header 2

יום שלישי, 27 באפריל 2021

המכון לחדשנות טכנולוגית מצטרף לאתגר המחשבים הקוונטיים עם ההשקה של Qibo בקוד פתוח

 

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 26 באפריל 2021, (BUSINESS WIRE):

 

המכון לחדשנות טכנולוגית (TII), העמוד של מחקר שימושי במועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC), הודיע היום שהמרכז למחקר קוונטי (QRC) שלו פיתח את גרסת ההדמיה הראשונה של Qibo, מסגרת לתכנות מחשבים קוונטיים רב תכליתית בקוד פתוח, בשיתוף פעולה עם חוקרים מרחבי עולם.

 

ההתפתחות באה אחרי סדרה של הודעות מהירות ב-TII מאז הישיבה הראשונה של מועצת המנהלים של ATRC באוגוסט 2020.

 

TII שואף ליצור חדשנות למען עולם טוב יותר. הפיתוח של מסגרת לתכנות בקוד פתוח יקנה יתרונות רבים לקהילת המחקר הגלובלית.

 

Qibo מתוכננת לתמוך באלגוריתמים קוונטיים במערכות מחשבים שונות, כולל תמיכה במאיצי חומרה כמו מעבדים גרפיים ומכשירים קוונטיים מרובים. בזכות הרב תכליתיות הזאת קל להשתמש ב-Qibo לתכנות קוונטי והיא מאיצה את המחקר והיישום. Qibo, שכתובה בשפות תכנות כמו C/C++ ו-Python, היא נקודת הכניסה לפלטפורמת תכנות עם מלוא המחסנית, שיכולה להריץ אלגוריתמים קוונטיים במחשבים ומדמים קוונטיים שונים.

 

Qibo היא פרויקט משותף של המרכז למחקר קוונטי, Qilimanjaro Quantum Tech, חברת המחשבים הקוונטיים מברצלונה וחוקרים במרכזים אחרים בעולם. בראש הצוות של המרכז למחקר קוונטי של TII עומד החוקר הראשי פרופ' חוסה איגנסיו לטורה. הגרסה הראשונה של TII התפרסמה בספטמבר 2020, והגרסה הסופית מתוכננת להשקה בשנתיים הקרובות.

 

בהתייחסו להודעה, פייסל אל בנני, המזכיר הכללי של המועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC), אמר: "העובדה ש-TII היא בקוד פתוח תהיה יתרון משמעותי לעולם התכנות והיא תרומה חשובה לקהילת המחקר ולקידום החקר המדעי. מחקרי בוחן ביצועים ראשוניים שמראים שהביצועים של Qibo טובים יותר משפות מחשב אחרות הם אינדיקציה ברורה לאיכות המחקר שמתבצע עכשיו במרכז למחקר קוונטי במכון לחדשנות טכנולוגית".

 

פרופ' חוסה איגנסיו לטורה, החוקר הראשי במרכז למחקר קוונטי, אמר: "אנחנו מחויבים לחדשנות שמתעלה על גבולות. היתרון הקוונטי במחשבים יציע יתרונות בולטים לכלל החברה, כמו במדעי החיים, בינה מלאכותית ופיננסים".

 

QRC הוא אחד משבעה מרכזי מחקר ייעודיים ראשונים שהם חלק מ-TII. אפשר לגשת אל הקוד של Qibo שמתפרסם במאמר של המחקר דרך קישור GitHub [https://qibo.science/].

 

אודות המכון לחדשנות טכנולוגית (TII):

 

המכון לחדשנות טכנולוגית (TII) הוא העמוד הייעודי של "מחקר שימושי" במועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC). TII הוא מרכז מחקר ופיתוח גלובלי חלוצי שמתמקד במחקר שימושי ויכולות טכנולוגיות של העידן החדש. למכון יש שבעה מרכזי מחקר ייעודיים ראשונים בקוונטום, רובוטיקה אוטונומית, קריפטוגרפיה, חומרים מתקדמים, אבטחה דיגיטלית, אנרגיה מכוונת ומערכות מאובטחות. על ידי עבודה עם אנשים מוכשרים יוצאי דופן, אוניברסיטאות, מכוני מחקר ושותפים מהתעשייה מכל העולם, המכון מחבר קהילה אינטלקטואלית ותורם לבנייה של סביבת מו"פ שמחזקת את המעמד של אבו דאבי ואיחוד האמירויות כמרכז גלובלי של חדשנות.

 

למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.tii.ae.

 

 

אודות המרכז למחקר קוונטי (QRC)

 

המרכז למחקר קוונטי -- במכון לחדשנות טכנולוגית (TII) -- נוצר כדי לפתח מחקר קוונטי תיאורטי וניסויי ברמה עולמית על ידי בנייה והפעלה של המחשב הקוונטי הראשון באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה תוך קידום של תקשורת קוונטית וחיישנים קוונטים. מטרת המרכז היא לפתח טכנולוגיות חלוציות המגובות על ידי המומחיות של צוות בינ"ל של חוקרים מובילים, שמחויבים להשגת "יתרון קוונטי" שישנה את הכוח וההיקף של המחשבים. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר https://quantum.tii.ae.

 

התחברו איתנו במדיה החברתית:

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/tiiuae/
Twitter: https://twitter.com/TIIuae
Instagram: https://www.instagram.com/tiiuae/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.