header 2

יום שני, 18 ביוני 2018

כנס אנרגיה 2018 באוניברסיטת אריאל תא שמש חדשני הממיר קרינת שמש לאנרגית חשמל בהיקף המרה יעיל יותר

כנס האנרגיה יתקיים ביום ב' 25/06/2018
הכנס פתוח לקהל הרחב ואינו כרוך בתשלום – נדרשת הרשמה מראש
לרישום ופרטים נוספים כנסו לקישור:  כנס אנרגיה 2018

כנס אנרגיה אוני' אריאל 2018 מקבץ חוקרים ואנשי מו"פ מהאקדמיה והתעשייה במגוון תחומים הנוגעים לתעשיית האנרגיה: כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ועוד. זהו הכנס היחידי מסוגו בישראל המאגד אנשי מפתח מדיסציפלינות שונות על מנת לדון בנושא האנרגיה. השנה נדון באגירת אנרגיה בצורה יעילה לזמן ארוך, דרכים להפקת אנרגיה ממי שופכין, פתרונות עבור תאי דלק לתחבורה, בחירה נכונה של חומרי גלם וחישובים נכונים לתהליכי קורוזיה בתעשיית האנרגיה ועוד.
ד"ר ברכה חלף, המדענית הראשית של משרד האנרגיה, תסקור את האתגרים המחקריים עימם יתמודד המשרד בעתיד הנראה לעין ותוכניות המימון הצפויות כמענה לאתגרים אלו.
בין שאר הנושאים שיידנו בכנס, יציג פרופ' גדי גולן, מהמחלקה להנדסת חשמל אלקטרוניקה באונ’ אריאל, תא שמש חדשני הממיר קרינת שמש לחשמל  תוך שילוב רעיונות יצירתיים מבוססי "חשיבה המצאתית שיטתית" (המאפשרת להתמודד עם סתירות קיומיות של בעיות פיסיקליות - למשל דרישה לחום וקור באותה נקודה). רעיונות אלה מציעים דרך יעילה לשיפור יעילות ההמרה מאנרגיית שמש לאנרגיה חשמלית.
תא השמש המותקן כיום על הגגות ובמקומות ציבוריים יודע להמיר את קרינת השמש לאנרגיה חשמלית ובכך לסייע למשק החשמל של המדינה. יעילות ההמרה של אנרגית השמש לאנרגיה חשמלית הינה נמוכה למדי ומגיעה לכל היותר עד ל 20%. משמעות הדבר שמכל 100 ואט של קרינת שמש ניתן להפיק כיום לכל היותר 20 ואט חשמל בלבד. ברמות אלה של יעילות המרה אין כיום כדאיות מובהקת להפקת כל תצרוכת החשמל הביתית מתאי שמש.
ליעילות המרה נמוכה זו ישנן מספר סיבות, אותן מנסים מדענים מכל רחבי העולם לפענח, כדי למצוא פתרונות למנגנוני תיקון לשיפור יעילות ההמרה מאנרגיית השמש לאנרגיה חשמלית.
חלק מהסיבות הללו, מקורן בכיוון קליטת הקרינה, רגישות לטמפרטורה, שיטת ההתחברות לתאי השמש, ברגישותם הרבה של תאי השמש לחום סביבתי וכדומה. 
פרופ' גדי גולן הפעיל במחקרו טכניקות של "חשיבה המצאתית שיטתית" על מנת להתגבר על חמישה מנגנוני חוסר יעילות המרה בתאי השמש. הפעלת הטכניקות הללו של "חשיבה המצאתית שיטתית" אפשרו להתגבר על מספר מנגנוני חוסר יעילות המרה ולהגדיל משמעותית את יעילות ההמרה של תאי השמש.
"המרכז למיקרואלקטרוניקה ושכבות דקות" המוקם בימים אלה באוני' אריאל יקנה לאוניברסיטה יכולות חדשות להתמודדות עם עולם המיקרואלקטרוניקה של תאי השמש ויאפשר בנייתן של מערכות שמש חדשות ויעילות יותר מאלה הקיימות כיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.