header 2

יום שלישי, 1 בספטמבר 2020

קרם פירנצה- טעם איטלקי חדש!

 

Arte- אמנות הגלידה הינו בית לאומנות ולגלידה אמתית שתהליך ייצורה בצורה טבעית הינו אומנות איטלקית עתיקה ומפוארת. במקביל לתהליכי יצור טעמי הגלידה הטבעית הייחודיים בגלידריה שקדו בני הזוג במקביל גם על תהליך הפקת גרניטה אמתית איכותית ומשובחת בטעמים מסורתיים וכן טעמים יצירתיים ששילבו בעצמם.

 

במשך תקופת הקורונה למרות שהגלידרייה עבדה במתכונת משלוחים בלבד, שקדו בני הזוג וערכו מחקר וניסיונות במטרה לייצר לקראת ראש השנה טעם מיוחד חדש.

 

הטעם קרם פירנצה הוא טעם עם היסטוריה איטלקית שמקורה ברנסנס האיטלקי ובאדריכל , הממציא והמדען ברנרדו בואונטלנטי Buontalenti),), שתפקד כטבח בבית מדיצ'י המפורסם בזמנו הפנוי.  בואונטלנטי נחשב לממציא הג'לטו המודרני מפני שהוא היה זה שלמד את השימוש במכונות ההנעה המיוחדות לקירור, שבהן מכינים את הגילטו עד היום. עד אז, היו מכינים את הג’לטו רק עם קרח דק קצוץ, חלב ופירות, ואילו הג’לטו המודרני שאותו המציא בואונטלנטי, מורכב  מתערובת של חלב, ביצים ושמנת.

 

לפי הסיפור המפורסם-  לרגל חנוכת מצודת בלוודרה (Forte Belvedere) בסביבות 1595 שגם אותה תכנן בואונטלנטי עבור משפחת מדיצי.  לרגל האירוע הוא יצר מתכון ייחודי של גילטו שקיבל את השם CREMA FIORENTINA - הקרם של פירנצה, עם מתכון  ששמר לעצמו ונשאר סודי לנצח!

 

מאז ועד היום, שפים, קונדיטורים ויצרני ג'לטו באיטליה, מתחרים על הכנת CREMA FIORENTINA עם מתכונים משלהם, ועכשיו גם בארטה, החליטו לנסות ולעמוד באתגר .

""

קרם פירנצה של Arte מכיל: קרם ביצה, שמנת טרייה, דבש, יין מוסקט, לימון וברגמוט, והיות ובArte הכל מיוחד לקישוט  מפוזרים פירורי אמרטי (עוגיות שקדים מסורתיות בעבודת יד שכמו הכל בארטה מיוצרות "תוצרת בית").

 

התוצאה מפוארת מוזמנים לטעום -ועם קצת דמיון, תרגישו כמו אצילים מהרנסנס, לפחות עד שתסיימו את הג’לטו שלכם!

 

ניתן למצוא בArte – טעמי גלידה וגרניטה רבים המיוצרים  ללא גלוטן וניתן לרכוש גם גביעים ללא גלוטן שנשמרים בוואקום.

 

בנוסף ניתן למצוא בArte Glideria  מבחר טעמים וגרניטות טבעוניים וכן טעמים שלא מכילים סוכר לבן.

 

הגלידריה פתוחה בכל יום א-ו'',  בין השעות: 11:00-23:00 ובשבת החל מהשעה 12:00-23:00

  

מדרחוב נחלת בנימין 11 – תל אביב

טל 055-8954868


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.