header 2

יום שלישי, 1 בספטמבר 2020

Mary Kay Inc. ו- Mary Kay FoundationSMמאחדות כוחות עם קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים ו-CARE USA בקנה מידה גלובלי כדי לבער אלימות מבוססת מגדר

 

דאלאס, 31 באוגוסט 2020, (BUSINESS WIRE):

 

במאמץ לתמוך בפעילות שמצילה חיים למנוע ולסיים אלימות נגד נשים, מגיפה גלובלית של בריאות הציבור שקוביד-19 מחמירה אותה, Mary Kay Inc. ו-The Mary Kay FoundationSM חברו ל-CARE USA, מובילה הומניטרית גלובלית, וקרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים (קרן הנאמנות של האו"ם).

 

יותר מאישה אחת מכל שלוש ברחבי העולם חווה אלימות פיזית ו/או מינית בימי חייה1. הסטטיסטיקה המדאיגה הזאת מחמירה בזמנים של עימות, אסונות טבע ומשבר. UN Women, הגוף של האו"ם שמוקדש לשוויון מגדרי ולהעצמת נשים, שמנהל את קרן הנאמנות של האו"ם בשם המערכת של האו"ם, ללא לאות מתריע ומעלה את המודעות לגידול המדאיג באלימות נגד נשים בזמן קוביד-19 והתוצאות המתמשכות שלה, שמסכנת את זכויות האדם של הנשים כשמדינות עוסקות בבנייה מחדש.

 

"ל-Mary Kay יש מחויבות של עשר שנים לשים קץ לאלימות נגד נשים ונערות בכל מקום, זה חלק ממה שאנחנו", אמרה מלינדה פוסטר סלרס, מנהלת אנשים ראשית של Mary Kay Inc.. "היום אנחנו מאחדים כוחות עם קרן הנאמנות של האו"ם ו-CARE, שני שומרים מצוינים על זכויות נשים, שהשיגו הישגים יוצאי דופן באמצעות השפעה חברתית בשטח, איסוף נתונים מגדריים ועבודת שתדלנות ללא לאות. ביחד אנו נחושים יותר מאי פעם להשיג עולם ללא אלימות נגד נשים".

 

"מאז 1999, The Mary Kay FoundationSM מחויבת לשים קץ לאלימות במשפחה", אמרה אן קרוז, סגנית נשיא לענייני ציבור ב-Mary Kay וחברה במועצת המנהלים של The Mary Kay FoundationSM. "בעשרים השנים האחרונות, יותר מ-2,600 מקלטים שתומכים בביעור אלימות במשפחה על בסיס מגדרי קיבלו מענקים שהסתכמו בקרוב ל-47 מיליון דולר. תמכנו ביותר מ-6 מיליון נשים ונערות שחיפשו מקלט ושירותים כדי להשתחרר מהתעללות. השותפויות הגלובליות שלנו עם קרן הנאמנות של האו"ם ו-CARE יעזרו להעמיק ולהרחיב את היקף המלחמה שלנו להגן על נשים ונערות".

 

באמצעות העבודה המתמשכת של ארבע הקרנות התאגידיות שלה והשותפויות הגלובליות האחרונות האלה, Mary Kay מאשרת מחדש את ההובלה שלה בטיפול ומניעת אלימות נגד נשים ונערות שנפגעות באופן ייחודי מהתוצאות של מגיפת קוביד-19. היוזמות האלה מפגינות את המחויבות הכוללת של Mary Kay ל-SDG 5: להשיג שוויון מגדרי ולהעצים את כל הנשים והנערות.

 

  • באמצעות השותפות הזאת עם קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים, Mary Kay תתרום למימון של פרויקטים להגנת נשים ונערות ב-70 מדינות וטריטוריות.

