header 2

יום רביעי, 3 ביולי 2019

סיפור הניסויים השערורייתיים שבדקו האם ניתן למחוק מחשבות ממוחם של בני אדם באמצעים רפואיים, "מוחקי המחשבות", החל מיום ראשון ה21.7 בyes דוקו וב- STINGTV

מוחקי המחשבות | Eminent Monsters 
בכורה: יום ראשון, 21.7, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.
סיפור הניסויים השערורייתיים שבדקו האם ניתן למחוק מחשבות ממוחם של בני אדם באמצעים רפואיים.
בשנות ה-50 ערך הפסיכיאטר, ד"ר יואן קמרון, ניסויים מחרידים על בני אדם בהם נוסו טיפולים בהליך חשמלי אינטנסיבי, תרופות ניסיוניות וסמים פסיכו-אקטיביים קשים, כולל הזרקות LSD. כוונתו היתה  לבדוק האם ניתן למחוק תכנים ממוחם של בני אדם ולגרום לדפוסי התנהגות חדשים בעזרת אמצעים רפואיים.
הניסויים השערורייתיים שלו התבצעו על חולי נפש, ללא הסכמת בני משפחותיהם, ונתמכו ע"י הממשל הקנדי. ה-CIA אף ביסס את ה-CIA Mind Control Program על מחקריו מתוך רצון לבנות מחדש את תודעת החיילים שחזרו ממלחמת קוריאה, כשהם תומכים בקומוניזם. אותם ניסויים שימשו בהמשך גם לצורך עינויי שבויים ואסירים בצפון אירלנד, במתקן הכליאה גואנטנמו ואף בישראל, אפגניסטן ו-27 מדינות נוספות ברחבי העולם.
הסרט החדש מביא עדויות, ממקור ראשון, של האנשים שעברו את העינויים בגואנטנמו ובצפון אירלנד לצד פסיכולוגים אמריקאים בכירים ואנשי צבא שמספרים על המנגנון שתמך ברופאים הפסיכיאטרים ואיפשר להם לתכנן את הניסויים הקשים, שמשמשים לצורך עינויים משנות ה-50 ועד ימינו.
בימוי: סטפן בנט (89 דק', ארה"ב, 2019)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.