header 2

יום ראשון, 14 ביולי 2019

שימוש בשפכים לגידול קנבוס HEMP כנס קנבוס באוניברסיטת אריאל - מוזמנים להגיע

מוזמנים להגיע כנס קנבוס HEMP באוניברסיטת אריאל:
שימוש במי שפכים, כחלק מטיפול בהם למניעת זיהום ותחלואה בקרב האוכלוסייה ותוך תרומה לגידול HEMP

HEMP או קנבוס - זני קנביס ללא THC אך עם CBD: יישומים אפשריים, אסטרטגיות גידול אקולוגי ומודלים כלכליים-חברתיים לגידול ושיווק

הכנס יתקיים בימי ג'-ד' בין התאריכים 16-18/07/2019 לפרטים נוספים ולהרשמה הכנסו לקישור: קישור לכנס קנבוס

HEMP או קנבוס בעברית, כולל מגוון זני קנביס ליישומי תעשייה שאינם מכילים THC אך מכילים CBD. THC הוא האחראי להשפעה המטשטשת שקשורה לשיכוך כאב ולהגברת התיאבון. CBD ידוע כאנטי דלקתי ובקטריאלי, נוגד חרדה, משכך כאבים והתקפים נוירולוגיים ומשפר זרימת דם. ה CBD מונע את השפעתו הפסיכואקטיבית של ה THC. הקנבוס אינו מכיל THC וסביר שהחסמים הרגולטוריים, יבוטלו לפני לגליזצית הקנביס.
הכנס הראשון ל HEMP שיתקיים באוניברסיטת אריאל השבוע מהווה חלק משיתוף פעולה בנושא בין האקדמיה והתעשייה הישראלית למקבילתה ממחוז ויקטוריה באוסטרליה. הכנס הוא פרי יוזמה של ד"ר דויד איאן וילסון מאוני' מלבורן, לאחר ביקורו ביישוב האקולוגי רותם שנבנה בו כבר בית העשוי מחומרי HEMP  לצד בתים אקולוגיים מסוגים שונים.
ביום הראשון לכנס יוצגו יישומים הנדסיים לקנבוס, אסטרטגיות לממשק גידול אקולוגי וכן מודלים כלכליים וחברתיים ליצור ושיווק הצמח ומוצריו. ביום השני לכנס יתקיים סיור לישוב רותם ולמפעל בבית שאן, שמפתח חומרי בנייה מתקדמים המשלבים סיבים מהצומח. היום השלישי והאחרון לכנס מתמקד ביישומי ה  CBD ורגולציה של החומר.
ד"ר קובי אנקר, חוקר במו"פ מזרח ומרצה בתחום טכנולוגיות מים במחלקה להנדסה כימית אוניברסיטת אריאל, יציג במהלך הכנס את האופן בו מושבים קולחים לצורך גידול קנבוס.
הביצוע בפועל מתקיים ביישוב האקולוגי רותם, אשר חיה בו קהילה שמנסה לקיים ממשק חיים שמעצים את הסביבה ואינו פוגע בה. כיום אין ביישוב מערכת לטיפול בשפכים ובשל סיבות אידאולוגיית וכלכליות לא נראה שייבנה מתקן מרכזי לטיפול בשפכים בזמן הנראה לעין.
דפוס התיישבות של משקי בית קטנים המתבססים על חקלאות ויזמות זעירות נמצא מתאים במיוחד להשבת קולחים על ידי מערכות ייעודיות לטיפול בעצימות נמוכה בשפכים ממקורות קטנים. הפרויקט שמצוי בשלבים מתקדמים בימים אלו מומן מקרן האפוטרופוס הכללי  והוגדר כאתר ניסוי שנועד למנוע תחלואה בקרב אנשי היישוב ופגיעה באקולוגיית סביבת היישוב. מערכות ייעודיות בתפיסה של טיפול בעצימות נמוכה בשפכים ממקורות קטנים, מפותחות במו"פ מזרח החל משנת 2009, בסיוע ושיתוף עם קק"ל והמשרד להגנת הסביבה והמערכת שנמצאה כמתאימה ביותר לתרחיש האופייני ליישוב רותם, היא של טיפול בשפכי יחידה משפחתית בודדת או אשכול של מספר קטן של יחידות משפחתיות, בהתאם לתנאי השטח וכמות השפכים המיוצרת. המתקנים כוללים מערכת של מצעים מחומרי בניה ממוחזרים שמשמשים כפילטר ביולוגי שמנקה את השפכים.

מספר מערכות מעין אלו יושמו בהצלחה לטיפול בשפכי אחד מבנייני המעונות של אוניברסיטת אריאל ובשפכי אשכול של מספר יחידות דיור ארעיות ביישוב רבבה. בשני המקרים נתנו המערכות פתרון ברמת טיפול גבוהה למשך כארבע שנים. המערכות שמתוכננות ליישוב רותם יהוו פרויקט הדגמה לפתרון אפשרי בהתיישבות היהודית והפלסטינאית, לשפכים שמוזרמים כיום ללא טיפול מספק ומזהמים את מי התהום. המים המטופלים במערכות אלו מיועדים לאפשר גידול של קנבוס (HEMP) לשימוש תעשייתי כמו גם צמחים אחרים שיש להם ערך כלכלי ושאינם עצי פרי, כגון במבוק, ערבות ורתמים (כלומר לצמחי שאינם מיועד לאכילה). יישום מוצלח של פרויקט זה יהווה תצוגת תכלית שתאפשר יישום מתקנים דומים במקומות דומים ובכך למנוע סכנת זיהום ותחלואה אפשרית של האוכלוסייה שחיה בקרבת מפגע השפכים. הקנבוס שיגודל ישמש בעיקר לבניית בתים "ירוקים" ביישוב עצמו כדוגמת בית HEMP שבימים אלו מסתיימת בנייתו וכבר משמש למגורים.

הרצאות נוספות של חוקרים מאוניברסיטת אריאל בכנס:
פרופ' אדוארד בורמשנקו, המחלקה להנדסה כימית – פיתוח של טכנולוגיה חדשה ליצור נוזל משמן קנבוס, כדי לנצל את יתרונתיו הבריאותיים ולשלבו בתעשיית המזון.
ד"ר יעקב אנקר מהמחלקה להנדסה כימית וחוקר במו"פ אזורי מזרח – ממשק גידול ויישום קנבוס בפתוח הכפר.
ד"ר יניב קנופ, המחלקה להנדסה אזרחית – יישום חומרים טבעיים וחומרים ממוחזרים כמרכיבים מרכזיים במערכי בנייה.


הכנס יתקיים בימי ג'-ד' בין התאריכים 16-18/07/2019 בקמפוס מילקן (עליון) בניין 3א
לפרטים נוספים ולהרשמה הכנסו לקישור: קישור לכנס קנבוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.