header 2

יום חמישי, 15 בנובמבר 2018

בית חולים בקוקס בזאר יציע עזרה רפואית 24/7 ל-140,000 פליטים רוהינגים


קוקס בזאר, בנגלדש, 14 בנובמבר 2018, (BUSINESS WIRE):

בית חולים עם קיבולת של מאה מיטות נפתח באזור קוקס בזאר בבנגלדש. הוא צפוי לשרת 140,000 פליטים רוהינגים שנמצאים במחנה קוטופאלונג.

המתקן הרפואי שפועל מסביב לשעון, שהוקם ומנוהל על ידי Médecins Sans Frontières (MSF) - רופאים ללא גבולות עם תמיכה של הארגון ההומניטרי הבינ"ל שבסיסו בשארג'ה קרן הלב הרחב (TBHF), מיועד לטפל ב-7,200 אנשים בשנתו הראשונה.

כחלק מהפעילות ההומניטרית המובילה של TBHF כדי להגיע לקהילות פגיעות בעולם, הפרויקט של בית החולים הזה נתמך על ידי תרומה של שלושה מיליון דירהאם של איחוד האמירויות מ-Sharjah Media Corporation (SMC), באמצעות היוזמה שלה לגיוס תרומות לפרויקטי טיפול רפואי, ויציע סעד מאוד נחוץ לרוהינגים שסובלים זמן רב, כולל נשים הרות, תינוקות וילדים קטנים.

בית החולים מצויד ביחידות טיפול נמרץ, מחלקות ילדים ויולדות וגם מרפאות חוץ כולל שירותי תמיכה בקורבנות תקיפה מינית.

במתקן יש גם מערכת טיהור מים שמשרתת את תושבי האזור ומצוידת במערכת התראה הייטקית לגילוי מחלות זיהומיות ותגובה ובקרה של התפרצויות. בית החולים ינסה לחזק את התשתיות הקיימות של האזור בהגבה למצבי חירום בעקבות מצבים אפידמיולוגיים או אסונות טבע.

שייח סולטן בין אחמד אל קסימי, השליח ההומניטרי של הקרן ויו"ר SMC חנך את בית החולים ביום שישי האחרון.

הוא אמר: "המימון לבית החולים נאסף באמצעות יוזמה לגיוס כספים מהציבור לפרויקטים של טיפול רפואי ומראה את המאמץ הקהילתי המשולב של איחוד האמירויות להפיץ מסרים הומניטריים בכל העולם.

"בית החולים משקף קשרים הומניטריים רציניים שמחברים את הקהילה של איחוד האמירויות לשאר העולם".

אחרי יותר משנה אחרי תחילת המשבר בקוקס בזאר, מספר הפליטים הרוהינגים הגיע לקרוב למיליון. גודל הזרימה לתוך אזור קוקס בזאר והמחסור במשאבים גרמו למצב חירום הומניטרי קריטי, שעולה על יכולת ההתמודדות של הקהילות והמערכות המקומיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.