header 2

יום שני, 13 באוגוסט 2018

גיטרה הניתנת לפירוק והרכבה, סדרת רהיטים הניתנים לפירוק עם פטנט ייחודי, סדרת כלי גינון ייחודית לילדים וסדרת ריהוט מרהיבה המשלבת משחק הרכבה לילדים

מגוון של עיצובים מרתקים בהשקת תערוכת הבוגרים במחלקה לעיצוב תעשייתי – הנדסאים באריאל

תערוכת הבוגרים השנתית של המחלקה לעיצוב תעשייתי, המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, התקיימה בשבוע שעבר במתחם וורקשופ - WORKSHOP בתל אביב ובה הציגו בוגרי המחלקה את פרויקט הגמר שלהם.

בין הפרוייקטים הבולטים:

הילה ביטון תכננה את ה- SOM. גיטרה ורסטילית מודולרית בעלת גופים מתחלפים.
הקונספט מאפשר עיצוב של גוף גיטרה בסיסי, הניתן לשינוי ולהתאמת רכיבים כך שניתן לשלוט על מראה הגיטרה ולשנות בהתאם את אופי הצליל. בנוסף, הוורסטיליות שלה ניתנת לאחסון בקלות ובנוחות ובכך מאפשרת גם נשיאה קלה לכול מקום. הפרויקט מאפשר למשתמשים לבחור את עיצוב הגיטרה שהם אוהבים, גם ברמת הנראות, גם ברמת הנוחות וגם ברמת הצליל מה שנותן ערך מוסף לחוויית הנגינה.

מאור כהן עיצבה את ה- SimpleX. פשוט להרכיב ריהוט. עיצוב סדרת מחברים המאפשרים הרכבת ריהוט שונה לסביבת הבית. כיום השאיפה לאסתטיות מתקיימת בסביבות שונות כאשר שיטות הייצור והטכנולוגיה המתקדמות מאפשרות את זה. הרעיון בפרויקט הוא יצירת מחבר ורסטילי, מעוצב, המאפשר כמה פעולות, זאת במקביל לפונקציונאליות ובדגש על שימוש ופשטות. סדרת הרהיטים מדברת באותה השפה הצורנית. המחברים מגיעים עם 3 נקודות חיבור כאשר כל אפשרות חיבור יוצרת רהיט אחר עם אותם המחברים. הסדרה כוללת שולחן קפה, מערכת מדפים ואפשרויות נוספות כמו שרפרף ועוד.

פרויקט הגמר של ספיר דהן הוא .Planti סדרת כלי גינון מעוצבת המאפשרת התקרבות וחזרה לטבע ומגע ישיר עם החי והצומח. במרחב האורבני יש פחות ופחות גינות ומרפסות וכך גם פחות נגיעה לטבע. במקומות חמים כמו ישראל, בעיקר בקיץ, מבלים יותר במקומות סגורים ופחות בטבע.
סדרת הגינון החדשה מאפשרת לילדים להתחבר לטבע בכמה אופנים וההתחלה היא בגני הילדים דרך החינוך. בכלים הייעודיים של הסדרה ניתן לבצע את כל הפעולות מעולם הצמחים, מהשתילה בעזרת הידיים, מה שמאפשר במקביל עבודה על מוטוריקה עדינה, דרך השקיה, גריפה וחפירה, ועד מדידה של הצמח הגדל ואפשרות של הסתכלות בזכוכית מגדלת על הקיים. כל הסדרה מעוצבת ומתוכננת לניוד קל, עם בסיס שהוא האדנית שמאפשר אחסון חכם של כל הכלים הנלווים (אחת על השנייה) ואפשרות חלוקה לכמה משתתפים עם אפשרויות שונות של עבודה - לרוחב, לאורך, בחלוקות שונות, כשגולת הכותרת היא מתן אפשרות לילד להתחייב ולהיות אחראי על הערוגה שלו. זהו כלי לימודי מצוין ומאוד גמיש בניוד ובשימוש שלו.

שנהב גרינשטיין בחרה כפרויקט גמר לעצב סדרת ריהוט ייחודית בשם Kashio, סדרת ריהוט ייחודית על בסיס חיות המשלבת אלמנט משחקי. הסדרה מאפשרת שיפור יכולות מוטוריות, ויסות חושי ואבחנה חזותית. הרהיטים המשחקיים מיועדים לגילאי 3-5, ומעודדים שיח ושיתוף פעולה בין המבוגר לילד. הסדרה מעניקה חוויה משותפת, פורה ומצמיחה בתוך מרחב משחקי גדול המכיל מספר אופציות. הסדרה עשויה מחומרים טבעיים עץ וטקסטיל מתוך אמונה בערך הקיימות והשימוש בחומרים איכותיים ועמידים "המחוברים לאדמה". העיצובים מושפעים ממלאכת יד ויוצרים תחושה של חיבור לטבע. ההשראה לפרויקט נבעה מעולמות מסורתיים באפיון של קווים נקיים, אמורפיים ויצירת דימויים מופשטים להעשרת הדמיון.

