header 2

יום רביעי, 16 במאי 2018

אסף חומצאני, מנהל נאסד"ק אירופה והמזה"ת: "יש התעניינות גוברת בהנפקות מצד חברות חד-קרן וחברות ישראליות"

חומצאני אמר את הדברים בכנס אופנהיימר להשקעות בארה"ב, שנערך בתל-אביב. במהלך הרבעון הראשון של השנה ביצעו 37 חברות הנפקות ראשוניות בנאסד"ק ארה"ב, לעומת 17 הנפקות IPO שבוצעו בתקופה המקבילה ב-2017. בנאסד"ק נסחרות כיום מעל ל-70 חברות ישראליות, בשווי שוק כולל של 52 מיליארד דולר

"צבר ההנפקות שיש לנו כרגע לתקופה הקרובה כולל יותר מ-100 חברות, ומתוכן 5 הן ישראליות", אמר אסף חומצאני, מנהל נאסד"ק אירופה והמזה"ת. "בהמשך להנפקות IPO של חברות מבטיחות, כמו זו שלDocuSign בחודש שעבר, אנחנו מזהים התעניינות גוברת בהנפקות הציבוריות אצלנו גם מצד חברות חד-קרן, שבשנים האחרונות ישבו על הגדר וחיכו להזדמנות הנכונה בשוק".

מתחילת 2018, החלו להיסחר בנאסד"ק 55 חברות, המשקפות 65% מההנפקות שבוצעו בארה"ב. מבחינת הנפקות IPO ראשוניות ,במהלך הרבעון הראשון של השנה ביצעו 37 חברות הנפקות IPO בבורסת נאסד"ק שבארה"ב, בהן גייסו סכום כולל של כ-7 מיליארד דולר, לעומת 17 הנפקות IPO שבוצעו בתקופה המקבילה ב-2017, וגייסו סכום כולל של 3.5 מיליארד דולר. בבורסות נאסד"ק שבמדינות הנורדיות בוצעו במהלך הרבעון הראשון 45 רישומים למסחר, מתוכם 26 הנפקות IPO שגייסו סכום כולל של מעל למיליארד יורו.

מרבית החברות שהנפיקו את מניותיהן בנאסד"ק ב-2018 הן מתחומי מדעי החיים, הטכנולוגיה והפיננסים, כאשר מתוכן, 8 הן חברות טכנולוגיה שגייסו סכום כולל של 4 מיליארד דולר, לעומת חברת טכנולוגיה אחת ברבעון הראשון של 2017 שגייסה 233 מיליון דולר.

מתחילת השנה ביצעה חברה ישראלית אחת הנפקה ראשונית של מניותיה לציבור, Sol-Gel. במהלך 2017 ביצעו בנאסד"ק 3 חברות ישראליות הנפקות IPO  Therapics, Fourscout ו-UroGen, וכן נרשמו למסחר ללא גיוס Collplant, Entera-Bio וCompuLab-, והן צפויות לבצע הנפקות IPO עוד השנה.

"מגמת ההנפקות מתחזקת גם בקרב חברות ישראליות, שבוחרות ב-IPO בבורסות נאסד"ק בארה"ב או במדינות הנורדיות", אמר חומצאני. "ההנהלות מבינות את היתרונות בהנפקה ציבורית, ובמיוחד בבורסה שמקדשת את החדשנות הטכנולוגית הפיננסית כתומכת בהצפת ערך, מנגישה אותה עבורן, ומצליחה להתאים בשבילן את המסחר כחברה ציבורית – מבחינת גודלן, שלב החיים שלהן, ואזור הזמן שבו הן פועלות".

חומצאני אמר את הדברים בכנס אופנהיימר השנתי להשקעות בארה"ב, שנערך בתל-אביב. נאסד"ק (נאסד"ק: NDAQ) מחזיקה ומפעילה את בורסת המסחר הגדולה בעולם, עם 3,700 חברות שנסחרות בה. נכון להיום נסחרות בנאסד"ק מעל ל-70 חברות ישראליות, בשווי שוק כולל של 52 מיליארד דולר, כאשר ישראל היא כבר מספר שנים ברציפות המדינה השניה בנאסד"ק במונחי חברות לא-אמריקאיות שנסחרות שם.

קבוצת נאסד"ק היא חברת המסחר הגדולה בעולם, מספקת טכנולוגיה ושירותי מסחר ליותר מ-3700 חברות בשווי כולל של יותר מ-10 טריליון דולר, באמצעות 26 זירות מסחר. החברה מספקת פתרונות מגוונים לגיוס כספים עבור חברות בארה"ב ובכל  העולם, כולל אלו הנסחרות ב-NASDAQ OMX Nordic ו-NASDAQOMX Baltic. החברה מציעה אפשרויות מסחר בקטגוריות נכסים שונות, כולל ניירות ערך, נגזרים, אג"ח, סחורות, מוצרים מורכבים וקרנות ETF. טכנולוגיית נאסד"ק OMX תומכת בפעילותן של מעל ל-70 זירות מסחר, חברות סליקה ומאגרי מניות מרכזיים ביותר מ-50 מדינות.

מדד הנאסד"ק עלה מתחילת 2018 בכ-3%, לעומת ירידה של 1.45% במדד הדאו ג'ונס, וירידה של כ-0.7% במדד ה-S&P500.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.