header 2

יום חמישי, 21 במרץ 2019

ספיישל דוקולנוע, מה-31.3 עד 6.4 נשדר שבוע עם סרטי תעודה בינלאומיים מובילים על האמנות השביעית

תקצירים:
Scotty and the Secret History of Hollywood 
בכורה: יום ראשון, 31.3, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV     
סיפורו הלא יאומן של סקוטי באוורס, הסרסור הכי גדול בתולדות הוליווד.
סקוטי באוורס היה חייל מארינס לשעבר שנחת בהוליווד לאחר מלחה"ע ה-2. בתחילת דרכו שימש כמאהב הסודי של רבים מכוכבי הוליווד, גברים ונשים כאחד. אך בהמשך, בשנות ה-40 וה-50 החל סקוטי לשמש גם כסרסור עבור האליטה ההוליוודית. בתחנת הדלק שלו, שהיתה סמוכה לאולפנים, החזיק טריילר מצוייד לצורך המפגשים הסודיים בין חבריו לבין השחקנים והשחקניות. מאחר ורבים מכוכבי הוליווד נאלצו באותה תקופה להסתיר את זהותם המינית האמיתית וחששו שפשיטה משטרתית בפאבים הומוסקסואלים תחסל להם את הקריירה, הפתרון של באוורס היה מושלם עבורם.
רק בשנת 2012, החליט באוורס לחשוף סוף סוף את הסודות הכמוסים של כוכבי הוליווד בספר שהפך מיד עם צאתו לרב-מכר. הסרט החדש, בבימויו של מאט טיירנאוור, מביא את סיפורו של באוורס ויוצא לבדוק האם הסיפורים שסיפר באוורס על אייקונים מתקופת הזהב ההוליוודית, בינהם קרי גרנט, קתרין הפבורן, ספנסר טרייסי, לנה טרנר, אווה גרדנר, בטי דיוויס ורבים אחרים אכן היו נכונים. 
בימוי: מאט טיירנאוור (98 דק', ארה"ב, 2018)


מק'קלן: תפקיד חייו | McKellen: Playing the Part 
בכורה: יום שני, 1.4, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV
סר איאן מק'קלן: במילותיו שלו.
סיפור חייו מעורר ההשראה של שחקן התאטרון והקולנוע הבריטי, סר איאן מק'קלן, שזכה בפרס טוני ובפרס גלובוס הזהב והיה מועמד לשני פרסי האוסקר.
הסרט שנערך מ-14 שעות של ראיון עם מק'קלן הוא מסע ייחודי דרך תחנות חייו של השחקן, מילדותו, דרך תחילת הקריירה שלו כשחקן תאטרון ועד להכרה הבינלאומית שקיבל בזכות השתתפותו בסרטים שוברי-קופות ("שר הטבעות", "אקס-מן"). בנוסף לכך הוא  גם מתייחס להיותו הומוסקסואל מוצהר ואקטיביסט למען זכויות ההומוסקסואלים.
הסרט חושף את אוסף התמונות הפרטי של השחקן ומביא סצנות "מאחורי הקלעים", שטרם נראו, מתוך הצגות וסרטים בהם השתתף. כך נפרש בפנינו דיוקן של אמן מוכשר ורב-תחומי שתמיד ידע להתאים עצמו לתפקיד ברגע שהואר באור הזרקורים. 
בימוי: ג'ו סטיבנסון (87 דק', בריטניה, 2018)



בכורה: יום שלישי, 2.4, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV
הסוד מאחורי היוצר האמיתי של באטמן נחשף.
באטמן נוצר ב-30 במרץ 1939. בספרי ההיסטוריה נחשב בוב קיין ליוצר שלו אך מתברר שזו לא כל האמת.
האנימטור וחובב הקומיקס המושבע, מארק טיילר נובלמן, שם לו כמטרה להכיר לכל העולם, בעזרת הסרט החדש, את היוצר האמיתי של באטמן: ביל פינגרס. בעזרת אנימציות מרהיבות, מביא הסרט את סיפור יצירתו של גיבור העל האייקוני, לאחר שסופרמן כבר הפך ל"מכונת מזומנים" והאנימטור בוב קיין נדרש לייצר עוד דמות של גיבור-על שתניב רווחים.
הסרט מספר על הפגישה ההיסטורית של קיין עם פינגרס, שבה החליף פינגרס את הגלימה האדומה ששרטט קיין לשחורה (כיאה לדמות הפועלת בחושך), את מסיכת העיניים הקטנה הפך למסכה גדולה שחורה ומפחידה עם אוזניים ואת כנפי העטלף שינה לגלימה שחורה שיוצרת תחושה של כנפיים בעת מעופו של באטמן.  לאחר שהדמות שיצר פינגר התקבלה באהבה, נחתם הסכם בין קיין לפינגר, האנימטור המרושש, לפיו פינגר יכתוב ויצייר בפועל את הקומיקס אך קיין יקבל עליו את הקרדיט כי הוא זה שמכר אותו. הסוד השמור הזה נחשף לראשונה ב-1965 במהלך הכנס הרשמי של קומי-קון בניו יורק. אז נודע לכל מעריצי באטמן, שכמו שמאחורי הגיבור שלהם מסתתרת דמותו הסודית של ברוס ווין כך גם מאחורי היצירה של באטמן יש דמות סודית – דמותו של ביל פינגרס.  
בימוי: דון ארגוט ושינה מ. ג'ויס (94 דק', ארה"ב, 2018)