קרן הנאמנות של האו"ם, בהיותה המנגנון שנותן מענקים התחרותי המוכוון ביקוש היחיד שמתמחה בסיום האלימות נגד נשים ונערות, ממוצב באופן ייחודי לתרום למימוש היעד הזה באמצעות מימון של יוזמות רלבנטיות מבחינת הקשר ומתן תמיכה במקבלי המענקים, שרבים מהם קטנים, מנוהלים על ידי נשים וארגוני זכויות נשים. מאז הקמתה ב-1996 על ידי החלטה 50/166 של העצרת הכללית של האו"ם, קרן הנאמנות של האו"ם העניקה 175 מיליון דולר ל-572 יוזמות ב-140 מדינות וטריטוריות.

 

מקבלי המענקים של קרן הנאמנות של האו"ם נמצאים בקו החזית של המענה למגיפה רבת השנים והמתמשכת של אלימות נגד נשים ונערות.

 

בארבע השנים האחרונות, קרן הנאמנות של האו"ם הגיעה ליותר מ-22 מיליון אנשים עם פרויקטים למניעת וסיום האלימות נגד נשים ונערות ואיפשרה את העבודה שמשנה חיים של ארגונים לזכויות נשים והמנוהלים על ידי נשים בתפקידם בקו החזית במתן שירותים לשורדות ויישום של חוקים ומדיניות. יותר ממיליון נשים ונערות הפיקו תועלת ישירה משירותים מצילי חיים, פעילויות העצמה והגנה מפני אלימות, כולל לפחות 107,428 שורדות של אלימות. ב-2019 לבדה, קרן הנאמנות של האו"ם תמכה ב-137 פרויקטים והעניקה 79 מענקים חדשים בשווי של 35 מיליון דולר.

 

"אלימות נגד נשים היא ההפרה הנפוצה ביותר של זכויות אדם בכל העולם ואין לה גבולות", אמרה אלדיאנה סיסיק, מנהלת, קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים. "היא הביטוי החמור ביותר של אפליה, מגפה מתמדת שמחמיר אותה עכשיו משבר קוביד-19. אמצעי הסגר לריסון נגיף הקורונה יחד עם עומס יתר של מערכות הבריאות והאכיפה משאירים נשים ונערות ששרדו אלימות באי ודאות מסוכנת. בהקשר הזה, ארגוני נשים ברחבי העולם ממלאים תפקידים מרכזיים ככוחות מענה ראשוני לשורדות. עכשיו הזמן לאחד כוחות, להתייצב ולתמוך בהם כדי להבטיח שאף אישה ונערה לא תישאר לבד מאחורי חומות של שתיקה. אנחנו מודים לשותפים שלנו ב-Mary Kay על מתן הדוגמה האישית עם התרומות שלה לפעילות הזאת וההליכה בדרך הזאת יחד איתנו".

 

  • Mary Kay תתמוך בתוכניות של CARE שנלחמות נגד אלימות מבוססת מגדר, ותתרום לשינוי החיים של נשים נערות ב-100 מדינות וטריטוריות.

נשים ברחבי העולם מושפעות באופן לא פרופורציונלי מעוני ואלימות מבוססת מגדר, ומהוות רוב מביו 1.4 מיליארד האנשים שחיים בעוני קיצוני. מסיבה זאת, יש ל-CARE מחויבות אסטרטגית למגדר -- והוא תומך ללא לאות בקול ובמנהיגות של נשים.

 

