header 2

יום שני, 15 ביולי 2019

סומוטו מפרסמת תוצאות מקדמיות עם עלייה בהכנסות וברווח התפעולי לרבעון השני 2019

החברה הודיעה בשבוע שעבר כי חתמה על נספח שינויים להסכם למכירת כלל נכסיה, עבור סכום של עד 47.3 מיליון דולר (חלף כ-50 מליון דולר בעסקה המקורית)

על פי התוצאות המקדמיות כעת, ה-EBITDA צפויה להסתכם בכ- 3.6-4.1 מיליון דולר, גידול ביחס ל- EBITDA של כ- 3.1 מיליון דולר ברבעון השני 2018. ההכנסות צפויות להסתכם בכ- 12.7-13.2 מיליון דולר ביחס להכנסות של 13.4 מיליון דולר ברבעון השני 2018. לחברה קופת מזומנים ושווי מזומנים לרבות מזומנים מוגבלים בסך של כ- 20.0 מיליון דולר ויתרת מזומנים נטו של כ- 16.3 מיליון דולר

סומוטו (ת"א: סמטו), חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, מדווחת על הערכותיה בדבר תוצאות מקדמיות שאינן מבוקרות ואינן סקורות עבור הרבעון השני של 2019. להערכת הנהלת החברה, סך ההכנסות ברבעון השני של 2019 צפויות להסתכם בטווח שבין 12.7-13.2 מיליון דולר. עוד מצפה החברה ל- EBITDA בטווח שבין 3.6-4.1 מיליון דולר ברבעון זה.

תחזית ממוצע טווח ההכנסות לרבעון השני 2019 הינה בהיקף דומה בהשוואה להכנסות ברבעון השני של 2018. תחזית ממוצע טווח ה- EBITDA ברבעון השני 2019 משקפת עלייה של כ- 24% בהשוואה ל- EBITDA של הרבעון השני 2018. החברה מציגה עליה בשיעור הרווחיות - ממוצע טווח ה- EBITDA לרבעון השני של 2019 מהווה שיעור של כ- 30% מממוצע טווח ההכנסות, גידול בהשוואה לשיעור EBITDA של כ- 23% ברבעון השני של 2018.

יתרת קופת המזומנים ושווי המזומנים לרבות מזומנים מוגבלים ליום 30 ביוני 2019 עמדה על כ- 20.0 מיליון דולר, והיתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי על כ- 16.3 מיליון דולר, זאת בהשוואה ליתרה נטו בסך של כ- 14.5 מיליון דולר נכון ליום 31 במרץ 2019.

בתחילת חודש יוני דיווחה החברה על זיהוי פעילות להסרת תוכנות החברה בחלק ממחשבי PC בסביבת מערכת Windows. תוצאות יוני 2019 הושפעו לרעה מפעילות זו בדרך של קיטון בהכנסות החברה וכן בקיטון בהוצאות מכירה ושיווק בקשר עם הפצת מוצרי החברה אשר ההוצאות בגינן נרשמות בעת התהוותן וההכנסות מתהוות לאורך זמן. החברה ממשיכה להעריך כי הסרת התוכנות עלולה להביא לקיטון בתוצאותיה ופועלת למציאת פתרונות למזעור ההשפעה, לרבות פתרונות טכנולוגיים. כמו כן, החברה ממשיכה לפעול על מנת לאפשר את השבת הפצת תוכנות החברה לפעילות בהקפים רגילים בסביבה זו וזאת כפי שדווח ביום 2 ביוני, 2019.

סומוטו (ת"א: סמטו) היא חברה תוכנה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, העוסקת בשיווק באינטרנט, פירסום בווידאו, ובשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים ולמכשירי סלולר. זאת באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אותן פיתחה החברה.

בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג'ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג'ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות חיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, ומפרסום ושיווק בדף זה. במאי 2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו כחברה בבעלות מלאה. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים.

בינואר 2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד כחברה בבעלות מלאה. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video שהינה חברה טכנולוגית העוסקת אף בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל. סומוטו פועלת באמצעות מספר רב של שותפים ומפיצה מגוון אפליקציות. החברה נוסדה ב-2009 ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים בתל אביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.