header 2

יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

סומוטו מדווחת על עלייה של 42% בהכנסות הרבעון השני 2017 ומחלקת דיבידנד

סומוטו מדווחת על עלייה של 42% בהכנסות הרבעון השני 2017: התחזקה מגמת הצמיחה עקב עלייה ברווחיות הפרסום בוידאו
ההכנסות מתחום הוידיאו עלו והן מהוות 76% מסך ההכנסות לרבעון, תוך שיפור ברווחיות. תוצאות הרבעון משקפות את המשך יישום האסטרטגיה לגיוון במקורות ההכנסה תוך צמצום ברמת הסיכון

"הרבעון השני משקף את הצלחת האסטרטגיה שלנו, כך שלראשונה תחום הוידאו מניב EBITDA גבוה מזה של תחום הפצת אפליקציות – דבר ההופך את החברה למגוונת וליציבה יותר. אנו ממשיכים לפעול לגיוון מקורות ההכנסה, וכחלק מאסטרטגיה זו חתמנו על מזכר כוונות לרכישת חברה טכנולוגית המתמחה בתחום ה-E-Commerce ועל מזכר כוונות לרכישת חברת פרסום בוידאו, כאשר הרכישות של טרסר-טיוד ומימ שכבר ביצענו מוכיחות את עצמן והחברות ממשיכות להציג ביצועים טובים. במקביל אנו ממשיכים בהעמקת פעילותינו בתחום הפרסום בוידאו, אותו אנו מזהים כמנוע צמיחה עתידי חזק, יציב ורווחי", אמר בן גירון, מנכ"ל סומוטו

סומוטו (ת"א: סמטו), חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בווידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, מדווחת על תוצאות הרבעון השני של שנת 2017.  הכנסות החברה ברבעון השני של 2017 הסתכמו בסך של כ-20.6 מיליון דולר, צמיחה של 42% בהשוואה לכ-14.5 מיליון דולר ברבעון הראשון 2017.

בתחום הפרסום בווידאו מציגה סומוטו הכנסות רבעוניות של כ-15.6 מיליון דולר, המהוות כ-76% מהכנסות החברה ומשקפות צמיחה של 246% לעומת הכנסות הרבעון המקביל אשתקד מתחום זה, שהסתכמו ב-4.5 מיליון דולר. הנהלת החברה מזהה את פעילות הפרסום בווידאו כמנוע צמיחה עתידי וסבורה כי תחום פעילות זה יוסיף להציג קצבי צמיחה גבוהים.

הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) ברבעון השני של 2017 הסתכם ב-4.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA לרבעון השני הושפע מעליית ה-EBITDAמפעילות הפרסום בווידאו בתקופה - תחום המזוהה על ידי החברה כמנוע צמיחה עתידי ובעל מספר רב של לקוחות. תחום זה הוא בעל שולי רווח נמוכים יחסית בהשוואה לתחום הפצת האפליקציות אשר גם בו פועלת החברה. הרווח התפעולי לפני הפחתות (EBITDA) מפעילות הווידאו ברבעון זה הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר, המהווה כ-55% מסך הרווח התפעולי לפני הפחתות של החברה, ומשקף עלייה של כ-162% לעומת 900 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.

יתרת המזומנים של החברה נכון לסוף חודש יוני 2017 עמדה על כ-11.6 מיליון דולר, וההון העצמי המיוחס לבעלי המניות עלה לכ- 36 מיליון דולר.

החברה מודיעה על חלוקת דיבידנד של 2 מיליון שקל, כך שמתחילת 2017 סך הדיבידנד הסתכם ל- 4.5 מיליון שקל. סומוטו מאשררת את תחזיתה לצמיחה אורגנית בשנת 2017 ללא רכישות, להכנסות של 70 מיליון דולר לפחות ו- EBITDA של 17.5 מיליון דולר לפחות. כמו כן חוזרת החברה על תחזיתה לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות עוד בשנת 2017.

בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום מותאם משתמש באינטרנט לסביבת Mac בטכנולוגיית בינה מלאכותית. עוד באותה שנה רכשה סומוטו את 'טאבאטו', הפועלת בתחום המובייל. ב-2016 רכשה סומוטו את 'טרסר טיוד', המתמחה בפתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו במובייל ודסקטופ. עוד באותה שנה רכשה החברה את מימ וידאו העוסקת בטכנולוגיות פרסום בווידאו ובמובייל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.