השילוב בין משחק ורהיט מעניק ערך מוסף ביצירת המוצר הסופי בסיום המשחק/ההליך על ידי הרכבה בחלקים שונים. הרהיט מורכב מבסיס אחד שעליו מתאפשרות שלוש אופציות שונות של משחקי הרכבה עם הפעלה של כל החושים ברמות קושי שונות. הסדרה מתאימה למוסדות חינוך, למרכזים לריפוי ועיסוק ולסביבה הביתית.

פרויקט הגמר מהווה את השלב האחרון בתכנית הלימודים לקראת קבלת תואר הנדסאי. זהו פרויקט עיצוב אישי, שאותו מפתח ומעצב כול סטודנט מהשלב הרעיוני ועד שלב היישום, בהנחיה אישית של סגל המרצים וראש המחלקה.

מגוון הפרויקטים מעורר עניין והשראה בנושאים קהילתיים וחברתיים, סביבתיים ותרבותיים עכשוויים. הבוגרים מציגים בפרויקט הגמר עיצוב חדשני וחשיבה שיווקית ויזמית של מעצבים בעלי כישרון ויכולת מקצועית גבוהה, גם ברמת התכנון והעיצוב וגם ברמת הפקת מודלים ואבי טיפוס, כשאת כל אלה רכשו הסטודנטים במהלך לימודיהם במחלקה. הבוגרים הם בעלי סגנון ואמירה אישית וייחודית, המשתלבים בשוק העבודה לאחר סיום לימודיהם.

"תערוכת הבוגרים בעיצוב תעשייתי, זו הפסגה של תקופת הלימודים, אירוע השיא שמתבטא בסיכום של 3 שנות לימוד מפרכות ומרתקות" מסביר מיכאל שוסטרמן, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, אנחנו דורשים מן הסטודנטים לעמוד בסטנדרט מאוד גבוה של פיתוח ועיצוב מוצר בדומה לעבודה מול לקוחות בשוק העבודה האמיתי, החל ממחקר ופיתוח, דרך סקיצות והדמיות תלת ממד ועד תכנון והפקת חלקים ומודלים עובדים. במהלך העבודה על הפרויקט ישנו ליווי מקצועי והנחייה, ממיטב המרצים ואנשי המקצוע בתחום. התערוכה היא פועל יוצא של הלמידה והעבודה במהלך הלימודים והיא מאפשרת לבוגרים לחשוף ולהציג את עבודותיהם ויצירותיהם ואת סגנונם האישי כמעצבים."

התערוכה מעידה על יכולותיהם של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי באריאל להשתייך לקהילת לתעשייה הישראלית בעיצוב המוצר", מוסיפה ד"ר יוכבד פנחסי- אדיב, ראש המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל. "אלה הם מעצבי המחר שיתרמו לייצור המקומי וידחפו את הכלכלה הישראלית קדימה. אני גאה באיכות הפרויקטים המוצגים, אלה מעידים על הכשרה מקצועית ונכונה במהלכה רכשו הסטודנטים כלים עדכניים והתנסו בפועל בתעשייה כחלק בלתי נפרד מהלימודים כדי להפך למומחים נדרשים בתעשייה הישראלית שזקוקה לכוח מקצועי ומיומן."

רשימת הפרויקטים המלאה: **תמונות והדמיות ישלחו על פי דרישה**

1.אבי הראל ושיר מירו:
ג'פטו- רכב אורבני אוטונומי לגיל השלישי  
מתוך התחשבות והבנה שהטכנולוגיה רצה קדימה ואולי משאירה חלק מהאוכלוסייה  מאחור, ומתוך אהבה לעולם הרכב, נולד הפרויקט של הרכב האוטונומי לגיל השלישי. בשיתוף עם המחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת אריאל, בדגש על אפיון ועיצוב ארגונומי, עיצבו שיר ואבי רכב המיועד לשימוש במיוחד לאנשים בגיל השלישי עם פונקציות עזר כגון עיצוב דלת קדמית שהיא גם שמשת הרכב, שמשה/דלת גדולה לכניסה וליציאה נוחה וישירה, כיסאות מתרוממים בסנכרון עם הדלת, אפשרות שליטה ברכב עם היגוי נוח ונגיש כנהוג בעגלות נכים חשמליות.

