header 2

יום חמישי, 3 באוקטובר 2019

אופקטרא בהסכם למיזוג עם חברת טכנולוגיה להדפסת רקמות בשר

חברת אופקטרא נדל"ן והשקעות בע"מ (ת"א: אפקט), דיווחה כי התקשרה במזכר הבנות למיזוג עם חברת הפוד-טק "מיט-טק", המפתחת טכנולוגיה להדפסת תלת מימד של רקמות בשר נקי (באמצעות שימוש בתאי גזע).

חברת מיט-טק הינה חברת הייטק ישראלית העוסקת בתחום הפוד-טק (תעשיית המזון המתקדמת). מיט-טק השלימה סבב גיוס הון ראשוני (סיד) בהיקף של כ- 7 מיליון ש"ח. מיט-טק מפתחת תהליך טכנולוגי מתקדם וייחודי לשם ייצור תעשייתי של בשר נקי, ללא הרג בעלי חיים, תוך שימוש בטכנולוגיית הדפסת תאי גזע במדפסת תלת מימד. נכון להיום, מיט-טק הגישה מספר בקשות לרישום פטנט בתחום פעילותה, ויצרה שיתופי פעולה עם גורמים אקדמאים מובילים בתחום ובעלי שם עולמי.

את מיט-טק מוביל מר שרון פימה, שנמנה על מייסדיה ומשמש כמנהלה הכללי. מר שרון פימה הינו מומחה בעל שם עולמי בפיתוח תהליכי הדפסה מהמורכבים בשוק ונמנה כמייסד של חברות מובילות בתחום ההדפסה. את תהליך המחקר והפיתוח מלווים  פרופ' טל דביר מומחה בתחום הדפסת הרקמות מאוניברסיטת ת"א וכן פרופ' שלמה מגדסי ראש תחום כימיה יישומית המתמחה בפיתוח חומרי הדפסה לתעשיות השונות מהאוניברסיטה העברית בירושלים. מיט-טק נמצאת בשלב של בניית מדפסת אב טיפוס וסיום מיפוי תהליכי עבודה ופיתוח.

עם השלמת בדיקת נאותות, יחתמו הצדדים על הסכם סופי ומחייב במסגרתו תרכוש החברה 100% מהון המניות של מיט-טק כנגד הקצאה של מניות רגילות, כך שלאחר ההקצאה יחזיקו בעלי מניות מיט-טק בשיעור של כ-60% מהון המניות המונפק והנפרע של אופקטרא. בנוסף נקבע כי החברה תקצה במעמד המיזוג לבעלי מניות מיט טק, כתבי אופציה (לא רשומים) הניתנים למימוש למניות החברה בהיקף של עד 8% נוספים בכפוף לעמידת מיט-טק באבני דרך טכנולוגיות או במקרה שבו ניירות הערך של החברה או של מיט-טק ירשמו למסחר בבורסה זרה לאחר המיזוג.

שמוליק לוי, מנכ"ל אופקטרא: "אנו שמחים לקדם עסקת מיזוג עם חברה העוסקת בתחום הפוד–טק (תעשיית המזון המתקדמת) להדפסת בשר, אשר נמצא בצמיחה לאור הכרה ציבורית הולכת וגוברת של צריכת בשר שיוצר בתהליכים טכנולוגיים ואינו כולל גידול ושחיטה של בעלי חיים, תוך שמירה על תנאים סטריליים ללא זיהום ובחסכון צפוי של עלויות. את מיט-טק מובילים אנשי ניהול בעלי ניסיון בתחום הדפסות תלת מימד ואנשי מקצוע מובילים מהאוניברסיטאות המובילות בישראל, אשר כבר גייסו כספים לטובת הפיתוח הראשוני ממשקיעים מובילים בשוק המזון ומאמינים בהתפתחות העתידית של תחום תחליפי בשר."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.