header 2

יום שלישי, 5 ביוני 2018

קפסולת זמן ייחודית מתקופת הורדוס תאפשר לגלות מה נמזג בגביע היין המלכותי ע"י בדיקות ביולוגיות

בכנס מחקרי יו"ש שיתקיים באוניברסיטת אריאל ביום ה'  7 ביוני 2018:
הכניסה ללא תשלום / לפרטים נוספים והרשמה: מו"פ 2018
קפסולת זמן ייחודית מתקופת הורדוס תאפשר לגלות מה נמזג בגביע היין המלכותי
כיסוי ארמון הורדוס לאחר מותו, שימר את האתר ואפשר בדיקות ביולוגיות בתכולת הכדים שנמצאו
הממצאים מצביעים על נוכחות יקב או מחסן יין מלכותי בסגנון המוכר מפומפי ומרחבי האימפריה הרומית
הכנס ה- 28 של מחקרי יו"ש, הוא כנס אזורי רב תחומי העוסק במחקרים הקשורים לאזור. ובין המחקרים וההרצאות בכנס יוצגו בדיקות שנעשו בממצאים באתר שהשתמר מתקופת הורדוס.
במהלך שנת 2017 נחשפו בחפירות בגן לאומי הרודיון עשרות כדי ענק ("דוליות") סדורים בשורות ושקועים בתוך רצפת קומת הקרקע של הארמון המבוצר. אל צוות החפירה של "המשלחת לחקר הרודיון ע"ש אהוד נצר" של האוניברסיטה העברית בראשות רועי פורת, חברו חוקרי מו"פ מזרח יו"ש ובקעת הירדן, ד"ר ציונה בן-גדליה וד"ר אלישיב דרורי, לצד חוקרים נוספים על מנת לבצע בדיקות מיקרוסקופיות, ביולוגיות וביוכימיות, שמטרתן זיהוי תכולת הכדים.
ארמונו הפרטי של המלך הורדוס בפסגת ההרודיון כוסה לקראת מותו בהר מלאכותי אשר הפך את המקום למצבת קבר מרשימה הבולטת בשטח. כיסוי זה, בתוספת מפולות במאה הראשונה, שימרו את הארמון ותכולתו. הממצא החדש מהווה "קפסולת זמן" המאפשרת היכרות עם אורח החיים בחצר המלכות של התקופה הרומית בארץ ישראל.

בכנס יוצגו הממצאים, אשר מציעים כי קומת המרתפים של ארמון מבצר ההר בהרודיון הוסבה והותאמה בימי שלטונו של הורדוס לשמש כיקב או מחסן יין מלכותי מטיפוס המוכר מפומפיי ומרחבי האימפריה הרומית. המחקר, אשר נמצא בעיצומו, בוחן את ה"דוליות" המוכרות בממצא הארכיאולוגי ואת שימושן כמכלי תסיסה, הצללה, סינון ואחסון יין.

בקבוצת המחקר משתתפים צמח אאוזיראט, ד"ר מיכאל קלוטשטיין, וד"ר רונן חזן מביה"ס לרפואת שיניים באוני' העברית, המומחים למיקרואורגניזמים. רועי פורת, יעקב קלמן, רחל צ'אצ'י וד"ר שולמית טרם, מ "המשלחת לחקר הרודיון ע"ש אהוד נצר" של האוני' העברית וד"ר רחל בר נתן מרשות העתיקות עוסקים בחפירה ובאפיון הממצא הארכיאולוגי.


יום ה' 7.06.18 באוני' אריאל - הכניסה ללא תשלום / קמפוס תחתון בניין השער (51) קומה 4 / סיור נילווה לכנס יתקיים ביום ו', 8 ביוני
לפרטים נוספים והרשמה: מו"פ 2018


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.