header 2

יום שני, 28 באוגוסט 2017

פרויקט גמר באריאל יצירת מפגש בין העיר לאוניברסיטה למיצוי הפוטנציאל האנושי

התבוננות על העיר אריאל
יצירת פתח למפגש בין האוניברסיטה לעיר
למיצוי הפוטנציאל האנושי
התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד ה 31.8  בו יתקיים אירוע נעילה חגיגי

תערוכת בוגרי ביה"ס לארכיטקטורה  מתקיימת בימים אלו במרכז עמיעד ביפו לצד שוק הפשפשים (ברח' עמיעד). בתערוכה מוצגות עבודות הגמר של כל בוגרי בית הספר לשנת תשע"ז, לצד עבודות מצטיינות משנים א'-ד' .
הסטודנטים אצרו, והפיקו את התערוכה באופן עצמאי בליווי מנחי ביה"ס: פרופ' גלעד דובשני, ד"ר עדנה לנגנטל, ד"ר גלעד שבייד, אדר' יהושע לוי, אדר' דניאל אזרד, אדר' אודי מנדלסון, אדר' שמואל גרוברמן. מרכז הסטודיו: אדר' איציק אלחדיף.
דניאלה פריימן, התגוררה באריאל במהלך לימודיה במשך כשנתיים, לדבריה לא נכון לומר שלמדה באריאל, אלא שלמדה באוניברסיטה הממוקמת בקצה העיר אריאל. 
לתחושתה, האוניברסיטה לא מהווה חלק מהעיר, ולהיפך. "האוניברסיטה מושכת אלפי סטודנטים ביום, מתארת דניאלה פריימן, שמגיעים אליה דרך כביש העוקף את העיר, וכך גם עוזבים  אותה בסוף יום הלימודים. 
העיר לא מפיקה את הפוטנציאל מהמסה האנושית שמגיעה אליה מדיי יום, אם מבחינה תרבותית, אם מבחינה מסחרית, כלכלית או חברתית. אריאל מתפרסת על רכס הרים, בצורה 'מאורכת', הגדלה ממערב למזרח ללא עמוד שדרה. 
מתגוררים בה כ- 20 אלף תושבים ומגיעים אליה באופן יומיומי כ- 15 אלף סטודנטים ועובדים, ולמרות זאת אין בה די חיים עירוניים תוססים.
בפרויקט בחרתי להכניס את חוזקות העיר  פנימה, על ידי עירוב של חיים פרטיים וציבוריים, תוך פיזור המרכזים החדשים המחוברים במרחקי הליכה.
יצרתי 'פתחים' המזמינים את האורחים החולפים להיכנס אל תוך צירים אורבניים בהם האוניברסיטה פוגשת את העיר, שם יוכלו להיווצר מרחבים תרבותיים חדשים, מהם אפשר להסתכל החוצה מהעיר, ולהבין איפה מקומך ביחס לסביבה".

לעבודות נוספות תמונות ופרטים היכנסו: תערוכת גמר ארכיטקטורה אוני אריאל 2017
מוזמנים לעקוב אחר תהליך הקמת התערוכה פייסבוק / אינסטגרם  האתר
אירוע נעילת התערוכה יתקיים ב 31.8 -  הזמנה מצורפת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.