header 2

יום שני, 15 בינואר 2018

במסגרת קורס עיצוב בסיסי שנה א' שנה בביה"ס לאדריכלות אוניברסיטת אריאל עיצוב דוכנים בהשראת אדריכלים



באירוע יוצגו 18 דוכנים בהשראת אנטוניו גאודי, פרנק גרי, סנייטאגו קלטרווה, זאהה חדיד, קרלו סקרפה ועוד

הדוכנים יוצגו בהפנינג משולב מוסיקה והפעלות ב 18/01/18 בין 10-14  בקומת הקרקע ובחצר הפנימית של ביה"ס – פתוח לקהל הרחב

הרקע לתרגיל קשור לפיתוח של נושא הדוכנים לאורך השנים, כתוצאה מהמסחר והשווקים. באופן זה נוצר למשל אוהל הקרקס היות והשווקים היו נודדים ממקום למקום -ירידים נודדים. בתרבות האנגלית קיים מבנה קטן "גזיבו" ששולב בגנים ובעיצוב נוף של גנים אלו, אשר היה בהתחלה עשוי אבן אך מאוחר יותר מחומרים שונים, בדרך כלל עץ.
בתקופת האימפריה העותומנית, היה בשימוש "קיוסק"  ששימש למכירת משקאות צוננים בקיץ ותה בחורף.
בתקופה האימפריה הבריטית, נוצרו דוכנים ומבנים קטנים שהועתקו עם התרבות השלטת ואף הגיעו עד להודו, אפריקה, אסיה ולאגן הים התיכון ושימשו למסחר ומכירת טבק.        
ניתן למצוא בדוכנים מאפייני סגנון, שפה ואורנומנטיקה (מרכיבי קישוט) התואמים למקומיות ולתרבות או כאלו שהועברו על ידי האימפריה השלטת.
מהמאה הארבע עשרה, לאחר הרנסנס ועד היום אדריכלים רבים עסקו בתכנון דוכנים לעיתים כחלק מתכנון גדול ולפעמים כמבנה עצמאי לתערוכות וירידים.
האדריכל אלדו רוסי (Rossi) תכנן בשנות השמונים של המאה העשרים דוכן להצגות תיאטרון על ספינה, אשר שטה סביב וונציה ובתעלה הגדולה של ונציה Teatro del Mondo" –".
המהפכה התעשייתית ותערוכות ה"אקספו" הפכו את תכנון הדוכן המייצג מדינה לביתן ולמעשה אדריכלי יוקרתי המפרסם את המדינות ואת האדריכלים. נציין בהקשר זה את הביתן המפורסם מכל הביתנים ביתן ברצלונה – אדר' מיס וואן דרוהה (1929) ואת ביתני גלריית סרפנטיין (Serpentine) הנבנים בלב לונדון בכל שנה.
כל צוות של 5 סטודנטים יבחר אדריכל וילמד את הטיפולוגיה האדריכלית (דוכן) וינתח את שפתו האדריכלית של האדריכל הנבחר. וכל זאת תוך התייחסות לציר הזמן ולתרבויות השונות.
התרגיל יהווה התנסות בקנה מידה אמיתי תוך שימוש גם בחומרים ממוחזרים, שימוש בכלים ידניים חשמליים ובמכונות הסדנה. גודל מכסימלי לדוכן 2X2 מטר וללא הגבלת גובה, עשוי מחומרים המשקפים את עיצוב ושפת האדריכל.  לכל דוכן תותאם הפעלה לכלל ביה"ס ומבקרים מחוץ לביה"ס שישתתף בהפנינג כגון דוכן למשחק, להעברת ידע, להצגת מדיה כלשהי, למיצג, למיצב וכיו"ב. בארוע יוצגו 18 דוכנים בהשראת אנטוניו גאודי, פרנק גרי, סנייטאגו קלטרווה, זאהה חדיד, קרלו סקרפה ועוד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.