header 2

יום חמישי, 13 באוגוסט 2020

סומוטו מתמזגת עם נוסטרומו: פיתחה מערכת אנרגיה מתחדשת לקירור תעשייתי באמצעות קרח במקום מזגנים


נוסטרומו פיתחה מערכת אגירת אנרגיה המבוססת על שינוי פאזה במים, לשם מתן מענה עם דרישות קרור ומיזוג במבנים מסחריים, בתי חולים, מרכזי קניות ומפעלים, תוך יצירת יעילות אנרגטית ותפעולית ללא השפעות שליליות על הסביבה. החל מחודש יוני 2019, החברה מפעילה בהצלחה מערכת אגירה של 200 קוש"ט גג בית אלקטרה M&E בנס ציונה ופועלת להתקנת מערכות נוספות בישראל ובעולם

"החלטנו להתקדם במזכר הבנות עם נוסטרומו לאור הטכנולוגיה, הקניין הרוחני העשיר, צוות הניהול, היזמים ובעלי המניות המנוסים של נוסטרומו וכן לאור פוטנציאל השוק של אגירה וניהול ביקושי אנרגיה שעבור נוסטרומו הוא כמעט אינסופי", אמר שוקי אברמוביץ, יו"ר סומוטו. "במקביל, אנו בוחנים הצפת ערך נוספת לבעלי המניות שלנו באמצעות פיצול פעילותה הקיימת של סומוטו לחברה נפרדת וחלוקה של קופת המזומנים בין שתי החברות, דבר המאפשר לשתיהן להאיץ את פעילותן במקביל באופן מיידי. בימים אלו אנו ממשיכים לבחון חברות נוספות להשקעה. אנו מאמינים כי השלמת העסקת תוביל ליצירת ערך משמעותית לבעלי המניות של סומוטו"

סומוטו הודיעה הבוקר כי תתמזג עם נוסטרומו, חברת אגירה וניהול ביקושי אנרגיה, ובוחנת פיצול פעילותה הקיימת לחברה ציבורית נוספת. תחום אגירה וניהול ביקושי אנרגיה הוא אחד התחומים החשובים כיום בעולם ומדינות וארגונים גלובלים מקדמים אותו, בין היתר, על רקע שינוי אקלים וצורך במקורות אנרגיה נקיים ומתחדשים.

במסגרת מזכר ההבנות עם נוסטרומו, תרכוש סומוטו את הון המניות של נוסטרומו בדילול מלא, בתמורה להקצאת כ- 73.5% מהון מניות סומוטו (בדילול מלא) לבעלי מניות נוסטרומו. כך, בהינתן השלמת העסקה, כ- 25% מהון מניות סומוטו (שתחזיק בנוסטרומו) יוחזק בידי בעלי מניות סומוטו הקיימים ערב העסקה. שאר ההחזקות, כ- 1.5%, יוקצו לבנקאי השקעות. שוויה של נוסטרומו, במסגרת העסקה, יעמוד על 37.5 מליון דולר, וכולל קופת מזומנים בסך של 2.5 מיליון דולר, ושוויה של סומוטו  (ללא פעילותה הקיימת וללא 15 מיליון דולר מקופת המזומנים) יעמוד על כ- 12.8 מיליון דולר ארה"ב, וכולל קופת מזומנים של כ- 10.3 מיליון דולר.

במקביל, כפי שדיווחה בעבר, בוחנת סומוטו לפצל את פעילותה הקיימת בתחום האודיו והוידיאו, ההסכם למכירת מגזר ההפצה ויתרת מזומנים לחברה ציבורית נוספת. קופת המזומנים המשמעותית של סומוטו, בהיקף של כ- 25 מיליון דולר, תחולק בין שתי הפעילויות, באופן שכ- 10 מיליון דולר יוקצו לפעילות האנרגיה ויתר ה- 15 מיליון דולר לחברה החדשה (שתחזיק בפעילויות הקיימות של סומוטו) וזאת ככל שסומוטו לא תחליט על חלוקת דיבידנד. בעלי המניות בחברה החדשה, ככל שזו תוקם, שתרכז פעילות זו יהיו 100% מבעלי המניות הקיימים בסומוטו כיום.

נוסטרומו, שהוקמה בשנת 2017 על ידי היזם ירון בן-נון, עוסקת מאז הקמתה בפיתוח טכנולוגיות נקיות ומתקדמות לאגירה וניהול ביקושי אנרגיה. לחברה מספר פטנטים בתהליכי רישום (PCT) בארצות הברית, אירופה, סין וישראל. החברה פועלת בשוק אגירה וניהול ביקושי אנרגיה הנובעים כתוצאה מדרישות קרור ומיזוג במבנים מסחריים, בתי חולים, מרכזי קניות ובמפעלים, שוק זה מהווה חלק משמעותי מצריכת האנרגיה העולמית. החברה פיתחה מערכת אגירת אנרגיה המבוססת על שינוי פאזה במים ומפעילה למעלה משנה מערכת שהותקנה אצל לקוח. ביצועי המערכת, אותה פיתחה החברה מציגים עליונות אנרגטית ותפעולית ביחס למערכות מתחרות המבוססות על טכנולוגית ליתיום. טכנולוגיית נוסטרומו הוכחה כנקייה וללא כל השפעות שליליות על הסביבה.

נוסטרומו מעסיקה 15 עובדים בישראל ובצפון אמריקה והיא קיבלה מענקי מו"פ מהמדען הראשי של משרד האנרגיה, הרשות הישראלית לחדשנות, קרן BIRD בשיתוף משרד האנרגיה האמריקאי ומחברת Royal Dutch Shell. החל מחודש יוני 2019, החברה מפעילה בהצלחה מערכת אגירה של 200 קוש"ט גג בית אלקטרה M&E בנס ציונה והיא פועלת להתקנת מערכות נוספות בישראל ומחוצה לה. בין בעלי מניותיה נמנים משקיעים מובילים ביניהם, קבוצת תעבורה, יהודית וקובי ריכטר, מנורה מבטחים אנרגיה, רמי אונגר ואחרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.