header 2

יום רביעי, 17 במאי 2017

"פבלנסקי: החיים בעירום", האמן שמצליח לעורר תשומת לב עולמית למצב הפוליטי ברוסיה, ישודר ביום ראשון ה- 4.6 בערוץ yes דוקו ובyesVOD IG

לפני שלוש שנים הזדעזע העולם כאשר פורסמה תמונתו של אמן רוסי שמסמר את אשכיו למרצפות הכיכר האדומה במוסקבה. הסרט החדש על האמן שמצליח לעורר תשומת לב עולמית למצב הפוליטי ברוסיה – הוא לא פחות פרובוקטיבי מהאמנות שלו.
פטר פבלנסקי, אחד מאמני המחאה המפורסמים בעולם בשנים האחרונות, משקף ברצף של מצגים אמיצים את המצפון החברתי שלו ואת הרצון ליצור רפורמה ברוסיה: הוא שוכב עירום בתוך סליל תיל, במחאה על חוקי הצנזורה של ממשלת פוטין;  חותך את אזנו עם סכין מטבח כשהוא עירום על חומת בית חולים פסיכיאטרי, במחאה על אשפוז פסיכיאטרי בכפייה של אסירים פוליטיים; וממסמר את אשכיו למרצפות הכיכר האדומה, במחאה על הפגיעה בחופש האמנות – כל זה נעשה במטרה להתריס ולהצית את הוויכוח, שיביא בסופו של דבר, לרפורמה חברתית.
פבלנסקי, בן ה-32, הגיע להכרה ציבורית אחרי שתפר את פיו כדי להביע את תמיכתו בבנות ה"פוסי ריוט". מאז הפך לאמן אקטיביסט מוכר ולאויב הממשל הרוסי. בסרט העוצמתי שלפנינו אנו עוקבים אחרי פבלנסקי ועבודותיו, אחר סיפור מעצרו ע"י הממשל הרוסי לאחר שהצית את דלתות שירות הביטחון הפדרלי ומגלים שלמרות התחזקות שלטונו של פוטין ישנם עדיין אנשים מספיק אמיצים שמעזים להתעמת איתו.
בימוי: דריה קרנובה (71 דק', ברה"מ, 2016)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.