header 2

יום שני, 16 באוקטובר 2017

גמר אולימפיאדה בינלאומית למתמטיקה באוני' אריאל בין התאריכים 16-18/10/2017: כ-100 מתמטיקאים מהעולם מתחרים על המקום הראשון באולימפיאדת המתמטיקה

המועמדים מתחרים בפתירת בעיות מתמטיות תחת זמן

זוהי האולימפיאדה ה- 10 במסורת שהחלה ב- 2007, בניהול פרופ' אלכסנדר דומושניצקי ראש המחלקה למתמטיקה, בשיתוף עם ד"ר רומן יביץ מרצה בכיר במחלקה למתמטיקה.
"מרגש לראות סטודנטים ממדינות רבות המגיעים לישראל כדי להתחרות במתמטיקה, מסביר פרופ' דומושניצקי, במסגרת התוכנית תתקיימנה הרצאות חברי הסגל וחוקרים לתארים מתקדמים בנושאי מתמטיקה יישומית. בין הנושאים שיועלו: יישומי מתמטיקה ברפואה ובניווט. יש הסוברים כי מתמטיקה הינה אוסף אבסטרקטי רחוק מהמציאות. אך ניתן יהיה להיווכח כי למתמטיקה יכולת מוכחת לסייע בניתוח תופעות במציאות ובישומה ברפואה. בהזדמנות זו אני מזמין את מתלבטים לגבי תחום הלימודים האקדמי, להגיע לשמוע על האפשרויות שהמתמטיקה פותחת בפניהם. כי מתמטיקה הוא לא רק מקצוע מרתק ומאתגר אלא גם מפרנס מומחים רבים כבר מאות שנים". 
במסגרת גמר האולימפיאדה הבינלאומית במתמטיקה שתתקיים באוניברסיטת אריאל יגיעו לישראל כ- 80 משתתפים מרוסיה, רומניה, פולין, בולגריה וגיאורגיה וישתתפו עוד כ- 50 ישראלים, מתוך 5000  שהתחרו בשלבים הראשונים של התחרות.
בתחרות האישית ידרשו המתחרים לפתור 8 בעיות מורכבות, במשך 4 שעות. הוועדה הבינלאומית הכוללת פרופסורים מכמה מדינות תבדוק את העבודות.  בתחרות הקבוצתית תוצג בכל פעם בעיה אחת מתוך 8,  כשעל הקבוצות לפתור כל בעיה תוך 20 דקות בלבד. הניקוד הקבוצתי לכל בעיה, יקבע לפי ההצלחה של שאר הקבוצות, כלומר: הניקוד יהיה גבוה יותר כאשר פחות קבוצות הצליחו לפתור. והניקוד יהיה הנמוך ביותר כאשר כל הקבוצות הצליחו לפתור את הבעיה.

אתר האולימפיאדה: http://www.i-olymp.net/olymp/

להלן בעיה מאתגרת לאוהבי התחום: האם ניתן לכסות את מישור המשבצות בצורות הבאות (פס אופקי בן 3 משבצות וקו אנכי בן 4 משבצות) – הפתרון באתר תחת ההיסטוריה  (בעיה שניתנה לפני שנתיים). באתר ניתן למצוא בעיות נוספות עם פתרונות למתעניינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.