header 2

יום שלישי, 14 באוגוסט 2018

סומוטו מדווחת על עלייה ברווחיות מגזר הפרסום בוידאו ברבעון השני 2018: החלה בפרסום במסכים חכמים

הפעילות החדשה בה החלה החברה לפעול ברבעון השני – Connected TV (פרסום בוידאו באפליקציות מובנות במסכי Smart TV), היא חלק מפעילות מגזר הפרסום בוידאו שלה ותהווה להערכתה מנוע צמיחה חשוב, עקב מעבר הולך וגובר לשימוש בטלוויזיות דיגיטליות חכמות, המאפשר להטמיע בהן מודלים עסקיים וטכנולוגיות פרסום הקיימים במחשבים ובמובייל, ועקב צפייה גוברת בתכני טלוויזיה באמצעות טאבלטים ומכשירים סלולריים כמסכי טלוויזיה אישיים

"ברבעון זה בולטת חזרת תחום הוידאו לרווחיות לאור מהלכים שביצענו החל מהרבעון הרביעי של 2017, וכן צמיחת תחום הפצת האפליקציות. במסגרת תחום הפרסום בוידאו, התחלנו לפעול ברבעון ב-Connected TV, תחום בו ניתן לממש מודלים של פרסום ממוקד כפי שאנחנו עושים בפעילות הליבה שלנו, ואשר מספק הכנסות ורווחים אשר אנו מצפים שימשיכו לתרום לתוצאות החברה, וזאת לצד המשך השקעה בפיתוח ושיווק פלטפורמה חדשנית לפרסום בוידאו. מתחילת השנה חילקנו והכרזנו על דיבידנד של 26.5 מיליון שקל, וביצענו רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 4 מיליון שקל. בהסתכלות קדימה, לאור נזילות גבוהה, תזרים חיובי ואסטרטגיית הצמיחה של החברה, אנחנו ממשיכים לבחון רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לפעילותנו", אמר אסף יצחיאק, מנכ"ל סמנכ"ל הכספים בסומוטו

סומוטו (ת"א: סמטו), חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2018. ההכנסות וה- EBITDA הינן בהתאם להערכותיה המקדמיות של החברה, על רקע צמיחה בתחום הפצת האפליקציות וחזרה לרווח בתחום הוידיאו.

הכנסות החברה ברבעון השני 2018 הסתכמו בכ- 13.4 מיליון דולר, עלייה של 14% לעומת הכנסות הרבעון הראשון של 2018 בסך 11.8 מיליון דולר, וירידה של 34.8% לעומת הרבעון המקביל. זאת, עקב ירידה בפעילות הפרסום בוידאו, כאשר מנגד חל גידול בהכנסות ממגזר הפצת האפליקציות. הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון השני של 2018 הסתכם ב-3.1 מיליון דולר, עלייה של 41% לעומת EBITDA של 2.2 ברבעון הראשון של 2018, וירידה של 29.5% לעומת EBITDA של 4.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2017. זאת, עקב ירידה בפעילות הפרסום בוידאו, כאשר מנגד חלה עלייה ב-EBITDA ממגזר הפצת האפליקציות. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.3 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 500 אלף דולר ברבעון הראשון של 2018, ורווח נקי של 1.2 מיליון דולר ברבעון השני 2017.

מגזר הפרסום בוידאו בחברה חזר לרווחיות תפעולית ברבעון השני 2018, שהסתכמה ל-130 אלף דולר לאחר הפסד תפעולי של 700 אלף דולר ברבעון הראשון 2018. המעבר לריווחיות הוא לנוכח השלמת תכנית הנהלת החברה להתייעלות מקיפה בתחום זה, שכללה התאמת מסגרת ההוצאות והתמקדות בתחומי הפעילות הרווחיים יותר. במסגרת מגזר הפרסום בוידאו, החלה החברה לפעול בתחום הפעילות החדש Connected TV (פרסום באמצעות אפליקציות מובנות במסכי Smart TV), שלהערכת ההנהלה יהווה מנוע צמיחה חשוב עבורה. זאת, עקב מעבר הולך וגובר לשימוש בטלוויזיות דיגיטליות חכמות, המאפשר להטמיע בהן מודלים עסקיים וטכנולוגיות פרסום הקיימים במחשבים ובמובייל, תוך מתן ערך משמעותי למפרסמים ולבעלי שטחי הפרסום. להערכת הנהלת החברה, תחום זה מקבל רוח גבית על רקע צפייה גוברת בתכני טלוויזיה גם בטאבלטים ומכשירים סלולריים כמסכי טלוויזיה אישיים, וכן מיצרני תכנים אשר לאורך זמן מוזילים את עלויות התוכן ומנגישים אותו בצורה נוחה לצריכה בכל פלטפורמה. בנוסף, החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח ושיווק פלטפורמה חדשנית לפרסום בוידאו.

ההכנסות ממגזר הפצת האפליקציות הסתכמו ב-8.3 מיליון דולר, עלייה של 5% לעומת 7.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018, ושל 66% לעומת 5 מיליון דולר ברבעון השני 2017. הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) מתחום זה הסתכם ב-3 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, עלייה של 3% לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון הראשון 2018, ושל 50% לעומת 2 מיליון דולר ברבעון השני 2017. מגמת הצמיחה בתחום זה מהווה ביטוי ליישום האסטרטגיה שבחרה החברה עבור תחום זה, ומקבלת ביטוי ביכולת החברה להגדיל את היקף פעילותה ומגוון המוצרים והפתרונות שמאפשרת החברה בתחום פעילות זה.

קופת המזומנים ושווי המזומנים נכון לסוף הרבעון השני 2018, לרבות מזומן מוגבל של כ-15 מיליון דולר והיתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי, עמדה על כ- 9.3 מיליון דולר. החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי חיובי מפעילותה השוטפת, ולאור תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון שהסתכם לכ-3.5 מיליון דולר ויתרת המזומנים, הכריזה על דיבידנד של 2.6 מיליון דולר (כ- 9.8 מיליון שקל), המצטרף כאמור לדיבידנד בהיקף של 16.7 מיליון שקל שחולק מתחילת השנה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.