ניו
יורק, 21 במאי 2019, (BUSINESS WIRE):
PVH Corp. [NYSE:PVH], אחת מחברות הביגוד
הגדולות בעולם והבעלים של מותגים איקוניים, בכללם CALVIN
KLEIN, TOMMY HILFIGER,
Van Heusen, Speedo ו-IZOD,
הודיעה היום על המינוי של סטפן לרסון לנשיא PVH Corp.,
התפקיד החדש שיצרה, החל מ-3 ביוני 2019. מר לרסן יישא באחריות לנהל את העסקים
הממותגים והאזורים של PVH, כשכל אחד משלושת המנכ"לים של המותגים והנשיאים האזוריים
יהיו כפופים לו. הוא יהיה כפוף לעמנואל צ'יריקו, היו"ר ומנהל העסקים הראשי של
PVH.
בקשר להודעה הזאת, מר צ'יריקו חתם על הסכם העסקה חדש לחמש שנים עם החברה.
הדירקטור
המנהל של PVH הנרי נסלה אמר: "עם החתימה של הסכם
ההעסקה החדש של מני וההעסקה של סטפן בתפקיד הנשיא החדש שיצרנו, אנחנו מאמינים ש-PVH
ממוצבת טוב מאוד מבחינת המשכיות המנהיגות והניהול כדי להמשיך לבצע את התוכניות
האסטרטגיות שלנו עוד זמן רב בעתיד".
"תפקידו
האחרון של מר לרסן היה מנהל העסקים הראשי של חברת ראלף לורן, שבו הוא מיקד מחדש
בהצלחה את החברה במה שהפך אותה לאיקונית, שיפר את הביצועים שלה וסלל את הדרך
לצמיחה עתידית. לפני כן מר לרסן היה הנשיא הגלובלי של אולד נייבי, חטיבה של חברת
גאפ, ועזר לאולד נייבי לרשום 12 רבעונים רצופים של צמיחה רווחית, כשהוסיפה מכירות
רווחיות של מיליארד דולר. במשך קרוב ל-15 שנים מר לרסון היה חלק מהצוות שהגדיל את
המכירות של הקמעונאית השוודית Hennes & Mauritz (H&M)
מ-3 מיליארד דולר ל-17 מיליארד דולר והגדיל את הפעילות של החברה מ-12 מדינות ל-44.
"בזכות
הכישרון והרקורד התפעולי של סטפן הוא תוספת חזקה לצוות ההנהלה הבכיר של PVH",
אמר עמנואל צ'יריקו, יו"ר ומנכ"ל. "הוא מוערך מאוד על המיקוד
האסטרטגי שלו, הניהול המוכח והניסיון גלובלי בביצוע שינויים ובניית מותגים בסביבה
צרכנית יותר ויותר דינמית שמשתנית כל הזמן. כנשיא שלנו, אני בטוח שסטפן מוכשר
באופן ייחודי כדי לעזור לחזק את הצמיחה הגלובלית שלנו על ידי הובלה מוצלחת של
המותגים והאזורים שלנו לביצוע מול העדיפויות האסטרטגיות שלנו, ולרשום גידול עקבי
בסך ההכנסות וברווח ובתשואות לבעלי המניות שלנו".
סטפן
לרסון אמר: "PVH היא חברה יוצאת דופן והבעלים של כמה ממותגי
סגנון החיים הגלובליים הכי איקוניים. אני מעריץ מזמן את מה שמני וצוות ההנהלה של PVH
השיגו, עם היסטוריה של רכישות משנות מצב מוצלחות, בניית מותגים יוצאי דופן, המצאה
מחדש וחדשנות, פלטפורמות תפעוליות חזקות וקשר לצרכנים שלה. אני מצפה לתרום לכוח של
PVH ולשתף פעולה עם כל צוות ההנהלה כדי להניע את
העסק קדימה".
אודות PVH Corp.
PVH
היא אחת מחברות האופנה וסגנון חיים הכי נערצות בעולם. אנחנו מניעים מותגים שמניעים
את האופנה קדימה - לעד. תיק המותגים שלנו כולל את המותגים האיקוניים CALVIN KLEIN, TOMMY HILFIGER, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner’s, Olga ו-Geoffrey
Beene, וגם מותג ההלבשה האינטימית True & Co. שמתמקד
בדיגיטל. אנחנו משווקים מגוון של מוצרים תחת מותגים אלה ומותגים ידועים אמריקנים
ובינ"ל אחרים שבבעלות וברישיון. ל-PVH
יש יותר מ-38,000 עובדים שפועלים ביותר מ-40 מדינות והכנסות שנתיות של 9.7 מיליארד
דולר. זה הכוח שלנו. זה הכוח של PVH.
