header 2

יום שני, 8 ביוני 2020

מדוע נאלצה 'פוקס' להחליף שם לרשת חנויות הספורט שלה שתתחרה בדקטלון?

מדוע נסוגה קבוצת 'פוקס' מהשימוש בשם Just Sport לרשת חנויות הספורט החדשה שהיא משיקה, האמורה להתחרות ב'דקטלון'?

במהלך חודש ינואר האחרון התפרסמו בתקשורת מספר כתבות לפיהן רשת האופנה הציבורית 'פוקס', מתכוננת להרחיב את פעילותה ולהשיק רשת חנויות ספורט שתתחרה בין היתר ברשת 'דקטלון' הבינלאומית, ואשר תופעל על ידי 'ריטיילורס' - חברת הבת שלה, וזאת תחת השם Just Sport.

רק שפוקס שכחה לבצע בדיקה יסודית ולברר האם נעשה שימוש במותג Just Sport על ידי חברה אחרת, הפעילה בתחום דומה, ומתחרה כזו אכן קיימת. 

חברת ג.ס.ט. ספורט בע"מ הוקמה לפני כ-20 שנה, ומאז היא מייבאת ומשווקת ציוד ספורט ללקוחות פרטיים, לעסקים, לחדרי כושר, למוסדות חינוך וכדומה, כאשר רבים ממוצריה משווקים תחת שם המותג Just Sport

לדברי מנהלי ג.ס.ט. ספורט, נעשתה אליהם פנייה על ידי גורמים מרשת פוקס במהלך 2019 במטרה לרכוש ממנה את הדומיין www.justsport.co.il באמצעותו פועלת החנות המקוונת של החברה כבר למעלה מ-10 שנים, אך לדבריה, איש לא גילה כי על בסיס דומיין זה עתידה לקום רשת ציוד לספורטאים מתחרה. 

עקב הפרסומים בתקשורת פנתה חברת ג.ס.ט. ספורט לעוה"ד גיא אורן ממשרד עורכי הדין אורן-קליין המתמחה בהגנה על סימני מסחר וקניין רוחני בכלל.

עו"ד אורן, אשר מצא כי חברת 'ריטיילורס' כבר פנתה בינואר 2020 למשרד המשפטים בבקשה לרישום סימן מסחר Just Sport על שמה, מיהר והגיש בקשה דחופה לרישום סימן המסחר Just Sportעל שם ג.ס.ט. ספורט. עוד עדכן את רשם סימני המסחר בדבר הבקשות המתחרות לרישום אותו סימן מסחר וכי ג.ס.ט. ספורט עושה שימוש בסימן כבר כ-20 שנה. 

בהמשך פנה עו"ד אורן לחברת 'ריטיילורס' באמצעות מכתב דרישה, הזהיר  את נציגי החברה מפני שימוש בשם מסחרי ומוניטין תפוסים ודרש מהחברה לדחות את השקת רשת החנויות – כל עוד לא יוסדרו ענייני זכויות השימוש בשם המסחרי Just Sport  בין החברות. 

הצדדים נפגשו וניהלו משא ומתן, אך במהלך חודש מאי הופתעו אנשי ג.ס.ט. ספורט לגלות כי חרף העובדה שטרם הגיעו הצדדים להסכמות בנוגע לזכויות השימוש בשם המסחרי Just Sport , 'ריטיילורס' ממשיכה בשלה ומבשרת כי בקרוב יושק הסניף הראשון של רשת ציוד הספורט העתידית במקום – תוך שימוש במותג Just Sport ואף הציבה שלט ענק עם הלוגו Just Sport במתחם G הסמוך לסינמה סיטי בראשון לציון וכן על בניין משרדי החברה בקרית שדה התעופה. 

עקב כך שלח עוה"ד אורן מכתב דרישה נוסף (19/5) לחברת 'ריטיילורס' בו הזהיר פן יעשו שימוש בסימן השייך לג.ס.ט. ספורט, וכן דרש להסיר מיידית את השלט המפר.

כשבוע לאחר משלוח המכתב, התפרסמה כתבה נוספת בתקשורת, לפיה החליטה לבסוף חברת 'ריטיילורס' לסגת מכוונתה לעשות שימוש במותג Just Sport - ולהחליפו במותג Dream Sport וכן למשוך את בקשתה לרישום סימן המסחר. 

לדברי עוה"ד אורן, ההגנה החוקית הטובה ביותר למותג היא רישומו כסימן מסחר ומומלץ להקפיד על כך כי על פי רוב העלות לא גבוהה וההליך די פשוט. אולם, במקרה שכזה, שבו שני גורמים טוענים לבעלות בשם מסחרי שטרם נרשם, מתחיל הליך תחרות בין שניהם גורמים, אשר הופך את רישום סימן המסחר למורכב וסבוך יותר לעומת ההליך הסטנדרטי. 

היכולת להוכיח שימוש נרחב במותג, לאורך שנים, כמו גם הוכחת מכירות והשקעה בשיווק עשויה לחזק צד אחד על פני השני בתחרות על רישום הסימן ועשויה לגרום לרשם סימני המסחר להעדיף את הצד הוותיק, בין היתר משום ששימוש דומה על ידי חברה מתחרה, תגרום לפגיעה קשה בזכויות ובקניין. 

לדברי עוה"ד אורן כך גם היתה צפויה להסתיים התחרות הנוכחית וזה אולי ההסבר מדוע חברת 'ריטיילורס' נסוגה לבסוף מרצונה לעשות שימוש בשם המסחרי Just Sport

לדברי בעלי ג.ס.ט. ספורט "נדהמנו לגלות שחברה אחרת מתכוונת לעשות במותג שלנו שימוש, 
במיוחד לאור העובדה שאנחנו חברה פעילה, וותיקה ומוכרת מאד בתחום". 

לדבריהם, "מיד כשראינו את הפרסום יצרנו קשר עם חברת 'ריטיילורס'. חשוב לנו לציין כי ההתנהלות בינינו הייתה ברוח טובה, מכבדת, מקצועית והוגנת, ואנו שמחים על כך שבסופו של דבר התקבלה החלטה ראויה ונכונה שלא לעשות שימוש בשם שלנו".

עו"ד גיא אורן ממשרד עורכי הדין אורן-קליין https://okg-law.com/   עוסק ביישוב סכסוכים בתחום האזרחי-מסחרי והקניין הרוחני, ובליווי יזמים בעיקר בתחום הייטק וביוטק. 
חברת ג.ס.ט. ספורט www.justsport.co.il   עוסקת בייבוא ושיווק ציוד ספורט ללקוחות פרטיים, לעסקים, לחדרי כושר ולמוסדות ציבוריים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.