header 2

יום חמישי, 7 בדצמבר 2017

"אוז" חוגגת 20 שנה לעלייתה ו-yes משדרת את כל הפרקים, כל העונות, כל לילה



מדובר על אחת הסדרות הטובות ביותר של HBO, מהיוצר טום פונטנה (רצח מאדום לשחור").
לראשונה בטלוויזיה נחשפו החיים בכלא באופן הכי בוטה, אלים ונאמן למציאות. יוצרי הסדרה לקחו סיכונים רבים מבחינה עלילתית ולא הססו להרוג דמויות ראשיות בחטף, ללא הכנה מוקדמת, דבר שהגביר את המימד הריאלסטי של הסדרה.
החיים מאחורי הסורגים באגף הניסיוני "אמרלד סיטי" בבית הסוהר "אוזוולד" מתקן כליאה עם  שמירה מקסימלית; האגף הניסיוני נועד לאפשר שיקום לאסירים ובמסגרתו נבנו תאים שקופים שמטרתם למנוע מהאסירים לעסוק בפעילויות אסורות ללא פיקוח. אך האסירים ב"אם סיטי" נאבקים ללא הרף למלא אחר הצרכים שלהם: חלקם נאבקים על כוח או על מנת לזכות בשליטה בסחר הסמים בכלא או כוח על אסירים אחרים. חלקם משיגים כסף דרך סמים והימורים והאחרים, סוהרים ואסירים, פשוט רוצים לשרוד מספיק זמן  כדי להשתחרר או אפילו רק לראות את המחר. את הסיפור מוביל ומנחה אוגוסטוס היל (הרולד פרינו ג'וניור, "אבודים") , אסיר נכה המרותק לכסא גלגלים. הוא מלווה אותנו בעולם המטורף של אמרלד סיטי, פורש בפנינו את סיפור המסגרת, הקונטקסט בו הדברים קורים, ההקשרים השונים וההיגיון או חוסר ההיגיון בנעשה בכלא.
בין הדמויות הבולטות בסדה: כרים סעיד (אימון ווקר, "שיקאגו פייר")  - מנהיג חבורת המוסלמים בכלא. נמצא בעימות מתמיד מול אדביזי  (אדוולה אקינויה- אגבז'ה, "אבודים") מנהיג סוחרי הסמים השחורים של הכלא. טוביאס ביצ'ר (לי טרגסן, "עקרות בית נואשות", "האמריקנים") - אסיר ללא עבר פלילי הנגרר למסכת משחקי שליטה בין מנהיג ה"אריים" שילינגר (ג'יי. קיי. סימונס, "ויפלאש", "המפענחת") לבין אהובו קלר (כריסטופר מלוני, "חוק וסדר: מדור מיוחד", "דם אמיתי") . צוות הכלא מורכב מד"ר ניתן (לורן ולז, "דקסטר"), הרופאה הראשית של הכלא, האחות פיט מארי (ריטה מורנו "סיפור הפרברים"), הפסיכולוגית, והכומר של הכלא, האב ריי (בי.די. וונג. "מיסטר רובוט"). בראש האגף עומד מנהל היחידה טים מק'מנוס (טרי קיני, "מיליארדים") המגובה על ידי מפקד בית הסוהר ליאו גלין (ארני הדסון). השניים נלחמים מלחמה בלתי פוסקת מול המושל דבלין המנסה לסגור את האגף לצורך ענייניו הפוליטיים. שחקנים נוספים: קירק אסוודו ("חוק וסדר: מדור מיוחד"), דין ויטרס ("ברוקלין 9-9")  זליקו איבנק ("דם אמיתי", "מזכירת המדינה"), אידי פאלקו ("הסופרנוס"), ג'יי.די ויליאמס ("הסמויה", "ליל האירוע").

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.