header 2

יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

סומוטו הישראלית צופה עלייה של 82%-87% בהכנסות רבעון שלישי 2016 ועלייה של 154%-169% בהכנסות הרבעון הרביעי

סומוטו (ת"א: סמטו) מציגה המשך צמיחה ועמידה ביעד של 50% הכנסות מפרסום בווידאו ובמובייל; מפרסמת תחזית לרבעון רביעי 2016
עבור הרבעון השלישי של שנת 2016 צופה סומוטו הכנסות רבעוניות בטווח של 11.3-11.6 מיליון דולר ו - EBITDA ברבעון בטווח של 3.4-3.7 מיליון דולר. עבור הרבעון הרביעי רכישת Meme Video צפויה להשפיע באופן מהותי על התוצאות, עם צפי להכנסות שבין 17-18 מיליון דולר ו-EBITDA בטווח של 4.6-5.1 מיליון דולר
 
ההכנסות לשנת 2016 צפויות להגיע, על פי הערכות אלו, לטווח של 49.3-50.6 מיליון דולר עם EBITDA בטווח של 16.1-17 מיליון דולר
 
סומוטו, חברת תוכנה ישראלית גלובלית המתמחה בשיווק באינטרנט, פרסום בווידאו, פרסום במובייל ובאספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות בסביבת PC Win, PC Mac, Mobile Android ו-Mobile iOS, מדווחת על הערכותיה בדבר תוצאות מקדמיות שאינן מבוקרות ואינן סקורות עבור הרבעון השלישי של שנת 2016. להערכת החברה, סך ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2016 עמדו בטווח של 11.3-11.6 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 82%-87% בהשוואה לרבעון שלישי של שנת 2015, ו-EBITDA  בטווח של 3.4-3.7 מיליון דולר (המהווה כ- 30.1%-31.9% מהמחזור), המשקף צמיחה של 79%-95%, בהשוואה לרבעון שלישי של שנת 2015.
 
בנוסף מפרסמת סומוטו תחזית לרבעון רביעי של 2016 לאור רכישת Meme Video המשפיעה באופן מהותי על תוצאות הרבעון: סך הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2016 ינועו בטווח של 17-18 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 154%-169%, בהשוואה לרבעון רביעי 2015, ו- EBITDA בטווח של 4.6-5.1 מיליון דולר (המהווה כ- 27.1%-28.3% מהמחזור), המשקף צמיחה של 119%-143%, בהשוואה לרבעון רביעי של שנת 2015.
 
על פי הערכות אלו, ההכנסות השנתיות של החברה עשויות להגיע לטווח של 49.3-50.6 מיליון דולר, המשקף צמיחה של 66%-71%, בהשוואה לשנת 2015, ו- EBITDA בטווח 16.1-17.0 מיליון דולר (כ- 32.8%-33.5% מהמחזור), המשקף צמיחה של 72%-80%, בהשוואה לשנת 2015.
 
עוד מציינת החברה כי נכון לסוף חודש ספטמבר של שנת 2016, החברה מעריכה כי יתרת המזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים הסתכמה לכ- 10.6 מיליון דולר, והמזומנים נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) על כ- 4.4 מיליון דולר.
מתחילת שנת 2016 החברה חילקה דיבידנד של 1 מיליון דולר לבעלי מניותיה.
 
בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "הערכות המקדמיות לרבעון שלישי של 2016 ממחישות את מימוש האסטרטגיה העיסקית של החברה שכוללת גיוון מקורות ההכנסה, גידול מהיר בהכנסות, זאת על ידי צמיחה אורגנית לצד רכישות אטרקטיביות בתחום השיווק באינטרנט. בתחילת השנה הצבנו יעד כי כ-50% מההכנסות יהיו מתחום הפרסום בוידיאו והמובייל כבר בשנה זו, כך שעל סמך התוצאות המקדמיות, כבר ברבעון שלישי של שנה זו השגנו יעד זה.
כמו כן, בשלהי הרבעון השלישי השלמנו את רכישת Meme המהווה רכישה אסטרטגית ומהותית. לאור השפעת הרכישה אנו מעריכים כי נציג עלייה בולטת בהכנסות השנתיות עם תמהיל שנוטה בעיקרו להכנסות מתחום הפרסום בוידיאו והמובייל, זאת לצד נטייה של הרבעון הרביעי להיות חזק יחסית, בתחום זה. בראייה כוללת, אנו ממשיכים להיות עדים להסטת תקציבי פרסום בהיקפים גבוהים מהמדיה המסורתית לתחום הפרסום וידיאו ומעריכים כי זו מגמה הצפויה להימשך בשנים הקרובות, כך שהעלייה בהכנסות צפויה לתרום להצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של סומוטו".
 
סומוטו היא חברת תוכנה ישראלית גלובלית, המתמחה בשיווק באינטרנט, בפרסום בווידאו, פירסום במובייל ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית (Smart Installer) של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים (PC) ולמכשירי סלולרי (Mobile), באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה. בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, בשנת 2014 נרכשה חברת ג'ניו חדשנות בע"מ ("ג'ניו") והפכה לחברה בת בבעלות מלאה של סומוטו. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה-Mac. מוצר הדגל של החברה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, ,המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות החיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם וכן מפרסום ושיווק בדף זה. במאי 2014 נרכשה גם חברת טאבאטו והפכה לחברה בבעלות מלאה של סומוטו. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה הייתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום כמו גם הרחבת בסיס השותפים העסקיים. בינואר 2016 רכשה החברה את חברת טרסר טיוד בע"מ ("טרסר") והפכה לחברה בבעלות מלאה של סומוטו. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בווידאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות צדדים שלישיים. רכישת טרסר הינה חלק מחזונה של סומוטו להשיג דריסת רגל ולהעמיק את פעילותה בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, בעל קצבי צמיחה מהירים. טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור החברה בשנים הקרובות. סומוטו פועלת באמצעות מספר רב של שותפים והיא מפיצה מספר רב של אפליקציות. החברה הוקמה בשנת 2009 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בתל אביב.http://www.somotoinc.com/  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.