header 2

יום רביעי, 19 באפריל 2017

הנהלת סומוטו צופה עלייה של כ-49% בהכנסות הרבעון הראשון 2017 ומכריזה על דיבידנד

סומוטו (ת"א: סמטו) מפרסמת תחזית ל-2017 עם תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון; ומכריזה על חלוקת דיבידנד של 2.5 מיליון שקל
תחזית החברה היא לעלייה בהכנסות לסכום של כ-70 מיליון דולר לפחות, עם צמיחה מהירה בתחום הווידיאו והגדלת היקף רכישת מדיה בהפצת אפליקציות כך שישרתו את תוצאות החברה בהמשך השנה

"אנו חוזרים על תחזיותינו לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות, עוד במהלך 2017. צמיחת ההכנסות ברבעון הראשון של 2017, על פי התוצאות המקדמיות הלא סקורות ולא מבוקרות, משקפות את מימוש האסטרטגיה העיסקית וגם בקשר ליעדי קצב ההכנסות של החברה בשנת 2017, וזאת ברבעון שמבחינה עונתית צפוי להיות החלש ביותר בתחום הפרסום בווידאו, ובטרם ביצענו רכישות נוספות השנה. אנו שבעי רצון מפעילות הפרסום בווידאו כפי שהיא משתקפת בתוצאות הרבעון הראשון", אמר בן גירון, מנכ"ל סומוטו.

סומוטו הישראלית, המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בוידאו ובמובייל, ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, מדווחת על הערכותיה בדבר תוצאות מקדמיות שאינן מבוקרות ואינן סקורות עבור הרבעון הראשון ושנת 2017.

במהלך הרבעון הראשון החברה ביצעה השקעות בתחום ההפצת האפליקציות והעמיקה את פעילות המו"פ בתחום הפרסום בווידיאו. ההנהלה מעריכה כי השקעות אלו נושאות פרי ויבואו לידי ביטוי כבר ברבעון השני ובמהלך שנת 2017.

להערכת החברה, סך ההכנסות ברבעון הראשון של 2017 צפויות להסתכם בטווח שבין 14-15 מיליון דולר. עוד מצפה החברה ל-EBITDA בטווח שבין 3.0-3.3 מיליון דולר ברבעון זה. התחזית משקפת עלייה ביחס לממוצע הטווח של לפחות 49% בהכנסות וירידה ביחס לממוצע הטווח של כ- 9% ב-EBITDA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יתרת המזומנים של החברה נכון לסוף חודש מרץ עמדה על כ- 12.5 מיליון דולר, בהשוואה ליתרת מזומנים של כ- 5.6 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2016 והמשקפת תזרים מזומנים חיובי חזק לרבעון זה.

תחזית החברה לצמיחה אורגנית בשנת 2017 משקפת הכנסות של לפחות 70 מיליון דולר ו- EBITDA של לפחות 17.5 מיליון דולר. כמו כן חוזרת החברה על תחזיתה לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות עוד בשנת 2017.
בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "אנו מתכבדים לפרסם תחזיות החברה לצמיחה אורגנית בשנת 2017, המשקפות הכנסות של לפחות 70 מיליון דולר ו- EBITDA של לפחות 17.5 מיליון דולר, כמו כן אנו חוזרים על תחזיותינו לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר כולל רכישות עוד בשנת 2017. צמיחת ההכנסות ברבעון הראשון של 2017, על פי התוצאות המקדמיות הלא סקורות ולא מבוקרות, משקפות את מימוש האסטרטגיה העיסקית וגם בקשר ליעדי קצב ההכנסות של החברה בשנת 2017, וזאת ברבעון שמבחינה עונתית צפוי להיות החלש ביותר בתחום הפרסום בווידאו, ובטרם ביצענו רכישות נוספות השנה. אנו שבעי רצון מפעילות הפרסום בווידאו כפי שהיא משתקפת בתוצאות הרבעון הראשון. בתחום הפצת האפליקציות, תוצאות הרבעון משקפות המשך גידול בהוצאות בקשר עם תשלומים בגין הפצת אפליקציות של כ- 650 אלפי דולר בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2016 וזאת לאור שמירת הרווחיות הגבוהה בפעילות זו. אנו ממשיכים בפיתוח העסקי של הפעילויות האורגניות על מנת לשמר קצבי צמיחה גבוהים, תוך העמקת פעילות המו"פ בתחום הפרסום בווידיאו, ואנו משוכנעים כי נמשיך להגדיל את היקף פעילויות אלו. לצד זאת, אנו פועלים לביצוע רכישות של חברות צמיחה רווחיות שיאיצו את העלייה בהכנסות ובהיקפי הפעילות. היעד המרכזי בשנת 2017 הוא להגיע לקצב הכנסות של כ- 100 מיליון דולר בשנה".

סומוטו רכשה בשנת 2014 את חברת ג'ניו, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת MAC הבנוי על טכנולוגיית בינה מלאכותית. עוד ב-2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו, הפועלת בתחום המובייל , ובינואר 2016 רכשה את חברת טרסר טיוד, המציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video - חברה טכנולוגית העוסקת בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.