היענות החירום של CARE למשבר קוביד-19 הגלובלי התרחבה במהירות חסרת תקדים, גדלה ב-67 מדינות שנסחפו למצב חירום הומניטרי בגלל המגיפה ומגיעה לבערך שישה עשר מיליון אנשים באמצעות תוכניות ישירות, ומספקת ליותר ממיליון אנשים הדרכה ומידע על שירותים לסיום האלימות נגד נשים. אחרי זיהוי הצורך להדגיש את ההשפעות המגדריות של משבר קוביד-19, ב-31 במרץ CARE השיקה ניתוח מגדרי מהיר גלובלי של קוביד-19 (RGA), שנערך בהתייעצות עם ועדת ההצלה הבינ"ל (IRC). התמיכה של Mary Kay מקבלת מידע באופן ייחודי מהנתונים והממצאים העדכניים שסיפק הניתוח המגדרי המהיר הגלובלי של קוביד-19 ב-50 מדינות עד היום. 50 הניתוחים המגדריים המהירים של CARE מראים שהמגיפה החמירה את הבעיה ומדגישים את אפריקה הדרומית ואירופה, ויש גם דיווחים על עשרות אלפי נשים שמתמודדות עם התעללות פיזית או מינית בזמן סגרים למיניהם.

 

Mary Kay Inc. ו-The Mary Kay FoundationSM גם תרמו $100,000 לפעילות הסיוע הבינ"ל מפני אלימות מבוססת מגדר של Together For Her’s, שנמצאת ב-CARE. הכסף ישמש לתוכניות ברחבי העולם שתומכות בנפגעי ושורדי אלימות, הספקת ציוד מיגון אישי לאנשי צוות שמלווים שורדי אלימות לדיונים בבית המשפט והספקת מזון, ופריטי היגיינה וניקיון לנשים שנפגעו ומקבלות שירותים פסיכולוגיים, רפואיים ומקלט זמני.

 

"השגת שוויון אמיתי לנשים וביעור האלימות מבוססת המגדר יכולים לשנות את העולם באופנים רבים כל כך", אמרה מישל נן, נשיאה ומנהלת כללית של CARE. "בקהילות שהכי נדחקות לשוליים בעולם, נערות ונשים סופגות את הפגיעה העיקרית של אי צדק. משבר קוביד-19 לבדו עשוי לגרום ל-31 מיליון מקרים נוספים של אלימות מבוססת מגדר בשישה חודשים של סגרים שקשורים לנגיף. אנחנו יודעים שהאפשרות המזעזעת הזאת ניתנת למניעה, ועלינו לטפל בהתעללויות הנוראיות האלה לפני שהן קורות. השקעה בתנועות נשים עממיות מקומיות היא בין הדברים הטובים הכי מועילים וחזקים שאנחנו יכולים לעשות כדי ליצור שינוי חברתי ושינוי בחברה".

 

הידעת?

  • מעריכים שמתוך 87,000 נשים שנהרגו בכוונה תחילה ב-2017 בכל העולם, יותר ממחצית (58 אחוז) נהרגו על ידי שותפים אינטימיים או בני משפחה.
  • כלומר, כל יום 137 נשים ברחבי העולם נהרגות על ידי בן משפחה שלהן.
  • כ-650 מיליון נערות ונשים בעולם כיום נישאו לפני גיל 18. בערך 15 מיליון נערות בגיל ההתבגרות (בגילאי 15 עד 19) בכל העולם חוו מין בכפייה (יחסי מין בכפייה או מעשים מיניים אחרים) בשלב כלשהו של חייהן.

מקור: קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים, דוח שנתי 2019

אודות Mary Kay

מרי קיי אש, אחת מהמנפצות המקוריות של תקרת הזכוכית, הקימה את חברת הקוסמטיקה שלה לפני יותר מ-56 שנים עם שלוש מטרות: להציע הזדמנויות מתגמלות לנשים, לספק מוצרים שאי אפשר לעמוד בפניהם ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. החלום הזה פרח לחברה של מיליארדי דולרים עם מיליוני מוכרות עצמאיות בקרוב ל-40 מדינות. Mary Kay מוקדשת לחקר המדע שמאחורי היופי ולייצור מוצרים לטיפוח לעור, קוסמטיקה צבעונית, בשמים ותוספי תזונה בחזית הקידמה. Mary Kay מחויבת להעצים נשים ואת המשפחות שלהן על ידי שותפויות עם ארגונים מרחבי העולם, להתמקד בתמיכה במחקרי סרטן, להגן על שורדות של אלימות במשפחה, ליפות את הקהילות שלנו ולעודד את הילדים שלנו ללכת בעקבות החלומות שלהם. החזון המקורי של מרי קיי אש ממשיך לזהור -- שפתון אחרי שפתון. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.marykay.com.

