header 2

יום שני, 19 בנובמבר 2018

המקסימום של המינימום, מבנים שזכו בתחרות וביצועם בפועל, עירוניות בתנועה ועבודות אדריכלות בסביבה אקדמית

ההרצאות פתוחות ללא תשלום לקהל הרחב בימי חמישי בשעה 14

השנה ביה"ס לארכיטקטורה באוני' אריאל חוזר לקיים את סדרת הרצאות האורח. ארכיטקט פרופ' בני ראובן לוי ראש ביה"ס לארכיטקטורה, מציין כי "מטרתה של סדרה זו היא לחשוף את תלמידי ומורי ביה"ס להישגים של אדריכלים ואנשי אקדמיה מובילים בתחומם בארץ ובחו"ל ולהרחיב את הידע  המקצועי והאקדמי בתחום הארכיטקטורה והידע המשיק לתחומים נוספים. בנוסף מפגשים אלה מייצרים קשרים ומקדמים שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל וחושפים בתודעה הציבורית את העשייה האקדמית והמחקרית שנעשית בביה"ס לארכיטקטורה".

22 בנובמבר – "המקסימום של המינימום" - אדר' אירית אקסלרוד:
בוגרת הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון, מטביעה את חותמה על פני שתי יבשות בניהול משרדי אדריכלים בת"א ובסן פרנסיסקו, ידועה בעיקר בזכות אהבתה לצורות גיאומטריות נועזות- אסתטיקה שמקבלת ביטוי גם באדריכלות שנעשתה בהשראת הבאוהאוס בתל אביב. לאחרונה זכתה בפרס ה- AIA לשנת 2018 בסן פרנסיסקו. היא השלימה מספר רב של פרויקטים יוקרתיים של עבודות אדריכלות ועיצוב פנים מודרניות בארץ ובחו"ל. עבודתה מופיעה בפרסומי עיצוב בולטים וביניהם: Architectural Record, Architect, Dwell, California Home & Design, Objekt and Wallpaper*.
בהרצאתה תציג את ההשפעות תרבותיות על פילוסופית העיצוב המאפיינת את עבודת המשרד שלה. תהליך המבוסס על עקרונות הבאוהאוס והאמנות והאדריכלות המינימליסטיות של המאה ה-20, ליצירת אדריכלות שלווה ועל זמנית, כזו המעוררת תחושה של כוח שקט מבלי להיות כוחנית.

6 דצמבר - מתחרות אדריכלית למבנה גמור - אדריכליות מיה ודניאלה פלסנר:
מיה ודניאלה מנהלות יחד משרד משפחתי, שתיהן בוגרות בצלאל בהצטיינות. משרדן כולל עוד 12 אדריכלים, שעוסקים בתכנון מגוון פרויקטים אדריכלים למבני ציבור, חינוך, מלונאות, מגורי יוקרה תכנון ערים ופארקים. עבודותיהם זכו בפרס רוקח, רכטר, אות העיצוב ועוד. עבודתן מבוססת על האמונה שאדריכלות מיועדת קודם כל לבני אדם, והמטרה היא ליצור מבנים פונקציונליים בהם המשתמשים יאהבו לחיות ולעבוד. הערך האסתטי והצורני של המבנים נובע מתוך תכנון המתאים עצמו למשתמש ולסביבתו, מבנים שהם בית לגוף ולנפש ולא רק אלמנט פסולי מונומנטלי.
בהרצאתן תצגנה פרויקטים שבהן זכו בתחרויות שונות וינסו להראות מה בין קונספט אדריכלי שנעשה לצורך תחרות לבין התוצאה הסופית של המבנה בפועל?  תחרות אדריכלית היא תהליך של מיצוי רעיון אדריכלי, שהתוצר הסופי שלו צריך לשבות את לב השופטים. אחרי הזכייה בתחרות מתחיל תהליך התכנון ה"אמתי", דרך ארוכה שבה קל לשכוח את ההתחלה. האם ה"רעיון" שנהגה בזמן קצר לתחרות נשאר רלוונטי? בהרצאה תבחן כמה דוגמאות של מבנים שמשרדנו זכה בהם בתחרויות ואשר מבוצעים בפועל: מועדון החתירה על הירקון, "בית הידידות" בירושלים, קמפוס גרניט בקיסריה, מלון בוטיק בשחרות וקמפוס "כוכבי המדבר".

