header 2

יום חמישי, 25 ביולי 2019

כורסת ישיבה שנראית כמו סלע וכלי נגינה חדש המשלב תיפוף ופריטה על מיתר פרויקטי גמר חדשניים ומרהיבים בתערוכת הבוגרים של עיצוב תעשייתי בהנדסאים באריאל

תערוכת הבוגרים השנתית של המחלקה לעיצוב תעשייתי, המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל, נפתחה השבוע במתחם וורקשופ - WORKSHOP בתל אביב, בה מוצגים פרויקטי הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי, לצד פרויקטים נוספים שנעשו במהלך השנה.

בין הפרויקטים הבולטים:

אורטל זקס עיצבה את MarBella. פרויקט מחקרי שמטרתו התנסות בחומר חדש על בסיס סיליקון. הפרויקט הינו למעשה סדרת ריהוט היוצרת מניפולציה בחומר רך בעל נראות של חומר קשה. העיצוב בהשראת קימוטים וקפלים ליצירת שפה עיצובית ולמעשה מדובר בכורסת ישיבה רכה הנראית במבט ראשון כמו סלע גדול. מדובר בפרויקט ייחודי ומרהיב.

אור בוקובסקי עיצבה את TOCCALO, "הקש על זה". כלי נגינה המשלב סוג תיפוף חדש על כלי מיתר ליצירת צליל חדש, מלודיה וקצב. הכלי נותן מענה עבור מוזיקאים המחפשים קצב ומלודיה בכלי אחד. כלי הנגינה אינו דורש למידה עבור משתמשים עם ידע קודם בנגינה על כלי מיתר ותיפוף.
הכלי כולל גוף תהודה ייחודי ומיתרים מתוחים המכוונים מראש לפי מספר האקורדים, אופן הנגינה הינו באמצעות תיפוף על הכלי או בפריטה ותיפוף באמצעות מזרבים ומקשי פריטה וכך מפיקים את הצליל המיוחד.

פרויקט הגמר מהווה את השלב האחרון בתכנית הלימודים לקראת קבלת תואר הנדסאי. זהו פרויקט עיצוב אישי, שאותו מפתח ומעצב כול סטודנט מהשלב הרעיוני ועד שלב היישום, בהנחיה אישית של סגל המרצים וראש המחלקה.

מגוון הפרויקטים מעורר עניין והשראה בנושאים קהילתיים וחברתיים, סביבתיים ותרבותיים עכשוויים. הבוגרים מציגים בפרויקט הגמר עיצוב חדשני וחשיבה שיווקית ויזמית של מעצבים בעלי כישרון ויכולת מקצועית גבוהה, גם ברמת התכנון והעיצוב וגם ברמת הפקת מודלים ואבי טיפוס, כשאת כל אלה רכשו הסטודנטים במהלך לימודיהם במחלקה. הבוגרים הם בעלי סגנון ואמירה אישית וייחודית, המשתלבים בשוק העבודה לאחר סיום לימודיהם.

"תערוכת הבוגרים בעיצוב תעשייתי, זו הפסגה של תקופת הלימודים, אירוע השיא שמתבטא בסיכום של 3 שנות לימוד מפרכות ומרתקות" מסביר מיכאל שוסטרמן, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, אנחנו דורשים מן הסטודנטים לעמוד בסטנדרט מאוד גבוה של פיתוח ועיצוב מוצר בדומה לעבודה מול לקוחות בשוק העבודה האמיתי, החל ממחקר ופיתוח, דרך סקיצות והדמיות תלת ממד ועד תכנון והפקת חלקים ומודלים עובדים. במהלך העבודה על הפרויקט ישנו ליווי מקצועי והנחייה, ממיטב המרצים ואנשי המקצוע בתחום. התערוכה היא פועל יוצא של הלמידה והעבודה במהלך הלימודים והיא מאפשרת לבוגרים לחשוף ולהציג את עבודותיהם ויצירותיהם ואת סגנונם האישי כמעצבים."

התערוכה מעידה על יכולותיהם של בוגרי המחלקה לעיצוב תעשייתי באריאל להשתייך לקהילת לתעשייה הישראלית בעיצוב המוצר", מוסיפה ד"ר יוכבד פנחסי- אדיבראש המכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל. "אלה הם מעצבי המחר שיתרמו לייצור המקומי וידחפו את הכלכלה הישראלית קדימה. אני גאה באיכות הפרויקטים המוצגים, אלה מעידים על הכשרה מקצועית ונכונה במהלכה רכשו הסטודנטים כלים עדכניים והתנסו בפועל בתעשייה כחלק בלתי נפרד מהלימודים כדי להפך למומחים נדרשים בתעשייה הישראלית שזקוקה לכוח מקצועי ומיומן."






שרה שיינין:
שם הפרויקט:  SHABBATENTערכת שבת למטייל.
עיצוב ערכת שבת מודולרית למטיילים בשטח בשבת
מטרת הפרויקט:
הנגשת ערכה שלמה למטייל/ת, המכילה את כול תשמישי הקדושה לשבת בתנאי שטח וטיולים
תיאור קצר ונתונים טכניים:
ערכת תשמישי קדושה מעוצבת ומתוכננת למטיילים, המתאימה לשמירת השבת/חג כהלכתו
בתנאי שטח, בנוחות, באיכות ובאסתטיקה.
הערכה מתאימה להיות חלק מציוד נרחב לטיול וכערכה העומדת לשימוש בפני עצמה.

 פולינה זונשטיין:
שם הפרויקט: DoggieWheels
הליכון עזר לסוגי כלבים קטנים עם מוגבלות בתנועה.
מטרת הפרויקט:
עיצוב מחדש של הליכון לכלבים תוך מתן דגש על התאמה אישית, אפשרות כוונון גובה ותנוחה.
תיאור קצר ונתונים טכניים:
ישנם כלבים רבים עם מוגבלויות שונות. לכלבים אלו קשיים רבים בתפקוד היום יומי הבסיסי. ההליכון נותן מענה לצרכים הללו. הוא מעוצב ארגונומית, מאפשר תנועה חופשית יותר, התאמה נוחה ונכונה לפי מידות ואפשרויות של החלפת גלגלים לפי צורת השימוש.

יפה סמאי:
שם הפרויקט: My station
ריהוט מודולרי לחללי עבודה משותפים
מטרת הפרויקט:
עמדת עבודה ניידת המאפשרת למשתמש מרחב נוח ויעיל לעבודה. כאשר העמדה לא בשימוש, היא מתקפלת בצורה שבה היא תופסת מינימום שטח אחסון.
תיאור קצר ונתונים טכניים: פיתוח ועיצוב עמדת עבודה ייחודית המותאמת לשיטות וסביבות עבודה משרדיות במאה ה-21, לנוחיות מירבית ולמקסימום יעילות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.