שלום בוליווד | Shalom Bollywood 
בכורה: יום רביעי, 3.4, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV
הסיפור שטרם סופר על כוכבות הקולנוע היהודיות של בוליווד.
הבמאי דני בן משה ("הילדים האבודים של אמא") מביא בסרטו החדש את סיפורה של הקהילה היהודית בת ה-2000 שנה בהודו ואת תרומתה המשמעותית להקמתה ופריחתה של "בוליווד" - תעשיית הסרטים הגדולה בעולם.
לפני כ-100 שנה, כשהופעה על המסך הגדול עדיין היתה נחשבת לטאבו עבור הנשים ההינדיות והמוסלמיות בהודו, מילאו הנשים היהודיות (שנחשבו ליותר ליברליות) את התפקידים הנשיים בסרטים. אלא שבגלל שאותן נשים כונו ב"שמות במה" שלהן, הן נחשבו בעיני קהל הצופים כמוסלמיות והינדיות.
הסרט "שלום בוליווד" חושף לראשונה את סיפורן יוצא הדופן של השחקניות היהודיות, בעזרת ראיונות ארכיוניים עם חלק מהכוכבות היהודיות, אנימציות צבעוניות וקטעים מתוך הסרטים עצמם.
בימוי: דני בן משה (75 דקות, אוסטרליה, 2017)


ג'יין מנספילד: השנתיים האחרונות | 
Mansfield 66/67
בכורה: יום חמישי, 4.4, בשעה 22:00 ב-yes דוקו,
ב-yesVOD וב-STINGTV
סיפורה הטראגי של מי שזכתה לכינוי - "החיקוי של מרלין מונרו".
ג'יין מנספילד היתה שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותאטרון. לצד המשחק עבדה גם כזמרת, מארחת במועדון לילה והיתה אחת מחברות פלייבוי הראשונות. בשנות ה-50 ובתחילת שנות ה-60 היא נחשבה לסמל סקס הוליוודי, לצין  של מרלין מונרו, ומימי ון-דורן (משלושת ה-M).
הסרט "מנספילד 66/67" מביא את סיפור השנתיים האחרונות בחייה של ג'יין מנספילד, מספר על  מותה הטראגי בגיל 34 בתאונת דרכים ועוסק בשאלה - האם התאונה המטורפת שקרתה לה נגרמה בעקבות הקשר הרומנטי שרקמה עם אנטון לאווי, ראש כנסיית השטן?
ראיונות מסקרנים עם אנשים מתחום הקולנוע ועם מנספילד עצמה לצד קטעים מתוך הקריירה הקולנועית שלה מציגים מבט מקרוב על כוכבת הצהובונים משנות החמישים שלא פחדה לבדוק את הגבולות המקובלים של ההתנהגות הנשית והפכה לסנונית הפמיניסטית של שנות ה -60 ולכוכבת הראשונה של תוכניות ריאליטי.
בימוי: פ. דיוויד אברסול וטוד יוג'ס (85 דק', ארה"ב, 2017)


בכורה: יום שישי, 5.4, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV
פסטיבל sundance 2018, פסטיבל SXSW 2018
הנשים מאחורי המצלמה. הסיפורים מאחורי הנשים.
מיטב במאיות הקולנוע האמריקאיות ניצבות אל מול המצלמה ופותחות את ליבן על האפליה השיטתית, אתה נאלצו להתמודד לאורך השנים ועל הקריירה שהצליחו לפתח כנגד כל הסיכויים.
בראיונות המרתקים מספרות במאיות מובילות, בינהן אווה דוברניי ("סלמה"), ג'יל סולוויי ("טרנספרנט"), לנה דנהאם ("בנות"), קתרין הארדוויק ("דמדומים") ומירנדה ג'ולי, על שנות הקריירות המוקדמות שלהן, על המעבר שעשו לבימוי סרטים באולפנים ובטלוויזיה, איך הן מצליחות לאזן את קריירת הבימוי התובענית עם חיי המשפחה ומדברות גם על האתגרים וההנאה שבעבודתן.
לצדן מציג הסרט גם ראיונות עם מומחים בנושא אי-השוויון בין המינים בהוליווד, ביניהם - מליסה גודמן מה-ACLU ("האיגוד האמריקאי לחרויות אזרחיות"), קרוליין ליברסקו, מראשי פסטיבל "סאנדנס", העיתונאית רבקה קיגן וד"ר מרתה לאוזן מאוניברסיטת סן דייגו.
בימוי: אמי אדריאון (92 דק', ארה"ב, 2018)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.