header 2

יום שישי, 23 בנובמבר 2018

"שרי האוצר והחקלאות הפעילו עלינו איומים גסים" מעיד נציג בהתאחדות מגדלי בקר מטעם הקיבוצים בסרטון אותו העלה

מרד הרפתנים פושט בקיבוצים: 
נציג התאחדות מגדלי בקר מטעם הקיבוצים מעיד על איומים גסים של השרים כחלון ואריאל: 
"ראשי התנועות והאיגודים בגדו בנו ורומסים אותנו.
 תנו לנו לדאוג לעתיד ילדינו" 
 
אדי פולונסקי, מנהל הרפת בקיבוץ אור הנר, המשמש נציג מטעם הקיבוצים במועצת מגדלי בקר -מעיד על איומים גסים מצד משרד האוצר והחקלאות , ומספר כיצד ניר מאיר מראשי התנועות הקיבוציות אמר לו:   "תעזוב את הפוליטיקה – לך לחלוב את הפרות".
 
דבריו של פולונסקי עומדים בסתירה חמורה לדבריו של מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר – אביתר דותן,
שהעיד בריאיון לגלובס שלא הופעלו עליו כל לחצים. 
 
את דברי הביקורת הקשים על ראשי תנועתו העלה פולונסקי במסגרת קמפיין הרשת #MilkToo בו מעלים הרפתנים סרטונים לפייסבוק, ובהם הם מוחים על שכרם הנמוך, ועל הסכם החלב ההרסני שהתקבל על גבם.
 
לדברי פולונסקי, איש לא הסביר למנהלי הרפתות את המשמעות האמיתית של הסכם החלב, וכעת הם מבינים שההסכם לא כואב, אלא פשוט הורג את הרפתות גם בקיבוצים וגם במושבים.
 
הסערה פרצה לאחר שראשי התנועות הקיבוציות שלחו מכתבים לרכזי המשק בקיבוצים הקוראים לרסן את הרפתנים בקיבוציהם ולמנוע מהם להצטרף למחאת הרפתנים מהמושבים נגד הסכם החלב.
 
מועד המאבק של הרפתנים נמסר: התנהלות ראשי התנועות הקיבוציות מזכירה את רוסיה הקומוניסטית של סטאלין. ראשי התנועות חתמו על ההסכם לפני שעבר בהתאחדות מגדלי בקר, והכריחו את נציגי הקיבוצים לחתום על ההסכם מבלי לנהל דיון מסודר – ועכשיו קוראים להם ללבן עניינים בבית, ומתרעמים שמתעוררת תנועת נגד.
 
"שלום חברים. שמי אדי פולונסקי, אני מנהל הרפת בקיבוץ אור הנר" פותח פולונסקי, נציג
הקיבוצים בהתאחדות מגדלי בקר, שחתם על הסכם החלב, אך בימים האחרונים מכה על חטא.
 
את הסרט העלה פולונסקי לפני מספר שעות לרשת הפייסבוק. "לפני מספר שבועות התבקשנו לתת אמון בחתימת הסכם מול האוצר, הסכם החלב, הסכם שידענו שיכאב לרפתות אך הבנו שאין ברירה, מתוך איומים גסים של שר האוצר ושר החקלאות".
 
פולונסקי מתרעם על המכתבים אותם שיגרו ראשי תנועות הקיבוצים למנהלי הקהילה בקיבוצים, במטרה לרסן את מנהלי הרפתות, ולדרוש מהם שלא להצטרף למחאת הרפתנים מהמושבים שתפסה בחודשים האחרונים תאוצה רבה.
 
"ימים ספורים אחרי שהתברר לנו שההסכם יהרוג גם את הקיבוצים וודאי שאת הרפתות המושבים 
התחלנו לערער על אותו הסכם" אומר פולונסקי. "נתנו אמון במערכת, אבל כנראה המערכת בגדה בנו. התחלנו לנסות להילחם על הפרנסה שלנו, ואז הגיעו ראשי  התנועות וראשי האיגודים והוציאו מכתבים שבהם הם שוללים את היכולות שלנו ורומסים אותנו מנהלי הרפתות". 
 
פולונסקי מתאר כיצד פנו ראשי התנועות למנהלי הקהילה בקיבוצים על מנת לרסן את מנהלי הרפתות, ולהשתלט על העובדים שלהם – שמע יצטרפו למחאת הרפתנים מהמושבים נגד הסכם החלב.

איך אמר לי ניר מאיר בירושלים (מראשי התנועות הקיבוציות) אתה זוכר? "תעזוב את הפוליטיקה – לך  לחלוב". זה מה שאמרת " לך תחלוב את הפרות". 
 
"אז  אנחנו מבקשים" מסיים פולונסקי את המונולוג המרגש "אם אתם לא דאגתם לנו,תנו לנו לדאוג לפרנסה שלנו, מתוך מחויבות לחברים לבעלים של הרפתות האלה, ומתוךמחויבות לילדים שלנו שנשאיר להם עתיד לפחות ממה להתפרנס בכבוד".  

