעבירה שידור וידאו איכותי באופן חד ורציף בזווית צילום צילום של 145 מעלות בעוד המצלמה האחורית מספקת זווית צילום של 170 מעלות על כל המתרחש בחלקו האחורי של הרכב כולל צילום רוורס. איכות הצילום חדה ומצוידת בחיישן סוני בעל רגישות מורחבת גבוהה עד ISO 12800 המאפשרת צילומי לילה מוארים. היא מצוידת גם בטכנולוגיית WDR מתקדמת לצילום מרהיב בתנאי תאורה ירודים. תמיכה בכרטיסי זיכרוןMicro SD בנפח עד 128 ג'יגה בייט, צמצם גדול (F1.6) המספק לביצועים גבוהים, עדשת זכוכית חדה בעלת 6 אלמנטים, זווית צילום רחבה של 145 מעלות, מהירות מצלמות דיסקברי מתאפיינות באיכות צילום 1080P  FULL HD יום ולילה (לעומת רוב מצלמות הדרך הנפוצות בעלות ביצועים חלשים ביותר בצילום בחושך) איכות הצילום חדה ביותר עד לרמה של צפייה בספרות לוחית זיהוי של הרכב הנמצא ממול ועם זווית צפייה רחבה ביותר של 170 מעלות המאפשרת לצפות באופן פנורמי על כל המתרחש בקדמת הרכב.חיישני תנועה מתריעים, תפריט  מלא בעברית שזה מאוד קריטי ללקוח הישראלי הממוצע - רוב מצלמות הדרך שאנו קונים באינטרנט (איביי ועלי אקספרסס ואפילו בארץ מגיעות באנגלית או בסינית) כל המצלמות פשוטות להרכבה - לא מצריכה התקנה מורכבת – פשוט לחבר לשקע מצת ולצאת לדרך – אין צורך לשנות הגדרות, המצלמות מגיעות בברירת המחדל שלהן בהגדרה המיטבית. מסך רחב עם שלל פונקציות הפעלה שלא קיימות ברוב המצלמות כגון: חיישני פגיעה, הקלטה בצורה מחזורית, הקלטת סאונד, הקלטה במצב השהייה ושמירה על הקבצים במצב תאונה. עמידות לחום עד 80 מעלות (כאשר הרכב עומד בחנייה בשמש כל היום רוב התפסים של המצלמות מתעייפים ונופלים ) לדיסקברי יש תפס כפול שבנוי ממדבקה + נעילת ואקוםבד GPS 10hz, התראת מכמונות מהירות, חיישן כבידה שמגן על הקבצים בצורה אוטומטית, הגנת נתונים ע"י סיסמא, הפעלה והקלטה בצורה אוטומטית, הקלטה בלולאה עם חתימת שעה ותאריך, פונקציית מצב חנייה להקלטה בעת זיהוי תנועה בחנייה.

כמה שאלות נפוצות בנוגע לתוקף הראיות שמציגה המצלמה בבית המשפט

המצלמות המיובאות על ידי Barcom הן הטרנד הלוהט ביותר בשוק אביזרי הרכב. הן מתעדות את כל המתרחש בכביש בזמן הנסיעה, אך למה הן טובות? עד כמה ניתן להשתמש בהן בבית המשפט? מה בנוגע לצילום שוטר בעת מילוי תפקידו? חשוב להבהיר, בלי תשתית ראייתית מוצקה, קשה יהיה להוכיח את חפותנו בבית המשפט. ומול מאות מצלמות מהירות שתכליתן לפרנס את קופת המדינה תנצח המצלמה המשוכללת ביותר שתדע לספק את שלל הראיות ברמת איכות גבוהה ומכל זוית אפשרית. 

עו"ד אלי רגב מתמחה בתחום התעבורה והביטוח עונה לשאלות נפוצות בעידן התקנות החדשות:

שאלה: האם המצלמות מהוות ראיה קבילה בבית המשפט?
תשובה: ראשית יש להבין שעל מנת להציג לבית המשפט תיעוד קביל יש לבצע מספר דברים שבלעדיהם לא תהיה למצלמה כל תרומה. בראש ובראשונה יש להתקין את המצלמה במקום נכון, כשגם חשוב מאוד לרכוש מצלמה איכותית שתציג בבהירות את המצב הרלוונטי. גם היכרות מעמיקה יותר עם המצלמה יכולה לעזור משום שהנהג יודע בדיוק כיצד לתפעל אותה ולהפיק ממנה את מרב התיעוד בזכות פונקציות חכמות שתורמות לתמונה ברורה.
שאלה: האם חוקי לצלם שוטר בעת מילוי תפקידו?
תשובה: כל אזרח רשאי לצלם במרחב הציבורי. שוטר אינו רשאי לדרוש מאזרח שלא לצלם, ובלבד שהדבר מפריע לעבודתו.
שאלה: האם ידועים מקרים מעניינים בתחום התעבורה, שבהם הושג זיכוי בעקבות שימוש במצלמת רכב?
תשובה: במקרים רבים נהגים הוכיחו כי לא ביצעו את העבירה המיוחסת להם, בעזרת צילום וידיאו ממצלמה המותקנת ברכב או מצלמת אבטחה במרחב הציבורי.
שאלה: מה המעמד המשפטי של חומר שצילמו מצלמות דרך. האם זו ראיה קבילה בכל מקרה?
תשובה: כל אזרח רשאי לדווח על עבירה שנעשתה בנוכחותו. במקרים מסוימים הוא אף מחויב בכך על פי חוק. עדותו וכמובן חומר מצולם מטעמו עשויים לשמש כראיה בבית המשפט. באפשרות הנאשם לדרוש הוכחה לכך שהסרט מקורי, לא עבר כל עריכה או שינוי. סרטון מקורי הוא ראיה קבילה וקונקלוסיבית, אשר בכוחה להביא להרשעה או לזיכוי.
שאלה: האם הסרט עלול לשמש להפללה עצמית?
תשובה: לגבי חוקיותו של קובץ המגיע מכל מצלמת דרך רצינית, הרי שכאן יש לשים לב לנושא עריכת הסרטון שצולם. עם חוקיותו של קובץ וידיאו מסוים אין כל בעיה מבחינה עקרונית, אך נשאלת השאלה מתי הקובץ קביל כראיה משפטית בעלת משקל אמיתי. בית המשפט אכן יכול לקבל את התיעוד כראיה ויקבע עבורה את משקלה בדיון, אך אם הסרטון נערך, הרי שהשופט יכול לחשוד במגמתיותו ובכך להפחית מאוד את האפקט שהוא היה אמור ליצור עבור הנהג הנאשם.
מעבר להיבט התעבורתי, ישנו יתרון נוסף - חלילה בשעת אירוע תאונתי, צילום הוידאו יכול לשמש ראייה "משמעותית" לטובת הלקוח כך במידה ותוגש תביעה משפטית אזרחית. צילום הוידאו ישמש לקביעת אחריות, במילים אחרות יחסוך כסף בהיבט של הביטוח משום שתביעת נזקי רכוש תוכרע על סמך הסרטון והלקוח למעשה יוכיח תביעת רכוש לטובתו והוא לא יצטרף להפעיל את הביטוח ויקבל את נזקי הרכוש מ"המזיק".
לחילופין, אם תוגש נגדו תביעה אזרחית אזי במידה והלקוח לא אחראי לתאונה אזי יגרום לכך שהתביעה נגדו תדחה.
לדוגמא: היו מקרים דוגמת צומת רמזורים בהם מבוטח הציג סרטון שעבר באור ירוק והתביעה (האזרחית) נגדו נדחתה רק בשל הסרטון שהראה שהלקוח עבר בירוק. גם במקרה הפוך, שבו לקוח הציג סרטון של תאונה וביהמ"ש קיבל (בעקבות הסרטון) את גרסתו וחייב מזיק לשלם ללקוח את כל נזקי הרכוש שנגרמו לרכבו.
חשוב לציין או  שהמשטרה רשאית "לתפוס" את הסרטון כראייה (בין אם לטובת הלקוח או לא) היו לא מעט מקרים בהם הוגש כתב אישום בגין עבירת תעבורה ולאחר הצגת הסרטון, המשטרה/תביעה חזרה בה מכתבי אישום חמורים בעיקר בתאונות דרכים שאירעו.
רגב מביא דוגמא ממקרה שהיה לו עם לקוח. נהג קיבל דוח ורישיונו נשלל ל-30 יום לאחר שנטען כי לא ציית לתמרור "תן זכות קדימה" וכמעט גרם לתאונה, אלא שסרטון שצולם ממצלמה שהוצבה ברכבו העלה תמונה אחרת. בעקבות הצגת התיעוד בבית המשפט - החליט השופט לזכות את הנהג מחמת הספק. "אם האירוע לא היה מצולם, מרשי היה מורשע", אומר פרקליטו עו"ד אלי רגב. זוהי ההמחשה המדויקת ביותר, מדוע נחוצות כיום מצלמות איכותיות בכל מכונית; מי היה מאמין לגרסתו, אילולא הייתה מותקנת מצלמה במכונית? איך היה מוכיח אז שלא עבר על החוק?

מחיר מומלץ לצרכן: החל מ – 450 ₪
ניתן להשיג בכל חנויות הסלולר המובחרות וברשתות השיווק המורשות ובאתר החברה.

חברת Barcom היא חברה ישראלית וגלובלית העוסקת ביבוא, שיווק והפצה של מותגי טכנולוגיה מובילים. החל משנת 2006 מיצבה עצמה החברה כמומחית לתחום מוצרי תקשורת, טכנולוגיה חדשנית ואביזרים נלווים כאשר מומחיותה העיקרית שלBarcom היא בבניית קווי מוצר המותאמים עבור לקוחותיה. כיום ניתן למצוא את מוצרי החברה בלמעלה מ-800 נקודות מכירה בפריסה ארצית ברחבי ישראל ובמספר רב של מדינות בעולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.