header 2

יום ראשון, 26 בפברואר 2017

לרגל חג הפורים - קפה קדוש מציג- קראומן (קרואסון+אוזן המן)


לרגל חגיגות פורים ו-50 שנה לקפה קדוש

קפה קדוש, הפטיסרי הנודע מציין השנה חגיגות יובל להקמתו. כחלק מהחגיגות, הכינו בעלי המקום, קרן ואיציק קדוש שלושה סוגי אוזני המן ייחודיים מעשה ידיהם.

שלושת סוגי אוזני המן כוללים:

אוזני המן עשויים בצק שמרים, מתכון מיתולוגי של מאיר קדוש ז"ל, אביו של איציק, שהכין בשנותיו הראשונות של בית הקפה.

אוזני המן מסורתיים עשויים בצק פריך במגוון טעמים. בצק פריך בטעם פיסטוק, אגוזי לוז וקקאו.

וגולת הכותרת האחרונה מבית קדוש, 'הקרואמן' – אזני המן ייחודיים במגוון טעמים, עשויים בצק קרואסון, פרי יצירתם הבלעדית של שף קונדיטורים קרן ואיציק קדוש שנולד בהמשך להצלחה המסחררת של הקרונט – שילוב של קרואסון ודונאט וקרופין- קרואסון ומאפין.

הקרואמן מיוצר רק בפורים והוא משלב בצק בריוש בשלל טעמים ובצק קרואסון בצורת אוזן המן כשבמילויים ניתן למצוא: שוקולד מריר פטיסייר וקרם ערמונים, קרמל ואגוזי לוז, קרם שקדים פטל ומרמלדת פטל ועוד.

כל סוגי אוזני המן ב'קדוש' באים במגוון טעמים מפתיעים ומפנקים כמו מרציפן פיסטוק, מרציפן אמרנה, תפוחים וחמוציות, אגוזים בקרמל, גבינה, שוקולד לבן וערמונים, מרמלדה ועוד, זאת נוסף לטעמים המסורתיים, של שוקולד, פרג ותמרים.

"חגיגות פורים בבית הקפה התחילו עוד מאז שהייתי ילד", מספר איציק קדוש, "אבא שלי, ז"ל, היה מכין אוזני המן מבצק שמרים, לפי מתכון בלעדי שלו ששמם הולך לפניהם מאז ועד היום". "אני מעדיפה בצקי שמרים על בצקים פריכים ולכן כשהיכרתי את איציק וגיליתי שהאוזני המן המקוריות הן מבצק שמרים אהבתי לחג גדלה" מספרת קרן קדוש.

את אוזני ההמן המיוחדים ניתן להשיג בקפה קדוש, כבר מהיום, בעלות של 39 שקלים לקופסת אזני המן מבצק פריך או פרסבורגר, 14-19 שקלים לאזני המן מבצק שמרים, ו-19 שקלים לאוזני המן המיוחדות- הקרואמן. נציין כי ב"קדוש" כל הזמן ממציאים דברים חדשים ולכן עכשיו עד לפורים ניתן יהיה למצוא כל יום טעמים מרגשים ולכן כדאי לעקוב באינסטגרם של קדוש.

קצת על קפה קדוש: מאיר קדוש פתח את הקונדיטוריה ובית הקפה בשנת 1967. כבר בגיל 13 היה מאיר קונדיטור ובשנות ה-60 יצא ללמוד קונדיטוריה בהונגריה. בימים ההם, לא ניתן היה למצוא בארץ חומרי גלם איכותיים כמו בחו"ל. בכל זאת, ניהל מאיר קונדיטוריה איכותית, אך עם פתיחת השוק והגברת הייבוא, הפכה הקונדיטוריה לשם דבר. בתחילה כלל המבנה בית קפה קטן ומעליו התמקמה הקונדיטוריה. באי המקום נהגו לשבת על הבר וללגום קפה. בשנות ה-70 וה-80 פקדו את המקום אנשי הבוהמה הירושלמית על גווניה.

באמצע שנות ה-90, חזר בנו של מאיר, איציק, מטיול בחו"ל ונכנס לעזור לאביו בקונדיטוריה. איציק, שמילדות הסתובב בקונדיטוריה ובבית הקפה, למד את התחום תוך כדי העבודה, וכשאביו חלה הבין איציק שכדי שיוכל לשמר את המקום, עליו ללמוד, ומהר. בשנת 2000 צירף איציק את קרן, אשתו לבית הקפה, וביחד יצאו ללימודים בארץ ובחו"ל, עבדו כסטז'רים במקומות שונים ונפגשו עם קונדיטורים שעבדו עם אבא של איציק על מנת לשמר את המתכונים. בתחילת שנות ה-2000 הרחיבו בני הזוג את בית הקפה, ובמקביל שדרגו את התפריט, הוסיפו מוצרים חדשים ביניהם סוגי לחמים, פסטות ביתיות, קישים, ומנות מיוחדות נוספות.

כיום קפה קדוש הוא בית קפה, מסעדה חלבית וקונדיטוריה שמייצרת הכל בעצמה, מלחמי השאור והמחמצת, דרך מאפים מצויינים ועד לפסטות הביתיות, לזניה, וקינוחים 'מושחתים' שהם גולת הכותרת. המקום הצליח לשמור על אופיו הביתי לאורך השנים, ואיציק מספר על באי המקום שמספרים לו שהיו באים עם הוריהם כשהיו קטנים.

כיאה לירושלים, קדוש הוא לא עוד בית קפה, אלא מוסד ירושלמי עם היסטוריה מכובדת שמוסיפה לו נופך מיוחד והופכת את הבילוי בו לחוויה של ממש.                                    שלומציון המלכה 6, ירושלים 02-6254210 

שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-24:30, ו' 07:00 עד כניסת השבת, שבת: מוצ"ש עד 01:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.