הרפתן ארנון אושרי, מראשי ועד הפעולה של הרפתנים, פרסם אף הוא סרטון ביקורתי המכנה את 
משלוח מכתבי האזהרה של ראשי התנועות הקיבוציות אל רכזי המשק בקיבוצים, "התנהלות 
קומוניסטית בסגנון סטלין". 
 
ארנון אושרי אומר בסרטו, אשר העלה לפייסבוק לפני מספר שעות: "התנשאות גדולה מזו קשה 
למצוא. אחרי קריאתם של ראשי התק"ם למרכזי המשקים של הקיבוצים כשבפניה הם מאיצים בהם להתעלם מועד הרפתנים, או מהמורדים כפי שחלק מהם קוראים להם, רעים שכמונו, ולפתור את הבעיות בבית, ללבן את הבעיות בבית,  קשה שלא להתעלם מהריח הרע שנודף מהמכתב הזה. 
 
"הרעיון שעמדות מבררים בבית, הוא רעיון נכון, אבל את העמדות מבררים בבית בטרם, ולא אחרי. 
מה שעשיתם פה זה שאתם שלחתם את הנציגים שלכם - כפיתם עליהם להצביע בעד הסכם שלא 
קראו אותו, לא הבינו אותו, ואתם הלכתם וחתמתם על ההסכם הזה עוד לפני שהם קראו  אותו, ולפני שהוא אושר בהתאחדות (מגדלי בקר), ועכשיו אתם באים ואומרים שאת הבעיותמלבנים או מבררים בבית?  זלזול גדול מזה הרי לא יתכן.
 
"קודם כל שהולכים לחתום על הסכם שהוא כזה משמעותי אז מכנסים את ראשי המשקים, מכנסים את מרכזי  הרפתות, עורכים דיון מנהלים דיון מסודר, מזמינים משפטנים שיסבירו מה המשמעות
העמוקה, מזמינים כלכלנים שיסבירו מה המשמעות הכלכלית של הסכם כזה לכל קיבוץ, ואז 
מקיימים דיון ומקבלים החלטה.

"אבל אתם ברוח רוסיה הקומוניסטית של סטלין, קיבלתם החלטה מעל לראשי כולם, הכרחתם או 
שלחתם את כולם להצביע בעד, ועכשיו אתם מתרעמים שקמה תנועת נגד. אז חברים זה לא עובד בצורה הזאת. כדי להגיע להסכם כזה הרסני, באמת לא היה צריך את השותפות של כולם (הקיבוצים והמושבים בהתאחדות מגדלי בקר). 
 
"אבל היות וגם בקיבוצים מתחילים אנשים להתעורר ולהבין שפה מישהו גנב להם את הסוסים, אז 
הייתי חושב שכדאי שתעשו חשיבה חדשה על כל העניין הזה ותעצרו את הכל, ותחזירו את הכל 
לדיון אמיתי, ותלמדו את הנושא, ותבינו את המשמעות, כי הרי כל העסק הזה לא ייגמר במשק המשפחתי, זה גם יגיע למשק הקיבוצי". 
 
"יתכן שלכם כראשי תנועה זה לא חשוב ולא ממש משנה, אבל אני מניח שיש אנשים שזה כן משנה 
להם, ואני הייתי מצפה מקיבוצים שיש להם טיפה חשיבה עצמאית, וממרכזי רפתות שיש להם 
טיפה חשיבה עצמאית, שיקומו ויסבירו לכם שהימים של 'האח הגדול' חלפו מהעולם, ואין 
שום סיבה שאתם תקבלו תכתיבים במיוחד כאלה שהם הרסניים גם לכם. 
 
לאחרונה עתר וועד הפעולה של הרפתנים לבית המשפט, בבקשה לפסול את הסכם החלב שנחתם בין התאחדות מגדלי בקר לבין משרד האוצר, בטענה שההסכם נחתם בשמם של הרפתנים, אך בניגוד גמור לדעתם, תוך ביצוע מחטף לא חוקי.

לעמדתו של וועד הרפתנים, המונה כבר יותר מ- 200 רפתנים מהמושבים ומהקיבוצים, הצטרפה באופן מפתיע היועצת המשפטית של משרד החקלאות – בחוות דעת אותה העבירה ליועץ המשפטי 
לממשלה – ובה היא חושפת כיצד פקידי האוצר הילכו אימים על הרפתנים – על מנת שיסכימו 
לחתום על הסכם שמחסל למעשה את ענף החלב בישראל. 
 
ביהמ"ש המחוזי שדן בעתירה, הטיל צו עיכוב על ביצוע ההסכם עד לדיון בעתירה אשר הגישו 
הרפתנים – אשר תתברר בתחילת חודש דצמבר. 
 
וועד הרפתנים היא קבוצה בת יותר מ- 200 בעלי רפתות במושבים ומנהלי רפתות בקיבוצים מכל אזורי הארץ  - אשר התאגדה לאחרונה על מנת להביא את זעקת הרפתנים לקדמת הבמה, ועל מנת לחשוף את הנתונים האמיתיים על שוק החלב, ועל הקשר בין הגורמים השונים בו ליוקר המחיה. 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.