2. איתמר מינס:
"אופן" - כלי רכיבה לילדים עם אופציות רכיבה שונות.
תכנון ועיצוב של כלי לילדים שהוא השילוב המושלם בין תלת אופן וגו קארט.
הרעיון שעומד מאחורי הפרויקט הוא כלי רכב ייעודי לילדים המשלב שתי אפשרויות רכיבה וחווית שימוש- כיוון אחד תלת אופן וכיוון שני גו קארט. עיצוב התלת אופן נוצר בהשראת העיצוב הסקנדינבי, שימוש בעץ ועיצוב נקי וישיר. עיצוב הגו קארט נוצר בהשראת צעצועי ילדים ומכוניות מירוץ, כיוון ברור של הגה ושפת תכנון מעולם הפלסטיק.
לכלי אופציית רכיבה לכיוון אחד כתלת אופן בגובה ולכיוון שני כגו קארט ברכיבה נמוכה ומהירה יותר, ככלי שצובר מהירות ויותר אקסטרימי.

3.דניאל אהרון:
TRIPLETS-
עיצוב ויצירת סדרה של שלושה משחקים קצרים, המבוססים על שיתוף פעולה כדרך הפתרון היחידה למשחק. לכל משחק, התחלה, אמצע וסוף ברורים.
מטרת הפרויקט: יצירת סדרת משחקים לשלושה משתתפים המעודדים שיתוף פעולה ובנויים על יצירת קשר ועבודה משותפת, תכנון ועבודה במקביל, זאת על מנת להעצים את הקשר בתוך קבוצת השחקנים. מיועד למתחמים של חללי עבודה שונים וחברות הייטק.

4. מרום חלוץ:
 - Q-PODעמדת עבודה מתקדמת
עיצוב סביבת/עמדת עבודה אישית ושקטה בתוך מרחב/חלל עבודה פתוח.
עמדת העבודה מאפשרת מספר אופציות של התאמה אישית לפי הצורך ורצון המשתמש.
הרעיון הוא שסביבת העבודה האישית מתניידת בתוך חלל העבודה הפתוח. בשנים האחרונות חללי העבודה הפתוחים כמו WE WORK הם כבר לא טרנד אלא מציאות ושינוי תפיסה של האופן שבו אנשים עובדים היום. עמדת העבודה הזו מדברת באותה השפה ומאפשרת שינוי תוך כדי תנועה בכל המרחב הנתון. עמדת העבודה מאפשרת למשתמש להתנתק בעת הצורך מהחשיפה והרעש שמסביב ולעבוד בצורה שקטה ו/או צלולה יותר. בכך העמדה יוצרת חלל עבודה אישי בתוך חלל עבודה כללי.

5. רוני דרעי:
SAL-COOL-
עגלה נפתחת לסלקל:
עיצוב ופיתוח סלקל שהופך לאמבטיה*, לשלדת עגלת תינוק של חברה קיימת.
מטרת הפרויקט להקל על ההורים במעברים בין האוטו החוצה וחיסכון במקום בעקבות איחוד החלקים. הפיכת הניוד עם התינוק לפעולה פשוטה. העגלה מיועדת לתינוקות מרגע הלידה עד גיל חצי שנה.
*אמבטיה= חלק בעגלה, שוכב, בו מונח התינוק בתקופת חייו הראשונה.

6. שי סלומון:
הסוכה - דוכן מתקפלים
שילוב חכם של סוכה מסורתית ודוכן תצוגה ומכירה. כאשר סוכה, שדומה במהותה לדוכן מכירות ותצוגה, אינה בשימוש, היא מאוחסנת שנה שלמה, כאשר רוב הסוכות הן מאוד כבדות, מגושמות ולא ידידותיות למשתמש. למה לא לשלב במוצר אחד גם סוכה, גם דוכן וגם אופציות של תצוגה, שילוט ומכירה? כך נולדה סוכה קומפקטית, מסורתית העונה על דרישות ההלכה, עם אפשרות קלה ומהירה לדוכן מכירות ותצוגת מוצרים, ניוד קל, קיפול לכדי מינימום מקום ואפשרות של דוכן תצוגה נפרד ומתחבר שמתקפל ושילוט מתחלף שמתמגנט לכל מקום בסוכה!

7. שירלי ישראל:
 Benchy - personal space bench-
ספסל/מושב רחוב, המיועד לסביבה אורבנית ולפארקי תעשיה והייטק. זהו ריהוט ציבורי המאפשר ישיבה, רכינה, הישענות ושכיבה, כשהרעיון העומד במרכזו הוא יצירת מרחב אישי ובידוד מהסביבה לפי הצורך של המשתמש. מתן מענה לאלו הרוצים לשהות לבד במהלך יום עבודה. לספסל 3 מושבים והוא מאפשר שני מצבים: ישיבה לבד או בזוג. כאשר המשתמש יושב באמצע הספסל שני המושבים הקיצוניים משני הצדדים נמתחים ומתרוממים מעלה ובכך מרמזים לעוברים ושבים כי יש רצון לשבת לבד. ככול שנשענים יותר הקצוות מתרוממים יותר. האופציה השנייה היא ישיבה של שני משתמשים בשני קצוות הספסל. הספסל עשוי צלעות הנמתחות לפי צורת הישיבה של העוברים ושבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.