header 2

יום שני, 14 בספטמבר 2020

השף אייל שני התגייס לטובת יום המודעות הבינלאומי למאבק בסרטן הערמונית המצוין ברחבי העולם ובישראל ב- 15 בספטמבר

אייל שני, השף הכי מזוהה עם השימוש בעגבניות בישראל נעתר בשמחה לפניית האגודה למלחמה בסרטן וצילם סרטון קצר בו הוא מכין מתכון מנצח ומהיר לפסטה על בסיס רוטב עגבניות מבושלות.

הפניה אל שני הייתה בעקבות מחקר חדש שמפורסם על ידי האגודה למלחמה בסרטן לקראת יום המודעות למאבק בסרטן הערמונית, בו נימצא שצריכת עגבניות מבושלות בתדירות שבועית גבוהה מפחיתות את הסיכון לחלות בסרטן ערמונית ב- 28%. אחת הסיבות לכך היא שהעגבנייה עשירה  בליקופן - מולקולה מסיסת שומן הנמצאת בעיקר בפירות ובירקות אדומים והאחראית על הצבע האדום של הפרי או הירק.

לליקופן ישנה השפעה נוגדת חימצון חזקה וכאמור הוא ניקשר במחקרים רבים להורדת הסיכון לתחלואה בסרטן בכלל וסרטן הערמונית בפרט.  נמצא גם, כי הליקופן יכול להפחית את התסמינים של מחלת סרטן הערמונית, בעיקר הפחתת כאב, והקלה בהטלת שתן.

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל; הראשון בשכיחותו בקרב יהודים השלישי בשכיחותו, אחרי סרטן הריאה וסרטן המעי הגס/חלחולת בגברים ערבים.

העגבנייה הינה אחת מהפירות העשירים בליקופן (אך לא היחידה) על מנת לאפשר ספיגה טובה של הליקופן במערכת העיכול חשוב לצרוך את העגבנייה לאחר בישול ובתוספת שמן זית.

שני: "לאוכל בריא יש משמעות רק אם נחשפים אליו בתדירות גבוהה . בהקשר של העגבניות מדובר בצריכה יום יומית. ולכן כדאי שזה יהיה מאכל שאפשר יהיה לאמץ אותו לכל החיים. לכן ההמלצה שלי היא פסטה ברוטב עגבניות, מתכון שבכמה דקות הכנה,  אנו נאכל  אוכל מזין ובריא"

 

המתכון של אייל שני:

מצרכים למנה אחת:

כמה עגבניות טריות חתוכות לריבועים

כחצי פלפל ירוק חריף (תלוי במידת החריפות הרצויה)  חתוך לטבעות

שן שום גדולה חתוכה לריבועים.

חבילת פסטה.

אופן ההכנה:

לבשל את הפסטה בהתאם להוראות היצרן

בינתיים לחתוך את כל המצרכים.

במחבת רחבה לשים כמות נדיבה של שמן זית ולהוסיף את הפלפלים החריף בעודו קר כדי ששמן הזית יספוג את החריפות והטעמים של הפלפל. כאשר השמן מתחמם, להוסיף את השום וחצי דקה אחריו את העגבניות. מתבלים במלח ומבשלים כדקה. זמן הבישול מספיק בכדי להוציא את הליקופן, כאמור מיוחסת השפעה המורידה את הסיכון לחלות בסרטן ערמונית ולהפוך אותו לזמין יותר לגוף.

מוציאים את הפסטה המוכנה מהסיר ישירות לתוך התערובת שבמחבת. מעט מי בישול מהפסטה רק מעשירים את הרוטב. מערבבים את הפסטה עם הרוטב שבמחבת מוציאים לצלחת ומגישים. אפשר לתבל עם עוד קצת שמן זית מעל.

בתאבון ולבריאות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.