אודות The Mary Kay Foundation

 

The Mary Kay Foundation, שמנחה אותה החלום של מרי קיי אש להעשיר את חייהן של נשים בכל מקום, מגייסת ומחלקת כספים כדי להשקיע במחקרי סרטן פורצי דרך כדי למצוא מרפא לסוגי סרטן שקשורים לנשים, וכדי למגר אלימות במשפחה נגד נשים. מאז 1996, The Mary Kay Foundation תרמה יותר מ-80 מיליון דולר לארגונים שמתאימים למשימה הכפולה שלה. בנוסף, הקרן תומכת ביוזמות של מודעות, תוכניות שיחור קהילתיות וחקיקה שתבטיח את הבריאות והביטחון של נשים. יחד נוכל לעשות את העולם לטוב יותר עבור נשים. למידע נוסף על איך להשכיל, לתמוך, להתנדב ולתרום, ולהצטרף לפעילות מצילת חיים כדי לתמוך ולהעצים נשים, בקרו באתר marykayfoundation.org, תמצאו אותנו בפייסבוק ואינסטגרם או תעקבו אחרינו ב-Twitter.

 

אודות קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים

 

קרן הנאמנות של האו"ם לסיום האלימות נגד נשים (קרן הנאמנות של האו"ם), שמנוהלת על ידי UN Women בשם המערכת של האו"ם, היא המנגנון הגלובלי שנותן מענקים היחידי שעוסק באופן בלעדי בביעור כל סוגי האלימות נגד נשים ונערות. ב-24 שנות קיומה, היא תמכה ב-572 ארגונים, בהשקיעה בפתרונות ופרויקטים משני חיים חדשנים ומבוססי ראיות שמובילה החברה האזרחית. הפרויקטים הממומנים מתמקדים במניעת אלימות, יישום חוקים ומדיניות לטיפול וביעור אלימות נגד נשים ונערות ושיפור הגישה של שורדות לשירותים חיוניים. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר untf.unwomen.org ותעקבו אחרינו: Facebook, Instagram, Twitter.

 

אודות CARE

 

CARE, שהוקם ב-1945 עם היצירה של CARE Package®, הוא ארגון הומניטרי מוביל שנלחם בעוני הגלובלי. ל-CARE יש יותר משבעה עשורים של ניסיון במתן סיוע חירום בתקופות משבר. היענות החירום שלנו מתמקדת בצרכים של האוכלוסיות הכי פגיעות, במיוחד נערות ונשים. בשנה שעברה CARE פעל במאה מדינות והגיע לקרוב ל-70 מיליון איש ברחבי העולם. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.care.org.

 

אודות Together for Her

 

Together for Her ("ביחד בשבילה") היא קריאה לפעולה להפגין סולידריות עם נשים ונערות ברחבי העולם על ידי הקצאת כסף ותמיכה בהיענות הגלובלית נגד אלימות במשפחה בתקופה של קוביד-19. פרויקט השיחור באפריקה של שרליז תרון (CTAOP), CARE וקרן תעשיית הבידור (EIF) התכנסו כדי להגביר את הצורך העצום במשאבים. שרליז ו-CTAOP סיפקו מתנה מובילה, ושרליז קראה לנשים בכל מקום לאחד כוחות ולעזור להפנות את תשומת הלב לפעילות הקריטית הזאת. באמצעות הקולות הקולקטיביים שלנו, אנחנו מפגינות סולידריות כדי להראות שאנחנו חזקות יותר ביחד; אנחנו Together for Her.

 

 

1 דוח של ארגון הבריאות העולמי, 2013

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.