header 2

יום שני, 26 באוקטובר 2020

נוסטרומו הישראלית תספק מערכות אגירת אנרגיה תרמית לחוות שרתים בארה"ב: "נפחית את עלויות הקירור ונאגור אנרגיה מתחדשת"

נוסטרומו המתמזגת עם סומוטו הציבורית תספק טכנולוגיית אגירת אנרגיה תרמית לשוק חוות השרתים בארה"ב באמצעות ענקית הנדסה מקומית

 

"כשליש מכלל צריכת האנרגיה של חוות השרתים מיועד לקירור, והטכנולוגיה שלנו יכולה לאפשר לא רק הפחתה משמעותית בעלויות הקירור אלא גם אגירת אנרגיה ממקורות מתחדשים תוך הפחתה ניכרת של טביעת הרגל הפחמנית של צרכנים אלה, אשר להשפעות הסביבתיות של פעילותם ישנה רגישות מסחרית גדולה", אמר ירון בן נון, מייסד ומנכ"ל נוסטרומו

 

נוסטרומו עוסקת בפיתוח, התקנה ותפעול מתקני אגירת אנרגיה תרמית לצרכי קירור בבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים מרכזי דאטה וצרכנים מסחריים גדולים נוספים של מיזוג אוויר

 

חברת סומוטו (ת"א: סמטו), אשר הודיעה לאחרונה על רכישת נוסטרומו – תהליך המתקדם כמתוכנן לרבות החלפת טיוטות הסכם מתקדמות, מודיעה כי נוסטרומו חתמה על שיתוף פעולה עם בלאק אנד ויץ' (Black & Veatch), חברה אמריקאית מובילה העוסקת במתן שירותי תכנון הנדסי, רכש ובנייה ומעסיקה מעל ל-11 אלף עובדים. מטרת שיתוף הפעולה היא לפעול במשותף עם לקוחות בשוק חוות השרתים בארה"ב, כאשר נוסטרומו תפעל כספקית טכנולוגית בלעדית בתחום אגירת האנרגיה התרמית ובלאק אנד ויץ' תפעל כמתקינה הראשית של מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות הקצה.

 

ההסכם יאפשר לצדדים לפעול לזכיה בפרויקטים משותפים של התקנת מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות פוטנציאלים לצורך התייעלות אנרגטית משמעותית וכן להפחתת טביעת הרגל הפחמנית אצל לקוחות הקצה. הוסכם כי הצדדים לא ייגשו למכרז יחד עם מתחרה של הצד האחר אלא אם לקוח הקצה ידרוש אחרת.

 

"שוק חוות השרתים צומח במהירות על רקע כניסת טכנולוגיות מאסיבית של IoT, השקת רשתות 5G, פיתוח כבישים חכמים לרכבים אוטונומיים ומעבר של כל עולם הבידור ועולם העסקים לשימוש ברשת האינטרנט", אמר ירון בן נון, מנכ"ל ומייסד נוסטרומו. "כשליש מכלל צריכות האנרגיה של חוות שרתים מיועד לקירור, והטכנולוגיה שלנו יכולה לאפשר לא רק הפחתה משמעותית בעלויות הקירור אלא גם אגירת אנרגיה ממקורות מתחדשים תוך הפחתה ניכרת של טביעת הרגל הפחמנית של צרכנים אלה, אשר להשפעות הסביבתיות של פעילותם ישנה רגישות מסחרית גדולה. החבירה לענקית ההנדסה בלאק אנד ויץ' פותחת בפנינו הזדמנויות חדשות."

 

נוסטרומו החלה בכניסה לשוק בארה"ב לאחר שחתמה על שיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג'לס, קליפורניה, בארה"ב בהיקף של 750 קילוואט-שעה, אשר תמומן על ידי קרן 'בירד אנרגיה'. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה"ב, וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. קליפורניה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.

 

חברת נוסטרומו הוקמה בשנת 2017 על ידי ירון בן נון והיא עוסקת בפיתוח, התקנה ותפעול של מתקני אגירת אנרגיה לצרכי קירור בבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים מרכזי דאטה וצרכנים מסחריים נוספים של מיזוג אוויר (מבוססי צ'ילרים). לחברה כיום 15 עובדים בישראל ובצפון אמריקה, והיא כבר למעלה משנה מפעילה מתקן מסחרי על גג בית אלקטרה M&E בנס ציונה המספק אנרגיה לקירור באמצעות הטכנולוגיה של החברה. החברה מקדמת התקנת מערכות נוספות בישראל ומחוצה לה. בין בעלי המניות בחברה נמנים משקיעים מובילים כמו קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, מנורה מבטחים אנרגיה ורמי אונגר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.