header 2

יום רביעי, 28 באוקטובר 2020

נוסטרומו הישראלית תספק את מערכת אגירת האנרגיה שפיתחה למרכז קניות בלוס אנג'לס של אחת מקבוצות הנדל"ן המסחרי הגדולות בעולם

נוסטרומו המתמזגת עם סומוטו חתמה על מזכר עקרונות להתקנת מערכת אגירת אנרגיה במרכז קניות בלוס אנג'לס עבור אחת מקבוצות הנדל"ן המסחרי המובילות בעולם

 

(מצ"ב תמונות נוסטרומו: מערכת אייסבריק לאגירת אנרגיה תרמית של נוסטרומו - קרדיט: נוסטרומו; תמונתו של מייסד ומנכ"ל נוסטרומו, ירון בן נון - צילום: מארק נומדר)

 

קליפורניה סובלת מתקלות והפסקות ברשת חשמל על רקע גלי חום ושריפות הפוקדים אותה, ורשת חשמל שאינה עומדת בביקוש, ולכן מהווה שוק משמעותי להתקנות נוספות. חברת ווסטרפילד מקבוצת Unibail-Rodmaco-Westfield, אשר במרכז הקניות שלה תותקן המערכת, היא מהמובילות בתחום השימוש באנרגיה ירוקה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית בעולם הנדל"ן המסחרי בארצות הברית

 

"קליפורניה מראה היום לכל העולם את הדרך לקראת משק חשמל המבוסס על 100% מקורות אנרגיה מתחדשת, ובמדינה קיימת רגולציה תומכת לשימוש באנרגיה ממקורות מתחדשים ויעדים אגרסיביים לשימוש במקורות אלה", אמר ירון בן נון, מנכ"ל ומייסד נוסטרומו. "נכון להיום יעדי אגירת האנרגיה בקליפורניה בלבד עומדים על יותר מ- 40 אלף מגה-וואט/שעה עד שנת 2030, והדרישה להרחבת כושר אגירת האנרגיה, ברשת החשמל של הכלכלה החמישית בגודלה בעולם הולכת וגדלה בכל יום שעובר. המערכת הנוספת בקליפורניה סוללת בפנינו את הדרך להתקנת מערכות רבות נוספות גם אצל הלקוח המדובר וגם בקרב לקוחות פוטנציאליים נוספים"

 

חברת סומוטו, הרוכשת את נוסטרומו בתהליך המתקדם כמתוכנן, מודיעה כי נוסטרומו חתמה על מזכר עקרונות עם חברת ווסטרפילד Westfield URW, להתקנת מערכת לאגירת אנרגיה במרכז קניות שלה -Westfield Topanga & The Village המשתרע על כ-200 אלף מ"ר בקנוגה פארק, שבלוס אנג'לס, קליפורניה. חברת Westfield URW היא חלק מקבוצת Unibail-Rodmaco-Westfield הנחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המסחרי המובילות בעולם. בבעלות Westfield URW כ-35 מרכזי מסחר ברחבי ארצות הברית ואנגליה, והיא מהמובילות בתחום השימוש באנרגיה ירוקה וצמצום טביעת הרגל הפחמנית בעולם הנדל"ן המסחרי בארצות הברית.

 

מטרת ההתקשרות היא להדגים ללקוח, במשך של תקופה בת 12 חודשים, את יכולת המערכת לגרום להקטנה משמעותית של שיאי הביקוש של צריכת החשמל של החברה, וממילא לחיסכון בעלויות החשמל וצמצום בטביעת הרגל הפחמנית של האתר. בתום תקופת ההדגמה תעמוד ללקוח הבחירה להשאיר את המערכת באתר, ללא תמורה, ובכפוף לתשלום דמי תחזוקה שנתיים עבור שימוש בתוכנת הניהול של המערכת, כפי שיסוכמו בעתיד. במקרה שהלקוח יבחר שלא להשאיר את המערכת באתר, נוסטרומו תסיר את המערכת על חשבונה ותשיב את מצב האתר לקדמותו.

 

המערכת שתותקן לתקופת ההדגמה מתוכננת להיות בהיקף של 1,100 קילוואט-שעה, בעוד שבשלב ב', במידה שההדגמה תצליח, הלקוח והחברה צפויים להיכנס למשא ומתן לרכישת מערכת נוספת בהיקף של 1,880 קילוואט-שעה. את הפרויקט תלווה חברת ההנדסה Black and Veatch בתכנון הנדסי ופיקוח, עימה נחתם השבוע הסכם שיתוף פעולה.

 

ההסכם מצטרף לשיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג'לס, קליפורניה בארה"ב בהיקף של 750 קילוואט-שעה, אשר תמומן על ידי קרן BIRD Energy. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה"ב וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. המדינה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.

 

נוסטרומו הוקמה בשנת 2017 על ידי ירון בן נון והיא עוסקת בפיתוח, התקנה ותפעול של מתקני אגירת אנרגיה לבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים מרכזי דאטה וצרכנים מסחריים נוספים של מיזוג אוויר (מבוססי צ'ילרים). לחברה כיום 15 עובדים בישראל ובצפון אמריקה, והיא כבר למעלה משנה מפעילה מתקן מסחרי על גג בית אלקטרה M&E בנס ציונה המספק אנרגיה לקירור באמצעות הטכנולוגיה של החברה. החברה מקדמת התקנת מערכות נוספות בישראל ומחוצה לה. בין בעלי מניותיה נמנים משקיעים מובילים ביניהם, קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, מנורה מבטחים אנרגיה, רמי אונגר ואחרים.

 

לדיווח באתר הבורסה: https://maya.tase.co.il/reports/details/1328208/2/0


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.