header 2

יום שלישי, 9 ביולי 2019

"המרוץ לירח", לציון 50 שנה לנחיתה על הירח, תהיה זמינה לצפיה החל מה- 14.7 בyes VOD וב- STINGTV

המרוץ לירח | Chasing the moon
בכורה: חמישי-שבת, 18-20.7, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD
וב-STINGTV. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD מה-14.7.
הסדרה, בת 3 פרקים, מביאה לראשונה את הסיפור האמיתי שהתרחש מאחורי המרוץ לחלל – טכנולוגיה וחדשנות לצד היבטים פוליטיים, סיקור תקשורתי נרחב לצד דרמות אישיות, וכל זה תוך הצגת חגיגה ויזואלית מדהימה של ארכיונים מאותה תקופה, שחלקם טרם נראו עד היום.  כמו כן יובא סיפורם של האישים ששיחקו תפקידים מרכזיים באירועים ההיסטוריים, ביניהם האסטרונאוטים באז אלדרין, פרנק בורמן וביל אנדרס, מהנדס הטילים הסובייטי, סרגיי חרושצ'וב (בנו של ראש הממשלה הסובייטי לשעבר), פופי נורתקאט, "אשפית המתמטיקה", שזכתה לתשומת לב עולמית כשהיתה האישה הראשונה שחדרה למעוז הגברי של נאס"א ואד דווייט, טייס חיל האוויר שנבחר על ידי ממשל קנדי להתאמן כאסטרונאוט האפרו-אמריקאי הראשון.
פרק 1: הפרק מתחיל בשנת 1957 ועוקב אחרי השנים המוקדמות של המרוץ לחלל כשארה"ב נאבקת לעמוד בקצב של הסובייטים. הפרק חושף כישלונות עוצרי נשימה לצד הצלחות של תכנית החלל האמריקאית בתחילת דרכה ומציג את ההימור שבניסיון להגיע לירח ואת העלויות הנדרשות לכך.
פרק 2: הפרק מספר על השנים 1964-1968, שהיוו 4 שנים פורצות דרך בהיסטוריה של מרוץ החלל, תוך התמקדות במשימות של "אפולו 1" ו"אפולו 8". אחרי שהאמריקאים עברו את שנות ה-60 והגיעו האתגרים הבאים, רבים החלו לתהות: מה בדיוק צריך לעשות כדי לנצח את הסובייטים במרוץ על הירח?
פרק 3: הפרק מספר על השנים 1969-1970 במהלכן הגיעו האמריקאים לירח ובחזרה. חלומות של חלל מצטלבים באופן דרמטי עם חלומות על דמוקרטיה על אדמת אמריקה ומעלים שאלות לגבי סדרי עדיפויות לאומיים וזהות לאומית. הפרק האחרון גם בוחן מה קרה לתוכניות המדעיות וההנדסיות ולמדינה עצמה אחרי שהושגו המטרות הלאומיות השאפתניות.
בימוי: רוברט סטון (3X113 דק', ארה"ב, 2018)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.