*המותג
ספידו הוא במסגרת רישיון לנצח בצפון אמריקה והקריביים מחברת Speedo
International, Ltd.
SAFE HARBOR STATEMENT UNDER
THE PRIVATE SECURITIES LITIGATION REFORM ACT OF 1995: Forward-looking
statements in this press release, including, without limitation, statements
relating to the Company’s future plans, strategies, objectives, expectations
and intentions are made pursuant to the safe harbor provisions of the Private
Securities Litigation Reform Act of 1995. Investors are cautioned that such
forward-looking statements are inherently subject to risks and uncertainties,
many of which cannot be predicted with accuracy and some of which might not be
anticipated, including, without limitation, (i) the Company’s plans,
strategies, objectives, expectations and intentions are subject to change at
any time at the discretion of the Company; (ii) the Company may be considered
to be highly leveraged and uses a significant portion of its cash flows to
service its indebtedness, as a result of which the Company might not have
sufficient funds to operate its businesses in the manner it intends or has
operated in the past; (iii) the levels of sales of the Company’s apparel,
footwear and related products, both to its wholesale customers and in its retail
stores, the levels of sales of the Company’s licensees at wholesale and retail,
and the extent of discounts and promotional pricing in which the Company and
its licensees and other business partners are required to engage, all of which
can be affected by weather conditions, changes in the economy, fuel prices,
reductions in travel, fashion trends, consolidations, repositionings and
bankruptcies in the retail industries, repositionings of brands by the
Company’s licensors, and other factors; (iv) the Company’s ability to
manage its growth and inventory, including the Company’s ability to realize
benefits from acquisitions, such as the pending acquisitions identified in this
press release; (v) quota restrictions, the imposition of safeguard
controls and the imposition of duties or tariffs on goods from the countries
where the Company or its licensees produce goods under its trademarks, any of
which, among other things, could limit the ability to produce products in
cost-effective countries, or in countries that have the labor and technical
expertise needed; (vi) the availability and cost of raw materials; (vii) the
Company’s ability to adjust timely to changes in trade regulations and the
migration and development of manufacturers (which can affect where the Company’s
products can best be produced); (viii) changes in available factory and
shipping capacity, wage and shipping cost escalation, civil conflict, war or
terrorist acts, the threat of any of the foregoing, or political or labor
instability in any of the countries where the Company’s or its licensees’ or
other business partners’ products are sold, produced or are planned to be sold
or produced; (ix) disease epidemics and health related concerns, which
could result in closed factories, reduced workforces, scarcity of raw materials
and scrutiny or embargoing of goods produced in infected areas, as well as
reduced consumer traffic and purchasing, as consumers become ill or limit or
cease shopping in order to avoid exposure; (x) acquisitions and
divestitures and issues arising with acquisitions, divestitures and proposed
transactions, including, without limitation, the ability to integrate an
acquired entity or business into the Company with no substantial adverse effect
on the acquired entity’s, the acquired business’s or the Company’s existing
operations, employee relationships, vendor relationships, customer
relationships or financial performance, and the ability to operate effectively
and profitably the Company’s continuing businesses after the sale or other
disposal of a subsidiary, business or the assets thereof; (xi) the failure
of the Company’s licensees to market successfully licensed products or to
preserve the value of the Company’s brands, or their misuse of the Company’s
brands; (xii) significant fluctuations of the U.S. dollar against foreign
currencies in which the Company transacts significant levels of business;
(xiii) the Company’s retirement plan expenses recorded throughout the year are
calculated using actuarial valuations that incorporate assumptions and
estimates about financial market, economic and demographic conditions, and
differences between estimated and actual results give rise to gains and losses,
which can be significant, that are recorded immediately in earnings, generally
in the fourth quarter of the year; (xiv) the impact of new and revised tax
legislation and regulations, particularly the U.S. Tax Cuts and Jobs Act of
2017 that might disproportionately affect the Company as compared to some of
its peers due to the specific tax structure of the Company and its greater
percentage of revenues and income generated outside of the U.S., and the
legislation enacted in the Netherlands known as the “2019 Dutch Tax Plan”; and
(xv) other risks and uncertainties indicated from time to time in the
Company’s filings with the Securities and Exchange Commission (“SEC”).
The Company does not undertake any obligation to update
publicly any forward-looking statement, whether as a result of the receipt of
new information, future events or otherwise.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.