20 דצמבר – "עירונית בתנועה" - אדר' דוד קנפו:
בוגר הטכניון בארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון בחיפה ותואר שני בארכיטקטורה מאונ' קולומביה ניו-יורק.
משרד קנפו כלימור, תכנן בין היתר את מרכז הספורט שיזף בחיפה, גני ילדים באור עקיבא, בקריית ביאליק ובקיסריה, בתי ספר ביוקנעם, בכפר יונה ובכפר-סבא ואת הביתן הישראלי באקספו 2015 במילאנו.



הרצאתו תעסוק בהתכנסות המהירה של האנושות לתוך מרחבים עירוניים רחבי היקף, בעלי מורכבות גבוהה ברמה הדמוגרפית- חברתית וברמה הטכנולוגית ניהולית. ובשאלות, מהם המאפיינים של העירוניות העכשווית? והאם ישנם גבולות להתפתחות מציאות עירונית רב מידתית ורב מערכתית שאנו עדים לה?

3 ינואר -  "אדריכלות בסביבה אקדמית" - אדר' ברכה חיוטין:
בוגרת הטכניון בחיפה, כשעבדה במשרדי האדריכלים אורה ויעקב יער ורם כרמי, שיתפה פעולה בתחרויות עם אדריכל מאיר בוכמן שהניבו פרסים (מוזיאון טכנולוגי בטכניון וסביבת מגורים בת"א). המשרד שפתחה מאוחר יותר עם מיקי חיוטין, מתמחה במבני ציבור שמרביתם פועל יוצא של זכיה בתחרויות בהם תאטרון גבעתיים; הגלריה של אוניברסיטת ת"א; היכל המשפט בחיפה ובי"ם; ועוד. היא אחראית להכנת תכניות אב של מספר מוסדות אקדמאיים בהם מכון ון ליר והקמפוס הקיים והמתוכנן לאוניברסיטת ב"ג.
הוענקו לה פרסים רבים, בהם פרס אגודת האדריכלים האמריקאית לתכנון ביהמ"ש בחיפה, פעמים פרס רכטר, חמש פעמים אות העיצוב ועוד. ב 2018 הוענק לה מטעם עמותת האדריכלים פרס עבור תכנון מבנה הציבור המצטיין ופרס מפעל חיים להצטיינות בתכנון אדריכלי. עבודותיה הוצגו בתערוכות לאומיות ובין לאומיות ופורסמו במיטב העיתונים המקצועיים בארץ ובעולם. ברכה ומיכאל חיוטין פועלים גם בתחום האקדמי ופרסמו ספרים בנושאי אדריכלות בארץ ובחו"ל.
הרצאתהה תציג עבודות נבחרות אחרונות של המשרד בשני קמפוסים: אוניברסיטת בן גוריון - התפתחות תכנית האב משנות השישים ועיסוקנו בה, בעיבוד המרחב הפתוח והמבנים הגובלים - מבנה NIBN. קמפוס ואן ליר- בינוי מחודש של הקמפוס והשתלת מבנה חדש, האקדמיה ע"ש פולונסקי, המקיים דיאלוג עם המבנים האייקונים של שנות השישים.

בימי חמישי בשעה 14:00 סדרת הרצאות אורח (בניין 55 חדר סמינרים):
·       25 באוקטובר 2018 - "אדריכלות ואוכל" – פרופ' אדר' לאורה אנדראיני, פירנצה איטליה
·       8 בנובמבר 2018 – "בין רעיון לחומר – 5 מקרי בוחן" – אדר' פיצ'ו קדם
·       22 בנובמבר 2018  - "המקסימום של המינימום" - אדר' אירית אקסלרוד
·       6 דצמבר  2018 - "מתחרות אדריכלית למבנה גמור" - אדר' מיה פלסנר
·       20 דצמבר 2018 - "עירונית בתנועה" - אדר' דוד קנפו
·       3 ינואר 2019 -  "אדריכלות בסביבה אקדמית" - אדר' ברכה חיוטין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.