header 2

יום שני, 28 במאי 2018

סומוטו דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון 2018: "בוחנים רכישות סינרגטיות"

סומוטו מסכמת את הרבעון הראשון 2018 עם צמיחה של 39% בפעילות הפצת האפליקציות (EBITDA)
אסף יצחיאק החל לשמש כמנכ"ל הקבוע של החברה ב-7 במאי השנה, במקביל לתפקידו כסמנכ"ל הכספים של סומוטו – תפקיד שהוא ממלא ב-6 השנים האחרונות, עוד לפני הפיכתה של החברה לציבורית. יצחיאק כיהן כממלא מקום מנכ"ל מאז דצמבר 2017.

"אנו פותחים את השנה עם צמיחה מהירה ורווחית של תחום הפצת האפליקציות, הודות להשקעות שביצענו ברבעונים האחרונים שאת פירותיהן אנו קוצרים כעת וצפויים לקצור גם בהמשך השנה", אמר יצחאיק. "אנו מעריכים כי ה-EBITDA ברבעון השני 2018 ימשיך את מגמת הצמיחה ויגדל בהשוואה לרבעון הראשון 2018, וכי תוצאות מגזר הפרסום בוידאו יראו מגמת שיפור לעומת תוצאות הרבעון הראשון 2018. בתחום הוידיאו, השלמנו במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018 רה-ארגון, שתוצאותיו החלו לבוא לידי ביטוי ברבעון הראשון, ויבואו לידי ביטוי מלא ברבעונים הבאים. אנו ממשיכים לייצר תזרים מזומנים שוטף חיובי ברבעון הראשון של 2018, והנזילות הגבוהה מאפשרת לנו לשמר תוכנית התרחבות של החברה ולממש אסטרטגית צמיחה תוך בחינת רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות"

סומוטו (ת"א: סמטו) דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018. סומוטו היא חברה תוכנה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העוסקת בשיווק באינטרנט, פירסום בווידאו, ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר - זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו בכ- 11.8 מיליון דולר, קיטון הנובע מהקיטון בפעילות הפרסום בוידאו. במהלך הרבעון הראשון והשני של 2018 השלימה החברה תוכנית התייעלות מקיפה בתחום הפרסום בוידיאו שכללה התאמת מסגרת הוצאות והתמקדות בתחומי הפעילות הרווחיים יותר בחברה. החברה מציינת כי השלמת התוכנית השפיעה לחיוב באופן חלקי בלבד ברבעון הראשון של 2018 ותבוא לידי ביטוי מלא ברבעונים הבאים של 2018.

ה- EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) ברבעון הראשון של 2018 הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר, עליה ביחס ל-EBITDA של 2.0 ברבעון הרביעי של 2017, וירידה בהשוואה ל-EBITDA של 3.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017.

ברבעון הראשון של 2018 התחזקה מגמת הצמיחה בריווחי החברה ממגזר הפצת האפליקציות באופן שה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) ממגזר זה גדל בכ-39% והסתכם לכ-2.9 מיליון דולר ברבעון בהשוואה לכ-2.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2017 וגדל בכ-27% ביחס לרבעון המקביל אשתקד בו הסתכמה ה-EBITDA בכ-2.3 מיליון דולר. השיפור בתוצאות החברה במגזר זה משתקף גם בשמירה על שיעורי הריווחיות וזאת על אף המשך הגדלת קצב הוצאות מכירה ושיווק, ברבעון הראשון של 2018, בהשוואה לרבעון רביעי של 2017, בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות במגזר זה אשר ההוצאות בגינן נרשמות בעת התהוותן וההכנסות מתהוות לאורך זמן. מגמת צמיחה משמעותית זו בריווחי החברה הנובעים ממגזר הפצת האפליקציות היא ביטוי ליישום אסטרטגיה שבחרה החברה למגזר זה ובין השאר מקבלת ביטוי ביכולת החברה להגדיל את היקף פעילותה ומגוון מוצריה והפתרונות אותן מאפשרת החברה בתחום פעילות זה.

הוצאות המכירה והשיווק כוללות בעיקרן הוצאות בקשר עם הפצת מוצרי החברה דרך רשתות פרסום מקוונות. ברבעון בראשון של שנת 2018 חלה עליה של כ- 1.3 מיליון דולר לכ- 2.8 מיליון דולר, גידול של 87%, בהוצאות אלה בהשוואה לרבעון הרביעי לשנת 2017, בו נרשמו הוצאות של כ- 1.5 מיליון דולר וזאת לאור המשך גידול הפרסום דרך קמפיינים קיימים וחדשים. הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2018 הסתכם בסך של חצי מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 1.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017 ורווח נקי של 600 אלף דולר ברבעון הראשון של שנת 2017.

יתרת המזומנים ושווי המזומנים נכון לסוף רבעון ראשון של 2018 עמדה על כ-15 מיליון דולר, והיתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי על כ- 10.7 מיליון דולר בהשוואה ליתרה נטו בסך של כ- 12.2 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2017. החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי חיובי מפעילות שוטפת. ברבעון זה, אף שילמה החברה תשלומים של כ- 2.5 מיליון דולר בגין תשלומים מבוססי עמידה ביעדים בקשר עם רכישת מימ וידאו וכן כ- 3.7 מיליון שקל בגין רכישת מניות עצמית - סך התשלומים מסתכמים לכ- 3.6 מיליון דולר.

בחודש מאי 2018, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד לבעלי מניותיה בגובה של 15 מיליון שקל. חלוקת הדיבידנד כאמור היוותה ביום הדיווח תשואת דיבידנד של כ-11% על שווי החברה. בנוסף לחלוקת דיבידנד זו חילקה החברה בשנת 2018 דיבידנד נוסף בסך של כ- 1.7 מיליון שקל ובתשואת דיבידנד של כ- 1.24% באופן שסך הדיבידנד שיחולק בשנת 2018 יסתכם לכ- 16.7 מיליון ש"ח ויהווה תשואת דיבידנד של כ- 12.24%. עוד במאי 2018, ובקשר עם הכרזת הדיבידנד, החליט דירקטוריון החברה על סיום תוכניות רכישת המניות העצמית של החברה. במסגרת התוכניות כאמור, שאושרו בחודשים נובמבר 2017 וינואר 2018, רכשה החברה סך של 3,110,231 מניות בעלות כוללת של כ-6 מיליון ש"ח בשנים 2017 ו- 2018.

נזכיר כי, בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות חיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, ומפרסום ושיווק בדף זה. במאי 2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו כחברה בבעלות מלאה. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים. בינואר 2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד כחברה בבעלות מלאה. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video שהינה חברה טכנולוגית העוסקת אף בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל. סומוטו נוסדה ב-2009 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בתל אביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.